Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alaska & yukon, eventueel west canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alaska & yukon, eventueel west canada

    Hallo!

    Zijn er al mensen met een begeleide groep naar alaska en yukon geweest?
    Zo ja? Op welke manier? Trein cruise of bus? Of combinatie van de 3?

    Ik zou graag september naar daar gaan

    Vorig jaar heb ik de westkust van usa gedaan in een eigen samengestelde reis eerst internationale groep rondreis dan enkele springdagen alleen met daarna een begeleide rondreis in het nederlands. Ik was dus ongeveer een 28 tal dagen weg en ik zou dit graag weer proberen waar te maken binnen hetzelfde budget ...
    Maar het is me al gauw duidelijk geworden dat ik met het budget dat ik voor ogen heb geen maand zal kunnen weg gaan door alle singletoeslagen.
    Dus zal ik moeten kiezen alaska en yukon of west canada ...

    Vandaar even mijn vraag aan ervaringsdeskundigen wat Je zeker niet mag missen als je naar:
    1) alaska en yukon gaat
    2) west canada gaat

    ik heb zelf al een lijstje gemaakt volgens de boeken van reisbureau's maar ik had het graag nog eens gehoord van iemand die er al geweest is ...

    Alvast bedankt
    Canon EOS 600D + Canon 10-22mm + Canon 50mm 1.8 + Canon 70-200mm 2.8 L IS USM + Canon 100-400mm L IS USM

  • #2
    Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

    Oorspronkelijk geplaatst door Spooner1989 Bekijk bericht
    Zijn er al mensen met een begeleide groep naar alaska en yukon geweest?
    Nope, individueel. Motorhome gehuurd en 16 dagen rondgereden. Vertrek vanuit Anchorage en via Denali, Fairbanks, Valdez dan de ferry naar Witthier en via de Kenai terug naar Anchorage. Verslag (1998 op mijn site bij "travel")

    Oorspronkelijk geplaatst door Spooner1989 Bekijk bericht
    Ik zou graag september naar daar gaan
    Het kan in Alaska al sneeuwen in September. de zomer is er heel kort


    Oorspronkelijk geplaatst door Spooner1989 Bekijk bericht
    Maar het is me al gauw duidelijk geworden dat ik met het budget dat ik voor ogen heb geen maand zal kunnen weg gaan door alle singletoeslagen.
    Dus zal ik moeten kiezen alaska en yukon of west canada ...
    Alaska en Yukon zullen duurder uitvallen dan het westen van Canada. Maar de Rockies zijn ook duur. Vancouver en Vancouver Island kan je wat vergelijken met de US.


    Oorspronkelijk geplaatst door Spooner1989 Bekijk bericht
    Vandaar even mijn vraag aan ervaringsdeskundigen wat Je zeker niet mag missen als je naar:
    1) alaska en yukon gaat
    2) west canada gaat
    De lijst is zeer lang. Hou er rekening mee dat het weer zeer wisselvallig kan zijn. Wij hebben BC in 1995 en 2005 gedaan. De eerste keer vielen de rockies geweldig tegen omdat we verschillende dagen miezerig regenweer gadden. De tweede keer hadden we zonnig, warm zomerweer. Resultaat, het landschap kwam meer tot zijn recht (of beter, was wel te zien).
    Alaska: Denali NP is een aanrader, McCarty, Columbia Glacier.....
    West Canada: Vancouver, Victoria, Orca's en bearwatching op Vancouver Island, even de grens over naar Steward, Alaska om de beren zalm te zien vangen, Jasper, Columbia Glacier, Lake Louise, Morraine Lake (de hele Rockies eigenlijk).

    Net als voor Alaska, verslag op mijn website (2005)
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

      Ben ook van plan om naar West-Canada te gaan!
      Wel in juli, dus hopelijk veel zonnige dagen.
      Ga ook de nikon d90 meedoen, hopelijk zal dat niet al te zwaar doorwegen, want het is een tentenreis.

