Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

high speed synchronization flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • high speed synchronization flash

    Voor een dansshow, in een grote donkere zaal wens ik met men EOS 400D sluitertijden te halen korter dan 1/200.
    Onlangs merkte ik echter dat ik op men 2de gordijn max 1/200 haal, dit met men 70-200 telelens.
    Is het mogelijk om koretere sluitertijden te halen bv via high speed synchronization flash met men EOS 400D in combi met speedlite 430ex ? Alvast bedankt

  • #2
    Re: high speed synchronization flash

    een flits met je telelens is nutteloos omdat deze nooit zover zal geraken tenzij je de flits off-camera gaat gebruiken maar dat lijkt me nie echt haalbaar dan
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: high speed synchronization flash

      Oorspronkelijk geplaatst door rafta Bekijk bericht
      Voor een dansshow, in een grote donkere zaal wens ik met men EOS 400D sluitertijden te halen korter dan 1/200.
      Onlangs merkte ik echter dat ik op men 2de gordijn max 1/200 haal, dit met men 70-200 telelens.
      Is het mogelijk om koretere sluitertijden te halen bv via high speed synchronization flash met men EOS 400D in combi met speedlite 430ex ? Alvast bedankt
      da's toch helemaal niet nodig voor dans? je flits bevriest de beweging! die gaat sneller als 1/1000

      je sluitertijd heeft alleen impakt op het omgevings licht...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: high speed synchronization flash

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        da's toch helemaal niet nodig voor dans? je flits bevriest de beweging! die gaat sneller als 1/1000

        je sluitertijd heeft alleen impakt op het omgevings licht...
        Ik merk dat ik niet zo'n vaste hand heb, zeker niet met men tele als men sluiter (langer dan) 1/200 is.

        Comment


        • #5
          Re: high speed synchronization flash

          Oorspronkelijk geplaatst door rafta Bekijk bericht
          Ik merk dat ik niet zo'n vaste hand heb, zeker niet met men tele als men sluiter (langer dan) 1/200 is.
          speelt geen rol... de flits is veel sneller als je hand... tenzij je flits de onderwerpen NIET bereikt!!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: high speed synchronization flash

            Normaal fotografeer je dergelijke manifestaties zonder flits, maar met de gebruikte podiumbelichting, ook al is het een donkere zaal, de bedoeling zal steeds zijn van de sfeer weer te geven, zoals ze was tijdens een optreden. Dus flitsen zijn dan niet echt gewenst. Wat nodig is , een camera met bruikbare hoge ISO zegge 3200, een lichtsterke lens zegge F2,8 of beter, en kunne werken van op een statief. Wat dus wil zeggen dat je gaat fotograferen met toestemming van de inrichters. Is dit niet het geval, en behoor je tot de orde van de illegale flitsers op rij 37, vergeet dan je camera thuis, val de artiesten niet lastig met uw nutteloos geflits, dat enkel de artiesten stoort en U toch geen beelden geeft. Geniet van wat je ziet op je stoel !

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: high speed synchronization flash

              Yep, voor een dansshow geen flitsen. Voor een deftige sourvenir, huur een EOS5d mk ii en een 70-200 f/2.8 IS. Gebruik dan ISO6400 f/2.8 en je zal de beweging perfect kunnen 'vriezen'. voor een beetje beweging in beeld brengen, gebruik een lagere ISO (dus langere sluitertijden)
              voor steuning is het beter om een monopod te gebruiken. Een statief in een donkere zaal is vragen voor een ongeval.

              -groetjes, Gerard.
              "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
              Blog: www.gerardmaas.net
              Port: www.gerardmaas.com

              Comment

              Working...
              X