Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera last van de kou???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera last van de kou???

    Heb al een tijdje nikon D3100,

    Kan het zijn dat die toestellen (eender welk merk) last kunnen krijgen van de vriestemperaturen?

    de problemen die ik momenteel heb, is moeilijk kunnen scherpstellen, een lens die moeilijker zoomt (precies vastzit)...

    de plaatsen waar ik mij voornamelijk urenlang bevind zijn hondenweien...vlak tegen de grond....

    Kan iemand mij hier een antwoord op geven aub? vooraleer ik misschien onnodige kosten gaan doen.

    Bedankt

  • #2
    Re: camera last van de kou???

    gebruik goede en volle batterijen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: camera last van de kou???

      Batterijen die je niet gebruikt op een warme plek bewaren.

      De camera die je hebt is niet echt gemaakt voor dit soort omstandigheden. Zie gebruikers aanwijzing van je Camera. Dit zegt niet dat je de camera wel kan/mag gebruiken in deze omstandigheden.

      Zelf gebruik ik een 7D + L objectief en die heeft wel eens in de sneeuw gelegen en die bleef zonder problemen door ratelen. Het hogere segment van Nikon zal vast en zeker ook camera's hebben die wat beter hier tegen kunnen ? (weatherseal etc)

      Comment


      • #4
        Re: camera last van de kou???

        Gebruik reeds 4 dagen, na mekaar, bij deze temperaturen, een Nikon D7000 camera, de ganse dag buiten in de kou,
        noch de camera noch de lenzen hebben last van de kou.
        De camera staat onbemand opgesteld, van 9 uur 's morgens tot 18 uur 's avonds op statief, helemaal buiten.
        Dient om vogels te fotograferen met de 'catch in focus' techniek, een soort val welke het vogeltje automatisch fotografeert wanneer deze 'in focus' komt.

        2 maal per dag een goed opgeladen batterij vervangen, en alles is in orde.
        Nikon D7000, en wat glas.
        http://blog.seniorennet.be/pacha/

        Comment


        • #5
          Re: camera last van de kou???

          Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
          Gebruik reeds 4 dagen, na mekaar, bij deze temperaturen, een Nikon D7000 camera, de ganse dag buiten in de kou,
          noch de camera noch de lenzen hebben last van de kou.

          2 maal per dag een goed opgeladen batterij vervangen, en alles is in orde.
          yep..dat is de truc.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: camera last van de kou???

            Het moeilijk scherpstellen kan te maken hebben met een batterij die door de koude te weinig stroom geeft. Eens proberen met een volle batterij en hou er rekening mee dat batterijen snel leeg geraken in vriestemperaturen.
            De professionele en semi-professionele bodies gebruiken zwaardere batterijen en zijn ook beter afgeschermd.

            Het moeilijk zoomen heeft met de batterij niets te maken. Ik weet niet welke lens je gebruikt maar ik vermoed dat er ook hier wel een verchil is tussen de "goedkopere" lenzen en de professionele lenzen.

            Doen die problemen zich alleen voor als het materiaal koud heeft (als je terug binnen bent, werkt het opnieuw OK)?

            Comment


            • #7
              Re: camera last van de kou???

              Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
              Het moeilijk scherpstellen kan te maken hebben met een batterij die door de koude te weinig stroom geeft. Eens proberen met een volle batterij en hou er rekening mee dat batterijen snel leeg geraken in vriestemperaturen.
              De professionele en semi-professionele bodies gebruiken zwaardere batterijen en zijn ook beter afgeschermd.

              Het moeilijk zoomen heeft met de batterij niets te maken. Ik weet niet welke lens je gebruikt maar ik vermoed dat er ook hier wel een verchil is tussen de "goedkopere" lenzen en de professionele lenzen.

              Doen die problemen zich alleen voor als het materiaal koud heeft (als je terug binnen bent, werkt het opnieuw OK)?
              heb nu vanmorgen getrokken met volle batterij ging al iets beter...tis een Nikor 55-300 mm...
              Als ik binnenkom gaat het idd vrij direct pakken beter...

