Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D 's te koop aangeboden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D 's te koop aangeboden

    Waarom staan er zoveel Canon 7D's te koop aangeboden hier op BD.

  • #2
    Re: 7D 's te koop aangeboden

    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 7D 's te koop aangeboden

      Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
      Waarom staan er zoveel Canon 7D's te koop aangeboden hier op BD.
      Overstap naar Nikon? De nieuwe D800 is voor velen een heel verleidelijk toestel denk ik . . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: 7D 's te koop aangeboden

        omdat ze zo slecht zijn natuurlijk !!!!

        Die van mij gaat enkel weg in combinatie met de objectieven. Dus niet los

        7D is een dijk van een camera, echter ben ik stapje de andere kant op gegaan naar FF dus. En heb ik mijn glasbak een aardige upgrade gegeven. En er staat nog wat in de planning haha

        Comment


        • #5
          Re: 7D 's te koop aangeboden

          -omdat er veel mensen hem verkopen om reden van overkill / overschakelen naar compacter of fullframe of NIKON / omdat ze voelen dat er een opvolger komt
          -omdat de kopers er nu nog een goede prijs voor krijgen
          -omdat veel mensen er één willen kopen aan een lagere prijs dan de nieuwprijs
          -omdat er veel verkocht zijn
          -omdat het een goede back-up body was die te weinig gebruikt wordt of vervangen wordt
          ...

          tal van redenen. Vraag het individueel. Of als je er één nieuw wil kopen, doe gerust. Na de 1D reeks de meest veelzijdige bij CANON, afhankelijk van je eisen in balans met de 5D II

          De mijne gaat niet weg.

          Comment


          • #6
            Re: 7D 's te koop aangeboden

            Ik heb er ook eentje te koop staan
            Reden, hij blijft als back-up in de kast liggen en dat is zonde voor zo'n prachtig toestel.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: 7D 's te koop aangeboden

              Sommige hebben dit als back-up en doen hem weg omdat het niet nodig is. Maar ik vermoed ook dat er velen een 7D hebben gekocht zonder er ook maar iets mee te doen, en het geld nodig hebben voor andere dingen. Of de overstap doen naar compactere versies zoals een nex van sony of andere spiegel-loze camera's.
              Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

              Comment


              • #8
                Re: 7D 's te koop aangeboden

                Oorspronkelijk geplaatst door marc-cr Bekijk bericht
                ....... Of de overstap doen naar compactere versies zoals een nex van sony of andere spiegel-loze camera's.
                tot ook die weer uit de mode raken en ze weer allemaal Te Koop worden gezet.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: 7D 's te koop aangeboden

                  Mijn 7D gaat zeker niet weg vind hem een goede aanvulling met de 5DmkII.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D 's te koop aangeboden

                    Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                    -omdat er veel mensen hem verkopen om reden van overkill / overschakelen naar compacter of fullframe of NIKON / omdat ze voelen dat er een opvolger komt
                    -omdat de kopers er nu nog een goede prijs voor krijgen
                    -omdat veel mensen er één willen kopen aan een lagere prijs dan de nieuwprijs
                    -omdat er veel verkocht zijn
                    -omdat het een goede back-up body was die te weinig gebruikt wordt of vervangen wordt
                    ...

                    tal van redenen. Vraag het individueel. Of als je er één nieuw wil kopen, doe gerust. Na de 1D reeks de meest veelzijdige bij CANON, afhankelijk van je eisen in balans met de 5D II

                    De mijne gaat niet weg.
                    We zitten hier natuurlijk tussen mensen die een leuke body van 1250 EUR als backup geen probleem vinden
                    Het is mijn beste camera, 2 jaar en 3 maanden gelden gekocht en nog steeds actueel.
                    Wie hem nu verkoopt heeft er heel die tijd ongeveer gratis mee gefotografeerd (of in de kast laten liggen).

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D 's te koop aangeboden

                      ik denk dat sommigen tips kregen op BD dat de 7D een uitstekend toestel is, en dat klopt ook, maar dat ze nog nooit een andere DSLR hadden voordien en dus meteen een pro toestel in handen kregen en hier niet mee overweg konden en niet het resultaat kregen wat sommigen wel verkrijgen met een 30D bvb. Dan maar weer overstappen op een compact zeker? Ik ken een vriend die een 7D gekocht heeft met 70-200 2.8 L IS mkII en nog een paar deftige lenzen heeft aangeschaft. En na een paar maand weer verkocht want hij vonnet een slecht toestel omdat zijn foto's niet goed waren. Op zich niets mis met het toestel, maar hij kende totaal het toestel niet en wist niet hoe te werken met een DSLR. De leercurve was ook te lang. Andere reden kan ook zijn voor overstap naar nieuwer model of ander merk, maar als je in hun handtekeningen kijk zie je dat ze meestal maar 1 body hebben.

                      al bij al kan iemand die een 7D wil er hier wel goed van profiteren als de prijzen niet overdreven hoog zijn. En eerlijk gezegd zou ik mezelf toch nooit een 7D willen aanschaffen, de knopjes liggen niet zo goed zoals op mijn 5DII Ik mis wel de snelheid en AF die de 7D wel heeft. Maarja roeien met de riemen die we hebben.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7D 's te koop aangeboden

                        Het is natuurlijk een boutade: maar wat je veel tweedehands vind is veel nieuw verkocht.
                        Zo eenvoudig kan het soms zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7D 's te koop aangeboden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                          ...... En na een paar maand weer verkocht want hij vonnet een slecht toestel omdat zijn foto's niet goed waren. Op zich niets mis met het toestel, maar hij kende totaal het toestel niet en wist niet hoe te werken met een DSLR. De leercurve was ook te lang.
                          en dat is bij de meesten de bottleneck.
                          men denk ....nou heb ik een goed toestel en prima lenzen dus krijg /maak ik mooie opnamen.
                          edoch wat een teleurstelling.
                          snel weg die dure (moeilijke) troep en terug naar het eenvoudige werk voor betere foto.s.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7D 's te koop aangeboden

                            Diegene die hem kopen en er niet mee kunnen werken zijn toch enkel mensen met veel geld. Ik denk niet dat dit een grote categorie is. De meeste die denken dat ze met een spiegelreflex betere foto's gaan maken dan met een compact zullen eerder een EOS 600 kopen. Iemand die op geen euro moet zien zal een 7D nemen.

                            Een 7D is toch al voor de amateur die er iets serieuzer mee bezig is dan een familiefoto nemen met een feest. En heel veel van die amateurs dromen ook van een full frame. Op het moment dat ze voldoende gespaard hebben voor een 5D dan gaat meestal de 7D weg.

                            Anderszijds zijn er de echte die een 7D als back-up hebben, wanneer dit toestel weinig gebruikt wordt dan is het toch redelijk duur om in de kast te laten liggen.

                            Maar wat belangrijk is: met de 7D is niks mis .
                            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7D 's te koop aangeboden

                              de knopjes liggen niet zo goed zoals op mijn 5DII
                              nee, de knopjes van de 5DII liggen niet zo goed als op mijn 7D
                              binnenkort wordt dat opgelost in de 5DX

                              Comment

                              Working...
                              X