      Comment


      • #4
        Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Vancouver en Vancouver Island kan je wat vergelijken met de US.
        Bedoel je dat Vancouver (relatief) goedkoop is?

        Comment


        • #5
          Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

          Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
          Bedoel je dat Vancouver (relatief) goedkoop is?
          Alles in verhouding natuurlijk. Wij hebben alvast In beiden (Vancouver en Victoria) net buiten de stad voor een redelijk bedrag accommodatie gehad.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

            Ik deed West Canada in september (2011). Self-drive, met familie.

            Omwille van die familie werd de auto goedkoop (auto type tank-op-wielen, maar prijs gedeeld door 3 koppels), maar werd slapen iets duurder (oudjes van 65+, dus overal zeer comfortabele B&B's genomen).

            Volledig reisverslag met veel foto's hier: http://www.natuurfotografen.org/foru...hp?f=9&t=14294

            Hopelijk kan je er wat tips uit halen.

            Persoonlijk ben ik niet voor busreizen. 10-15 jaar geleden deden we niets anders, maar eenmaal je anders gewoon bent... zo'n bus is toch veel tijdverlies hoor (eer dat de laatste van de bus is, en naar toilet is geweest, moet de eerste weeral pissen, om het cru te stellen).
            Bovendien verdwijnt alle spontaniteit, en dat is nu net wat een reis zoals Canada nodig heeft. Vele malen hebben wij gestopt waar we dat niet van plan waren, of ons schema omgegooid omwille van het weer, enz... En dat ondanks zorgvuldige planning; de natuur laat zich niet dicteren. Een strak (bus-)schema; dat zal "hit & miss" worden vrees ik.
            Ik vraag me trouwens af; als je met zo'n bus een eland passeert, stopt die bus dan? En gaat iedereen er af om pics te kunnen nemen? Voor ons waren zo'n momenten steevast hoogtepunten van onze reis. Ik denk niet dat een bus dat doet. Misschien best ook; subiet krijgt dat beest nog een schrik met ineens 40 man rond hem.

            Over wat hierboven al is gezegd;

            - Vancouver is niet duur, in vergelijking met steden als bij ons. Eens gaan eten bvb; prijs ligt toch nog altijd 1/3e lager. Maar Vancouver is wel iets duurder tov de rest van het land. Wij merkten dat bvb al aan de B&B prijzen; daar gaat makkelijk nog eens 1/3e tot (uitzonderlijk) de helft aan af voor idem type, als je een B&B neemt ver van de stad.

            - sneeuw in september, daar zou ik me niet druk om maken. Dat kan je alleen hebben op de bergpassen. Als je enorme pech hebt. Maar doorgaans zal je dat enkel merken door bvb "bepoederde" bergtoppen. De eerste twee weken van september hadden wij temperaturen tot 35 graden; en een verbrande neus.

            Happy travels!

            J.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              - sneeuw in september, daar zou ik me niet druk om maken. Dat kan je alleen hebben op de bergpassen. Als je enorme pech hebt. Maar doorgaans zal je dat enkel merken door bvb "bepoederde" bergtoppen.
              Ik had het dan ook over ALASKA en daar begint de winter half september.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Ik had het dan ook over ALASKA en daar begint de winter half september.
                Ah OK. Sorry!!

                J.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

                  Bedankt allemaal! Door jullie tips heb ik besloten om een maandje eerder te gaan en plan eventueel in augustus mijn vakantie ipv september.

                  En wegens budgetaire redenen ga ik toch dit jaar waarschijnlijk enkel en alleen West canada doen met de rockies erbij.

                  Ik zou natuurlijk liefst zelf rond reizen zoals on4bam en jochen dat hebben gedaan maar dit zal me duurder uitkomen dan een groepsreis...
                  Ik ben alleen, jonger dan 25(wat nadeel heeft voor de verzekering als je auto huurt)

                  En een tentenreis, dat weet ik niet ik ben nogal wat luxe gewoon om te slapen
                  Nu dat kan goed zijn dat dat al bij al toch goed meevalt, ik weet het niet want ben ng nooit met de tent op reis geweest ... Hoe gaat dat dan precies in zijn werk?