              Ben al aan het sparen voor een nieuwe en betere kodak...iemand tips dewelke dan beter of de beste is?

              Ik zit sowieso altijd buiten...

              Merci al voor de goede tips!!!

              Comment


              • #8
                Re: camera last van de kou???

                Oorspronkelijk geplaatst door Anne Katrien Bekijk bericht
                .....

                Ben al aan het sparen voor een nieuwe en betere kodak...i

                Ik zit sowieso altijd buiten...
                en altijd in de vrieskou...?
                zou niet je reden mogen zijn om te veranderen hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: camera last van de kou???

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  en altijd in de vrieskou...?
                  zou niet je reden mogen zijn om te veranderen hoor.
                  grt,bouk.

                  Momenteel continu in de vrieskou...

                  tja je hebt gelijk...zal op men batterij enzo lette (merci voor de tip!) en zien hoever ik geraak!

                  Mercikes!

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera last van de kou???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Anne Katrien Bekijk bericht
                    Momenteel continu in de vrieskou...

                    tja je hebt gelijk...zal op men batterij enzo lette (merci voor de tip!) en zien hoever ik geraak!
                    neem reserve batterijen mee en draag die zo dicht mogenlijk op je huid onder je kleren.
                    succes.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: camera last van de kou???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Anne Katrien Bekijk bericht
                      heb nu vanmorgen getrokken met volle batterij ging al iets beter...tis een Nikor 55-300 mm...
                      Als ik binnenkom gaat het idd vrij direct pakken beter...

                      Ben al aan het sparen voor een nieuwe en betere kodak...iemand tips dewelke dan beter of de beste is?

                      Ik zit sowieso altijd buiten...

                      Merci al voor de goede tips!!!
                      Wel, je hebt reeds het beste merk van camera , Kodak is trouwens uitgekiekt.
                      Het beste is maar te zien welk soort fotografie je doet maar een goed semi pro camera is de D300s, misschien wordt deze binnen 6 maand vervangen door een vlot verkrijgbare D400 maar je kan blijven wachten tot er een D400s, D400x, D500, ... komt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: camera last van de kou???

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        neem reserve batterijen mee en draag die zo dicht mogenlijk op je huid onder je kleren.
                        succes.
                        grt,bouk.
                        Goed Idee, Merci!!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: camera last van de kou???

                          batterijkes goed warm houden en je cameraake ook.. vorige week had ik per ongeluk mijn canon eos-3 in de auto laten liggen en ik merkte het meteen.. hij werd wat traag.. gelukkig had ik mijn 5dmkII binnen laten liggen..

                          nieuw accupackje voor mijn 3-tje gekocht, als backup, maar sinds ik da dingske weer lekker binnen laat slapen is alles weer zoals vanouds..

                          -15 hakt er toch echt wel in hoor...

                          momenteel neem ik me 5dmkII mee, en ik hou een accu bij mij in de warmte,(op mijn lijfke dus) als ik op de ijsbaan sta met de kindekes...gelukkig nog geen probleempjes gehad sinds ik wat beter oplet..
                          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                          Comment


                          • #14
                            Re: camera last van de kou???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Wel, je hebt reeds het beste merk van camera , Kodak is trouwens uitgekiekt.
                            Het beste is maar te zien welk soort fotografie je doet maar een goed semi pro camera is de D300s, misschien wordt deze binnen 6 maand vervangen door een vlot verkrijgbare D400 maar je kan blijven wachten tot er een D400s, D400x, D500, ... komt.
                            hehe met Kodak bedoel ik fototoestel (ben een antwerpse he ;-) met een vreselijk dialect) )

                            Wat Fotografie betreft concentreer ik me vooral op honden...

                            Comment


                            • #15
                              Re: camera last van de kou???

                              Mijn eos550 heeft hier ook geen last van, zaterdag was het in de ardennen -10, heeft wel niet in de sneeuw gelegen.
                              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X