Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio lampenset 36 watt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio lampenset 36 watt

    Allen,


    Omdat ik me af een toe eens waag aan portretfotografie (en nu enkel beschik over één softbox) leek me de aankoop van een lampenset wel nuttig. Ik liet me (vooral door de prijs en dat was waarschijnlijk dwaas) verleiden tot de aankoop van een lampenset van koopgoedkoop.nl .

    Nu ik alles heb aangekregen, heb ik toch wat twijfels. De verlichting lijkt mij nogal hard te zijn. (Heb het nog niet effectief uitgeprobeerd, dus misschien ben ik voorbarig.) Maar toch had ik graag al deze vraag gesteld.

    - Is dit wel een goede aankoop geweest, of moet ik op zoek gaan naar zachtere/meer geschikte lampen? (ik dacht: daglichtlampen geven zacht warm licht)
    - Kan ik geschikte lampen vinden die ik desnoods zelfs kan dimmen of is dat niet echt de bedoeling? (ik denk dan vooral bij het fotograferen van kinderen zacht licht te gebruiken)

    Volgende week is er een vriendin die weer eens geduldig modelletje wil spelen, dus ik wil voorbereid zijn ...

    Bedankt voor jullie opmerkingen.

    Mono

  • #2
    Re: Studio lampenset 36 watt

    continu-licht zou ik nooit gebruiken met modellen persoonlijk en ik denk dat er hier velen gaan zijn die deze mening gaan delen.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Studio lampenset 36 watt

      geen goed idee dit set, heeft u geen aparte flitser ?
      Met 1 statief en een paraplu bereik je zoveel meer.
      koopgoedkoop.nl heeft trouwens geen al te beste reputatie , let er toch maar mee op.

      Comment


      • #4
        Re: Studio lampenset 36 watt

        een wit blad papier voor de lampen (onbrandbaar liefst) maakt het harde licht al een pak zachter, maar je hebt natuurlijk ook wel een verlies van licht.
        Het licht dat jij hebt is een punt bron, dat geeft gericht, hard licht. Met het blad papier ervoor maak je er een "softbox" van. Ook het zo kort mogelijk bij het onderwerp plaatsen van het licht geeft "zachter" licht.

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Studio lampenset 36 watt

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          continu-licht zou ik nooit gebruiken met modellen persoonlijk en ik denk dat er hier velen gaan zijn die deze mening gaan delen.
          Als het kwalitatief is dan kan vast licht zeker, maar om zo'n lampen te kopen mag je al snel rekenen op €1500,00 voor een set
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Studio lampenset 36 watt

            Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
            geen goed idee dit set, heeft u geen aparte flitser ?
            Met 1 statief en een paraplu bereik je zoveel meer.
            koopgoedkoop.nl heeft trouwens geen al te beste reputatie , let er toch maar mee op.
            Ja lap (dat was uiteraard wel te verwachten, natuurlijk ...)

            Ik heb een jinbei M250 en nog een SB800 ...

            Pakt dat deze impulsieve aankoop niet de beste van mijn leven is geweest ...

            Mono

            Comment


            • #7
              Re: Studio lampenset 36 watt

              Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
              Ik heb een jinbei M250 en nog een SB800 ...
              gebruik die 2 dan maar zou ik zo zeggen

              zal veel beter zijn, mits wat proberen / zoeken, zal je hiermee m.i. veel betere resultaten bekomen
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Studio lampenset 36 watt

                Je moet ze niet weggooien die lampen. Je kan ze nog steeds gebruiken om in de luster te draaien boven de eettafel Maar voor fotografie kan je er niet veel mee doen.
                Koop je een flitsset dat is de enige goeie oplossing
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment

                Working...
                X