                  Zowel het De verhalen van on4bam als van jochen zijn beiden zeer leuke verslagen/verhalen om te lezen.

                  Vooral jochen, ik denk dat u ENORM veel mooie dingen hebt gezien die ee tourist nooit te zien krijgt! Zeer veel plekjes waren niet toeristisch, en dat moet nu net zalig geweest zijn, lekker RUST wat uiteindelijk wel dee rerden is waarom we op vakantie gaan...

                  Liefst vanal had ik alaska en yukon kunnen combineren met west canada maar het is te jammer om zo overal te moeten over heen rushen ... Vooral het stadje churchill moet PRACHTIG zijn, het ligt vlak aan de hudson bay waaralle ijsberen samen komen in de zomer. Het jammere is dat dit voor de doorsnee mens extreem duur is, wat ook wel begrijpelik is voor zo een unieke ervarin. Het is rond de 3000$ voor 6 dagen op basis van 2 personen ... :-(

                  Nu is mijn tweede vraag voor het wildlife op de gevoelige plaat te kunnen zetten heb je wrs wel een deftige zoomlens nodig ... Maar omdat ik nog niet zoveel van alle soorten lenzen ken zie ik eerlijk gezegd het bos niet meer door de bomen ik heb ook geen budget van meer dan 1000€ voor 1 lens... Daar ik nog beginner ben en momenteel nog niet op cursus ben ( was volzet dit jaar )
                  Zo heb ik gezien dat Canon 3 verschillende 70-300 lenzen heeft ... In die tele heb je ook zoveeel keuze ... Of is een tamron evengoed? En welke neem je dan het beste budgetair gezien?
                  Voor groothoek denk ik dat ik de Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM ga kopen, dat lijkt me een goeie allrounder voor landschappen, indien ik het verkeerd heb, verbeter me gerust!
                  Canon EOS 600D + Canon 10-22mm + Canon 50mm 1.8 + Canon 70-200mm 2.8 L IS USM + Canon 100-400mm L IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

                    Spooner,

                    Geef dat idee van een individuele reis nog niet zo snel op. Je kleine auto zal duurder zijn dan de bus. Da's waar. Maar je hotels zullen duurder zijn dan B&B + Wall Mart.

                    Neem Google Maps, ga boven de plaat staan waar je wil overnachten, geef "B&B" in op de zoekbalk. Ik nam soms "posh" plaatsen, omdat mijn oudjes "een goede matras" willen, en "enkele bedden, geen dubbel" en "een lekker ontbijt", enz enz... Je kan je B&B budget met de helft herleiden als je kiskeurigheid laat varen, zonder in tenten te hoeven slapen.

                    een camper huren zou nog goedkoper zijn, maar dan moet je reisgezellen vinden.

                    Tele lens aan 1000€? Mijn tip zou zijn; zoek een 2e hands 400mm fix (5.6F L).

                    Mvg,

                    J.
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

                      Wij maakten deze reis in aug/september 2009, 23 dagen dacht ik zijn we toen ter plaatse geweest. Alles zelf geboekt trouwens.

                      Gestart in Vancouver om dan naar Vancouver Island Victoria te trekken , daarna Ucluelet , Tofino , Campbell River, Port Hardy , van daaruit de werkelijk schitterende Inside Passage boottocht naar Prince Rupert , van daaruit richting Steward/Hyder ( net over de grens met Alaska ) , terug via Smithers naar Prince George , mount Robson , Jasper , Golden , Revelstoke, Banff , Canmore en via Calgary terug huiswaarts.
                      Zonder twijfel de mooiste reis die we tot hiertoe hebben gemaakt en die we in de toekomst nog eens deels willen herdoen ( met hier en daar wat andere stukken )

