Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productfotografie Ondergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Productfotografie Ondergrond

    Dag allemaal

    Ik vroeg me af of me iemand kon vertellen wat de beste ondergrond is voor productfotografie te doen.

    - Plexiglas
    - Acrylaat
    - Glas
    - Stof
    - ...

    Ik zou ook graag (af en toe) reflecties fotograferen van de producten, zonder deze in PS toe te voegen.

    Alvast bedankt!

    Chris
    Last edited by chrisjam; 11 februari 2012, 15:21.

  • #2
    Re: Productfotografie Ondergrond

    Hangt er allemaal vanaf van wat je wil, dus "beste" bestaat niet... Maar voor reflecties begin je mss best met acrylaat, dat is tenminste wat ik gebruik (als dat is wat ik denk dat het is). Glas geeft een dubbele reflectie dus mss minder geschikt. Maar vooral: proberen en experimenteren is de boodschap...

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: Productfotografie Ondergrond

      voor een mooie reflectie gebruik je een plexi ( rijmt zelf).
      Ik gebruik dit toch, maar het moet een mooie plaat zijn zonder beschadigingen natuurlijk, en zorg voor een felle belichting bovenaf en een bijkomend licht van links .
      Gebruik ook spiegels als reflectie, om schaduwen bij te lichten.
      Leg de plaat op een wit blad en let op voor de randen van de plaat( maar die kan je eventueel met PS wegwerken.

      Comment


      • #4
        Re: Productfotografie Ondergrond

        Alvast bedankt voor de reacties!

        De plexi die je hebt is een gewone witte die je in een DHZ zaak kan kopen?

        Comment


        • #5
          Re: Productfotografie Ondergrond

          Oorspronkelijk geplaatst door chrisjam Bekijk bericht
          Alvast bedankt voor de reacties!

          De plexi die je hebt is een gewone witte die je in een DHZ zaak kan kopen?
          Inderdaad, ik gebruik een transparante en leg er een witte plaat onder .
          Maar een witte (melkkleur) zal ook wel lukken , ik gebruik die melkkleur platen als defusor voor mijn flits boven.
          Als je wil maak ik wel eens een foto van mijn opstelling.

          Comment


          • #6
            Re: Productfotografie Ondergrond

            Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
            Inderdaad, ik gebruik een transparante en leg er een witte plaat onder .
            Maar een witte (melkkleur) zal ook wel lukken , ik gebruik die melkkleur platen als defusor voor mijn flits boven.
            Als je wil maak ik wel eens een foto van mijn opstelling.
            Dat mag altijd..
            Bedankt!

            Comment


            • #7
              Re: Productfotografie Ondergrond

              Voor kleinere producten gebruik ik een speciale opnametafel. Die is ook melkwit en je kunt er ook doorheen flitsen. Verder is de ene kant mat en de andere kant glanzend. (je kunt die witte plaat dus beide kanten gebruiken)..

              Recent heb ik voor een klant nog deze foto geschoten:


              En dit was zo ongeveer de opstelling:

              www.indetailfotografie.nl

              Comment

              Working...
              X