Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 mm prime voor full frame canon body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50 mm prime voor full frame canon body

    Ik wil een prime lens aanschaffen als aanvulling op mijn huidige lenzen en ter vervanging van een 24-70 2.8 die net de deur uit is.Vooral beeldkwaliteit is voor mij van tel.

    Ik twijfel op dit ogenblik tussen de 50 mm 1.4 van canon en deze van sigma ( of evt andere lens om de gap tussen 21 en 70 te overbruggen ? )

    Graag advies

    met dank

    Luc
    A picture says more than a thousand words

  • #2
    Re: 50 mm prime voor full frame canon body

    De 50mm wordt bijna overal gezien als de beste 50mm, voor zowel Nikon als Canon, vooral voor de beeldkwaliteit.
    Bouwkwaliteit is zeker ook goed.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: 50 mm prime voor full frame canon body

      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      De 50mm wordt bijna overal gezien als de beste 50mm
      Valt weinig tegenin te brengen.

      Comment


      • #4
        Re: 50 mm prime voor full frame canon body

        De Sigma 1.4 zou ietsje beter zijn volopen dan de canon 1.4, dat kan je ook zien op digitalreview in de diagrammen.
        Maar ik heb me toch de canon gekocht omdat ik zeer teleurgesteld ben in het merk sigma en hun slechte service + compatibiliteitsproblemen die ik had met mijn dure sigma lens die ik nog niet vergeten ben.

        Ik ben heel tevreden over de 50mm 1.4 canon trouwens. Gekend voor de canon zijn trage focus in low light en moeilijke DOF op korte afstanden (minder dan 1 meter) voor de rest een toplens.

        Comment


        • #5
          Re: 50 mm prime voor full frame canon body

          ik heb de 50 mm prime van canon de 1,8 versie en ben daar vrij tevreden over, uiteindelijk kost dat lensje maar iets van een 100 euro
          Groetjes Rudy
          Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

          Comment


          • #6
            Re: 50 mm prime voor full frame canon body

            staar je ook niet blind op het "prijsverschil" tussen de canon en de sigma.

            Ik gebruik altijd een zonnekap en bij de canon moet je nog eens 28 euro gaan betalen voor die zonnekap en dan slinkt het verschil tussen canon (oude lens) en sigma (nieuwe) tot zo'n 40 euro maar ...

            Zelf denk ik ook wel dat die canon 50mm 1.4 één van de lenzen gaan zijn die ze dit jaar nog gaan vernieuwen...maar met de laatste aankondigingen van canon in gedachte zal de prijs dan ook wel weeral verdubbelen

            Comment


            • #7
              Re: 50 mm prime voor full frame canon body

              Maar ik heb me toch de canon gekocht omdat ik zeer teleurgesteld ben in het merk sigma en hun slechte service
              Spijtig dat je dat hebt gehad, maar ik heb het tegenovergestelde gehad, een 24/70 HSM; 1ste keer binnen wegens AF die kuren had >>gemaakt, 2de keer binnen wegens overstraling >> nieuwe gehad zonder problemen. Ik vond hun naservice dus goed.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: 50 mm prime voor full frame canon body

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Spijtig dat je dat hebt gehad, maar ik heb het tegenovergestelde gehad, een 24/70 HSM; 1ste keer binnen wegens AF die kuren had >>gemaakt, 2de keer binnen wegens overstraling >> nieuwe gehad zonder problemen. Ik vond hun naservice dus goed.
                3 keer ne 24 70 binnengedaan : 2 op de 10 scherp .. na den derde keer : vuilbak, ikke nooit gene sigma meer. ( op fullframe.. en op crop getest)
                On topic, gebruik de 50 1.8 Versie 1 nog altijd met volle tevredenheid. ( fantastic plastik vond ik geen optie )

                Comment


                • #9
                  Re: 50 mm prime voor full frame canon body

                  Bedankt voor de reacties.

                  Ik heb ondertussen de canon 50 mm 1.4 gekocht.
                  Alhoewel de lens een lilliputter is en de barrel in plastiek, is de beeldkwaliteit verbluffend voor zo'n goedkope lens.

                  De foto's zijn, zoals gehoopt, scherper dan deze van mijn 24-70 2.8.
                  Bovendien is de lens een stuk lichtrijker en weegt het geheel vederlicht in vgl m 'the brick'.
                  Nu nog hopen dat het niet teveel regent
                  A picture says more than a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50 mm prime voor full frame canon body

                    'niet te veel regent' ??

                    De Canon 5D MK2 is, heb ik gemerkt, aardig spatsneeuwdicht en spatwaterdicht.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50 mm prime voor full frame canon body

                      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                      'niet te veel regent' ??

                      De Canon 5D MK2 is, heb ik gemerkt, aardig spatsneeuwdicht en spatwaterdicht.
                      Die dichtingen werken pas ten volle icm de bijhorende "spatsneeuwlenzen"... kijk maar eens naar de vatting van een 70-200 2.8, 24-70 2.8 of 35 1.4... of (het lijstje):

                      •Canon Extender EF 1.4x II
                      •Canon Extender EF 2x II
                      •Canon EF 16-35mm/2.8L USM
                      •Canon EF 16-35mm/2.8L II USM
                      •Canon EF 17-40mm/4L USM
                      •Canon EF 24-70mm/2.8L USM
                      •Canon EF 24-105mm/4L IS USM
                      •Canon EF 70-200mm/4L IS USM
                      •Canon EF 70-200mm/2.8L IS USM
                      •Canon EF 28-300mm/3.5-5.6L IS USM
                      •Canon EF 50/1.2L USM
                      •Canon EF 300mm/2.8L IS USM
                      •Canon EF 400mm/2.8L IS USM
                      •Canon EF 400mm/4DO IS USM
                      •Canon EF 500mm/4L IS USM
                      •Canon EF 600mm/4L IS USM
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment

                      Working...
                      X