Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour de France

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tour de France

    Komend jaar ben ik tijdens de TdF in Frankrijk en komen ze bijna over de camping heen rijden. Ik kan dit moment natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder er foto's van te nemen. Nu heb ik in het geheel geen ervaring met wielrenners, dus hoe ga ik het beste te werk. Ik zie in de afdeling sport heel veel foto's van veldrijden voorbij komen. Dat is in zoverre makkelijk omdat ze meerdere keren voorbijkomen, dat is met de TdF niet het geval. Ik heb daar maar 1 kans.
    Wat is een goede plek om te gaan staan? voor of na de bocht. bij de klim of bij de afdaling?
    Wat zijn nog meer aandachtspunten waar ik op moet letten.

    Alvast bedankt voor de reacties.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Tour de France

    zoek u een berg uit!

    vlak is da

    kopgroep: zoef en weg!
    soms 10min erna peloton: zoef en gedaan!

    er is meer publi caravaan dan koers te zien op't vlakke
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Ga minimaal 3 dagen voordat de tour langskomt met uw caravan op de juiste berg staan waar u wilt. Geniet van de bbq's, drankorgien en andere feesten en zorg op tijd weer nuchter te zijn als de renners langskomen.

      Omhoog of omlaag, dat is je eigen keuze. Wat vindt jij mooi en interessant om te fotograferen. Maar de meeste interesse gaat uit naar de beklimmingen en dan zover mogelijk aan de piek van de berg.

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #4
        Re: Tour de France

        bedankt voor de reacties. ik hoop dat er een berg bij de camping in de buurt is waar ze tegen op moeten. ik heb ruim van te voren wel tijd om een mooie locatie uit te zoeken.


        @nikonias, eerste tips klinken aanlokkelijk, maar denk niet dat de rest van de familie het daar mee eens is.


        Michel
        Website: cameraobschuura.nl
        Twitter: @CameraObSchuura
        FaceBook: Cameraobschuura

        Comment


        • #5
          Re: Tour de France

          Je plekje zoeken is volgens mij het belangrijkste, ik zou een plekje zoeken waar je hoger staat en niet vlak langs de weg, om wat tijd te creëren want een volledig peleton is in enkele seconden voorbij. Tijdens de publiciteitscaravaan zou ik enkele test-shots maken en eventueel wat pannen maar daar heb je maar 1 kans voor als een compacte groep langs komt.

          Comment


          • #6
            Re: Tour de France

            hangt er ook vanaf hoe de koers verloopt

            zitten ze allemaal nog samen in 't peloton
            dan is een overzichtsfoto mooier (volgens mij)
            want anders is het toch maar gokken op een detailshot
            van die of die renner, als je hem al vindt in het pak

            is er een klein kopgroepje of een enkeling op kop
            dan kan je natuurlijk makkelijker een detailshot nemen
            en dan kan je nog kiezen tss een frontaal shot of licht zijdelings shot
            met telelens (werken met continue focus)
            of een panningshot

            zeker es oefenen op lokale koersen eerder in ons land of kermiskoersen bvb

            veel geluk

            BTW heb zelf ook nog es geprobeerd met Kuurne-Brussel-Kuurne
            met D700 + 50mm (zal es zien of ik ze vanavond es post enkel ter illustratie)
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Tour de France

              in de huidige Shoot (nr. 17) vind je een artikel over wielerklassiekers en een gesprek met wielerfotograaf Kristof Ramon. Ik vermoed dat je daar al heel wat mee bent.

              Comment


              • #8
                Re: Tour de France

                Vorig jaar ook de tour gefotografeerd.

                Dit was op de telegraphe juist na een bocht.
                Ik lag toen op het dak van een bestelwagen en had een goed zicht zonder last te hebben van de toeschouwers.

                Zeker op tijd een goed plaatsje zoeken!!


                Hier staan wat fotos

                http://www.pbase.com/lauwers_kurt/tour_de_france_2011
                Last edited by koeks; 4 maart 2012, 13:02.

                Comment


                • #9
                  Re: Tour de France

                  Oorspronkelijk geplaatst door jerko Bekijk bericht
                  in de huidige Shoot (nr. 17) vind je een artikel over wielerklassiekers en een gesprek met wielerfotograaf Kristof Ramon. Ik vermoed dat je daar al heel wat mee bent.
                  Volgens mij is de shoot niet in NL verkrijgbaar. Is er iemand die dit artikel voor mij in kan scannen en aan mij zou willen doormailen?
                  Al vast bedankt voor de reactie
                  Website: cameraobschuura.nl
                  Twitter: @CameraObSchuura
                  FaceBook: Cameraobschuura

                  Comment

                  Working...
                  X