Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 SDkaartje blijft niet zitten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 SDkaartje blijft niet zitten

    Toen ik vandaag mijn SDkaartje terug in de camera wilde steken bleef het niet zitten. Normaal gezien voel je dat het kaartje 'gepakt' wordt door de camera, het veert normaal gezien eventje en zit dan vast. Dat is nu niet het geval. Ik kan wel het klepje sluiten maar krijg dan een error melding dat er geen kaartje in zit.
    Wordt dit een ritje naar de fotoboer? De camera is niet meer in garantie, kan ik zware kosten verwachten?
    Waar kan ik hem best laten herstellen? Ik kocht hem bij Konijnenberg maar ik woon in Buggenhout en aangezien hij toch niet meer in garantie is, zou ik hem liever dichter bij huis laten herstellen.

    An
    Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
    Voorheen Fuji Finepix S9500.
    Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

  • #2
    Re: Nikon D90 SDkaartje blijft niet zitten

    Het kan natuurlijk ook het kaartje zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 SDkaartje blijft niet zitten

      Je kan het probleem ook oplossen door tussen de sd kaart en de afsluitklep van de camera een stukje karton of netjes geplooid papier te plaatsen zodat dit de kaartje in positie kan houden wanneer je het klepje sluit.

      heb zo een vermoeden dat het veertje lam is of het vergrendel stukje niet naar behoren werkt

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 SDkaartje blijft niet zitten

        Het ligt niet aan het kaartje, ik heb ook andere geprobeerd.

        Het heeft me het veertje te maken, denk ik.
        Ik heb eens geprobeerd met een geplooid papiertje maar dat lukte niet meteen.

        An
        Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
        Voorheen Fuji Finepix S9500.
        Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 SDkaartje blijft niet zitten

          Oorspronkelijk geplaatst door anvds Bekijk bericht
          Het ligt niet aan het kaartje, ik heb ook andere geprobeerd.

          Het heeft me het veertje te maken, denk ik.
          Ik heb eens geprobeerd met een geplooid papiertje maar dat lukte niet meteen.

          An
          Even uittesten welke kracht benodigd is en dan een passend stukje gesloten cellen schuim aan de binnenkant van het luikje lijmen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 SDkaartje blijft niet zitten

            Een SD kaartje moet vastklikken, als dat niet gebeurt, dan is er wat mis met de "houder" in de camera.
            Dat stuk zullen ze wel apart kunnen vervangen, maar elke reparatie kost tegenwoordig wel erg veel geld.

            Het is wel de eerste keer dat ik hier iets lees over SD kaartjes die niet meer in de camera passen. Met CF kaartjes zijn er meer problemen omdat er daar allemaal kleine pinnetjes aan zitten die kunnen plooien. Bij een SD kaartje zijn het vlakke contactjes die niet kunnen plooien.
            Als een SD kaartje niet perfect in de houder zit, dan zullen de contactjes ook niet op de juiste plaats zitten om contact te maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X