Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma Tilt shift effect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma Tilt shift effect

    Ik zou graag wat foto's trekken met tilt shift effect maar ik vind de eigenlijke lenzen van Nikon te duur(minimum 1600€). In een tijdschrift heb ik gelezen dat er nu een compact camera is met tilt shift functie nl de neingrenze 5000T en vond dit een goed alternatief. Nu heb ik gezien dat er ook Lensbaby Composer + Tilt Transformer Micro 4/3 voor nikon bestaat,wat ook een goed alternatief is. Ik weet echter niet wat kiezen.
    Heeft er iemand goede raad ?
    Merci
    Isabel

  • #2
    Re: Dilemma Tilt shift effect

    Het is de neingrenze 5000T geworden, deze lensbaby werkt blijkbaar alleen maar op spiegeloze camera's...

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma Tilt shift effect

      Ik heb de MFT->F tilt converter van Lensbaby en dat werkt goed. alleen met G-lenzen moet je het diafragma schatten. Ook het gebruik van de zonnekap is lastig doordat de lens in alle kanten kan draaien.
      Tamron 17-50 op een G3
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma Tilt shift effect

        Ziet er super uit...
        Heb nu net de 5000T besteld...nu is het nog afwachten...en dan uittesten...
        Ik was aan't twijfelen maar heb hier enkel de d70s en d200...Dus moest ik ook nog een andere body kopen...ben dan maar voor het compact toestel gegaan..
        Na eerste testjes zal ik een fotootje plaatsen...
        Grtjs Isabel

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma Tilt shift effect

          sorry dat ik hier een rvaag kom stellen, maar vroeg me gewoon af wat een tilt-shift lens eigenlijk doet... is dat hetzelfde effect alsof je zou freelensing?

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma Tilt shift effect

            Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
            sorry dat ik hier een vraag kom stellen, maar vroeg me gewoon af wat een tilt-shift lens eigenlijk doet...
            Zoals je kunt zien op de foto van hjanssen kun je daarmee IRL foto's maken en zeggen dat je naar Madurodam bent geweest zonder er echt geweest te zijn. Je bespaart dus entreekosten.

            Je kunt er ook perspectiefcorrecties mee uitvoeren. Zie hier meer: http://en.wikipedia.org/wiki/Tilt-shift

            Comment

            Working...
            X