Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenskeuze

    Hallo

    een beetje hulp gevraagd aub

    hebben jullie ervaring met volgende lenzen ? en/of welke lens draagt jullie voorkeur weg ?

    Tamron 17-50 2.8
    Tamron 17-50 VC 2.8
    Nikon 16-85 3.5-5.6
    Sigma 17-70 2.8-4

    thx voor de inlichtingen
    Last edited by Giba; 10 februari 2012, 14:11.
    D7000, nikkor af-d 50 1.8 , nikkor 18-105 , nikkor 70-300 vr, Tamron 90mm 2.8, Tokina 11-16 2.8

  • #2
    Re: Lenskeuze

    Ik ken de andere niet, maar gebruik zelf de 17-70 Sigma al 4 jaar (oude versie, 2.8-4.5, geen OS, en betere maximale vergroting, 1/2.3)
    Ik ben erg gelukkig met die lens, op D7000 en andere crops equivalent met 26-105, goed beeld, weinig vervorming op 17, een beetje vignettering bij 2.8, scherp als je een 2-tal stops knijpt, en snelle en betrouwbare AF.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #3
      Re: Lenskeuze

      Op onderstaande pagina kan je lenzen sorteren o.a. naar scherpte, CA, vertekeing en lichtafval.
      De genoemde lenzen staan erbij!

      De Nikon Z 28-400mm F4-8 VR zet weer een nieuwe standaard voor alles-in-een-zooms voor kleinbeeld met een bereik van 28mm groothoek tot 400mm tele. Dat is dus ruim 14x zoom. Het weegt net over de 7 ons en is daardoor ook nog eens makkelijk om mee te nemen.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lenskeuze

        super , bedankt !!!
        D7000, nikkor af-d 50 1.8 , nikkor 18-105 , nikkor 70-300 vr, Tamron 90mm 2.8, Tokina 11-16 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Lenskeuze

          Hoi,

          ik zit met dezelfde, verscheurende keuze...
          Alle reviews lijken aan te geven dat de Tamron prijs/kwaliteit de beste keuze is..
          Maar omdat ik niet graag lenzen wissel, ga ik omwille van het bereik misschien toch voor de Nikkor 16-85 gaan.
          De meeste reviews zijn trouwens lovender over deze lens dan camerastuffreview ..
          Zie bijvoorbeeld ook de review van Thom Hogan:
          > http://bythom.com/Nikkor16-85lensreview.htm
          > http://bythom.com/1750lens.htm

          Maar het blijft natuurlijk een minder lichtsterke lens dan de Tamron....
          en de Tamron heeft ook een kleinere minimale focusafstand dacht ik (en dus een betere maximale vergroting, zonder dat we al over macrofotografie kunnen spreken)
          Last edited by DirkBr; 11 februari 2012, 10:37. Reden: extra detail

          Comment


          • #6
            Re: Lenskeuze

            Ga niet blindstaren op minimale onderwerpafstanden.
            Het gebeurt namelijk bij heel wat zoomobjectieven dat de brandpuntsafstand kleiner wordt naarmate je dichterbij instelt. Zo heb ik gemekt dat bij de Nikon 70-200 VRII van de beloofde 200 mm maar een schamele 140 mm overblijft in het nabij gebied.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment

            Working...
            X