Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie hier koopt een Canon 1dx?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie hier koopt een Canon 1dx?

    Ik sta op het punt om een 1dx te "bestellen", maar vroeg me af of ik de prijs aan mezelf kon verantwoorden

    Ik wou eens van de anderen hier op het forum horen waarom ze een 1dx aankopen of zouden willen aankopen.

    gr.

    W.

  • #2
    Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

    Ik zou ook graag een 1DX hebben maar kan het niet aan mezelf verantwoorden ... Ik hoop ooit mijn 1D III te vervangen door een 2e hands 1D IV, maar enkel als de prijs naar 2000 euro zakt ... Uiteindelijk is t maar een hobby.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

      Oorspronkelijk geplaatst door Stonebox Bekijk bericht
      Ik sta op het punt om een 1dx te "bestellen", maar vroeg me af of ik de prijs aan mezelf kon verantwoorden

      Ik wou eens van de anderen hier op het forum horen waarom ze een 1dx aankopen of zouden willen aankopen.

      gr.

      W.
      Als je jezelf deze vraag stelt, stel ik mij de vraag of je zo'n toestel wel nodig hebt

      Als je het geld op overschot hebt en je doet er het genre fotografie voor .... why not !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

        Ik, maar het is dan ook m'n beroep, en zelfs dan na serieus nadenken.
        Maar de Hi-Iso beelden hebben me overtuigd.
        jorn

        Comment


        • #5
          Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

          Aan jezelf verantwoorden
          Aan je partner verantwoorden dat is pas een ander verhaal
          Koop wat je nodig acht; eenmaal betaald, doet die zweer geen pijn meer

          Comment


          • #6
            Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

            Zou je daar dan een portret mee schieten op 3200 iso? Ik wel, maar de meesten niet denk ik.

            Comment


            • #7
              Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

              Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
              Ik, maar het is dan ook m'n beroep, en zelfs dan na serieus nadenken.
              Maar de Hi-Iso beelden hebben me overtuigd.
              jorn
              Waar heb je die high iso full resolution beelden gevonden? Op het internet is 1600 iso het max dat ik kon vinden.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

                Ik ben hem deze morgen gaan bestellen. (foto Rubens)
                Nu maar hopen dat hij er snel is ...


                W.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Waar heb je die high iso full resolution beelden gevonden? Op het internet is 1600 iso het max dat ik kon vinden.
                  En? Was die full resolution echt full?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    En? Was die full resolution echt full?
                    Aantal pixels 5184x3456 dat is 17,9mpix en je kan ze vinden op de Canon site.Maar hun eigen sample images gaan slechts tot iso 1600 en bevatten volgens mij een heel sterke nr (noise reduction).....het zijn ook slechts jpegs met een gemiddeld bestandsformaat tussen 3.5 en 5.5mb.....ik vermoed dat ze nog sterk gecompresseerd zijn ook. Waarom dat Canon de bestanden van de 1DX op die manier laat zien is voor mij onbegrijpelijk. De beelden zijn op uitzondering van een iso 400 bestand niet beter dan wat er uit een 1300euro kostende 7D rolt.
                    Last edited by RUPSELKOPKE; 11 februari 2012, 11:50.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      heel sterke nr (noise reduction)...
                      Ik vind het detail (resolution) in het contrastrijke kleedje nogal meevallen, maar daarmee nemen ze ons bij de neus,... want dit is geen bruidskleed. Met mijn 5d2 en die 135 haal ik dit op 3200 iso niet,... maar die troebele ogen, daarvoor zet ik er toch gewoon een bokaal op ipv een lens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Ik vind het detail (resolution) in het contrastrijke kleedje nogal meevallen, maar daarmee nemen ze ons bij de neus,... want dit is geen bruidskleed. Met mijn 5d2 en die 135 haal ik dit op 3200 iso niet,... maar die troebele ogen, daarvoor zet ik er toch gewoon een bokaal op ipv een lens.
                        De 5DmkII is ondertussen ook weer 3 jaar oud....heeft 3mpix meer en zou in principe een minder goeie sensor hebben qua beeldruis.....ten minste dat is toch wat men ons wil laten geloven. De 135mm2.0 is een van de beste prime lenzen in het assortiment van Canon....waarom men hier geen beter(lees scherper) resultaten mee kan halen is me toch een raadsel. Het aantal mpix is merkwaardig genoeg exact gelijk aan die van een 7D.......voor hetzelfde geld laat men ons hier beelden zien van een 7D onder de naam 1DX....en moet men hier nr op toepassen omdat ze anders niet om aan te zien zouden zijn. Ik kan niet geloven dat dit de bestandskwaliteit is waar een professioneel fotograaf onder de vorm van een 1DX 6500euro voor gaat neertellen.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

                          In October kunnen testen op de Pro Solutions beurs in London.
                          Mij heeft hij overtuigd, waarschijnlijk zullen er hier wel technische goeroe's zitten die beter weten en niet overtuigd zijn. Maar 'frankly dear ....'

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

                            Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
                            In October kunnen testen op de Pro Solutions beurs in London.
                            Mij heeft hij overtuigd, waarschijnlijk zullen er hier wel technische goeroe's zitten die beter weten en niet overtuigd zijn. Maar 'frankly dear ....'
                            Je zal dan waarschijnlijk ook het voorrecht gehad hebben om de onaangepaste raw en echt hoog isobestanden eens te mogen bekijken. Heeft u de eerder gelinkte Canon website al bezocht en de sample images daar eens bekeken. Voor mij zijn ze allerminst overtuigend wat de beeldkwaliteit betreft. Het enige waarop ik en anderen hun mening tot nu toe kunnen baseren zijn op Canons bestanden....er zijn online geen andere beschikbaar.
                            Waarschijnlijk is mijn verstand er te klein voor maar..... ik begrijp de strategie niet van Canon...waarom al die geheimzinnigdoenerij. De camera bestaat en je kan hem bestellen...waarop wacht men om ons te laten zien wat deze body echt kan
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie hier koopt een Canon 1dx?

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Ik kan niet geloven dat dit de bestandskwaliteit is waar een professioneel fotograaf onder de vorm van een 1DX 6500euro voor gaat neertellen.
                              Ach, hij gaat dubbel zo lang mee,... maar ik heb met mijn machine nog een paar clicks te gaan. Tegen dat ik deze ga kopen kan ik misschien met één duw op de knop het ideale moment pakken vanop het juiste camerastandpunt, en ben ik het waarschijnlijk al lang beu om lukraak zoveel portretten per seconde te trekken op een sowieso mindere 1600 iso,... en die ook nog -pfff- allemaal te bekijken. Misschien heeft een pro meer tijd en niet genoeg kosten om af te trekken, en moet hij met Belgisch licht werken, in de winter, ocharme.
                              Allemaal vragen over wie dat hier koopt,... met slechts het inkomen van een fotograaf die daarvan moet leven.
                              Ik trek nu zelfs maar maximum 700 foto's per dag: Ik ben oud, en tegen dat het donker word ben ik het beu, of zit ik op bd, en moet ik geen drie bijkomende onderwerpen afwerken. Maar met mijn 5d2 zit ik aldus wel nog voor maanden goed.
                              Last edited by Poza; 11 februari 2012, 15:10.

                              Comment

                              Working...
                              X