                      Wij hebben net als Jochen ook via Tiderip de Grizzly tour gedaan, wij hebben toen ook de extra trip aan land gedaan naar de rivier waar de zalmen opkomen, enkele grizzly's en zwarte beren gezien daar maar achteraf gezien hebben we en Steward/Hyder gratis en voor niks veel meer in een minstens even mooie omgeving gezien ( niet dat de tiderip tour niet de moeite was, integendeel maar goedkoop is het zeker niet ).
                      Steward/Hyder was voor ons het absolute hoogtepunt van de reis, stak er eigenlijk met kop en schouders bovenuit , ook een van de weinige plaatsen die niet overspoeld worden met toeristen, op sommige plaatsen is het op dat vlak werkelijk verschrikkelijk...
                      Uclulet was ook schitterend trouwens net als Kanakasis provincial park nabij Canmore, stukken rustiger en ongerepter dan Banff , veel meer wilde dieren te zien ook.

                      Het was niet echt een goedkope reis maar het zou zeker goedkoper gekund hebben, aangezien het onze huwelijksreis was hebben we op vlak van B&B's vaak niet op een dollar gezien en ook elke dag goed uit gaan eten koste wel wat op het einde van de rit. Alles bij elkaar waren we zo'n 7700 euro armer, maar het was het meer dan waar

                      Er staat er reeks foto's in chronologische volgorde op mijn website trouwens.

                      Qua fotomateriaal zou ik een goede breedhoeklens meenemen ( + ND en pola filters ) en een telelens ( minstens 400mm toch ) , zelf had ik een FF camera bij met 16-35mm lens en een 1D ( 1.3crop) met een 100-400 telezoom en een 500mm prime met extenders waar ik toch aardig wat foto's heb mee kunnen maken.
                      Last edited by RDB; 19 februari 2012, 18:29.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

                        hoi,

                        Wij zijn in 2010 naar Alaska (4 weken) geweest en 2011 west Canada (3 weken),
                        beide geen goedkope reizen, maar zeker de moeite waard. Alaska is tot Canada goedkoper
                        de vlucht kost even duur, maar de camper is zeker 1000 $ dollar goedkoper dan in Canada,
                        de naft is ook goedkoper dan in Canada.
                        we zijn in alaska een week met de auto, daarna drie weken met de camper
                        we zijn beide in de zelfde periode geweest begin augustus. Moet wel zeggen dat de temp in Alaska s'nachts kouder is dan in Canada. maar we hebben ook in Fairbanks 27 graden gehad.

                        een aanrader voor wie naar Alaska wil gaan is zeker de Milepost en de toursaver

                        indien meer info nodig mail me gerust

                        zie ook onze site onzevakantiereizen.be
                        Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

                          ik weet natuurlijk niet hoe hard die luxe van hotels een noodzaak is maar er zijn ook goedkopere manieren van reizen. Misschien moet je eens kijken bij Youth Hostels (http://www.hihostels.com), er zijn er 3 in Vancouver... Of bij CouchSurfing.org , dan heb je ineens het contact met de locale bevolking er gratis bij.
                          Dat is mij in 2008 in de US en Canada zeer goed bevallen... (https://picasaweb.google.com/1165374...3/USAEastCoast)
                          mvg
                          Bert

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

                            Als je niets op voorhand boekt kan je vaak ter plaatse onderhandelen van prijzen of is dit in alaska minder het geval? Wij hebben alle zuiderstaten gedaan en daar kon je ter plaatse enorm onderhandelen voor overnachtingen. Auto huren zo-ook, wij deden telkens van hier-uit de allerkleinste huren en ter plekke kregen we dan stevast de vraag of we niet meer luxe wilden. "NEE" was ons antwoord altijd en in regel kregen we toch zo'n grote luxe-kar want die kleintjes hebben ze zelden in voorraad, de luxe-kar aan kleine-auto-prijs
                            Webstek in opbouw

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alaska & yukon, eventueel west canada

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                              de luxe-kar aan kleine-auto-prijs
                              Geen idee of dit in canada zo is maar in SF had ik dezelfde ervaring. Ik had een gewone auto gereserveerd maar voor maar iets meer had ik een SUV (omdat de gewone auto niet binnen was)
                              mvg
                              Bert

                              Comment

                              Working...
                              X