Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een Canon PowerShot S100 als onderwater camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met een Canon PowerShot S100 als onderwater camera?

    Ik ben nl. op zoek naar een goede compact camera om mee te gaan duiken.

    Eerst dacht ik aan een G12 omdat ik verschillende duikinstructeurs in Thailand bezig hoorde over hoe goed die wel was. Maar toen ik het internet wat afschuimde kwam ik uiteindelijk bij de S100 uit. Deze is recenter, heeft betere video, maar vooral, hij is nog compacter. Aangezien ik dit toestel ook wil gebruiken tijdens momenten dat ik mijn reflex niet durf of wil mee te menen (duiken, alpinisme, skiën, ...) moet hij dus ook ligt en compact zijn om mijn PowerShot S3 IS te vervangen die ik nu te groot en te zwaar vindt voor deze activiteiten.

    Nu ben ik dus nog op zoek naar ervaringen van de PowerShot S100 in combinatie met een WP-DC43 onderwaterbehuizing. Iemand?
    Canon 7DmkII, Canon 450D, Canon PowerShot S110

  • #2
    Re: Iemand ervaring met een Canon PowerShot S100 als onderwater camera?

    zolang je maar beseft dat het onderwaterhuis eens zal vollopen, je weet echter nooit of het de eerste of de duizendste duik zal zijn
    Nu, ik heb destijds twee A80 ers verzopen. De beelden waren heel goed. Nu gebruik ik een olympus die tegen 10m kan zonder ow. In het ow zie je eventueel dat het vochtig wordt en dan ga je boven de 10m en is er niets aan de hand. Het probleem vind ik wel dat ik enkel jpg kan maken met die camera, geen raw. Bij mijn weten zijn er geen camera's die op zichzelf al waterdicht zijn die raw aankunnen.
    De olympus gaat morgen weer mee naar Oman voor een cruise van een week. Hopen op groot wild hé.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met een Canon PowerShot S100 als onderwater camera?

      Ik heb nog een goeie camera om mee te starten .
      Het is de befaamde Olympus C5050 .
      Ik,had de mijne net vervangen door de Olympus PEN toen ik in juli een hersenbloeding kreeg en dus verbod om nog te duiken .... Alles te koop .
      Toevallig staat er deze week een foto in de HoF op de voorpagina hier .
      Die van die murene is met die Olympus c5050 genomen .
      Nu fotografeer ik al 12 jaar onder water maar een vollopen heb ik gelukkig nooit gehad .
      Veel hangt af van het onderhoud dat je eraan doet en de mijnen waren altijd goed in orde .ik,verkoop de Olympus met onderwaterhuis voor 300 euro . ook op mijn web site staan veel foto's die met de C5050 heb genomen . Ik heb ook een canon G9 gehad maar die kon niet tippen aan mijn olympusje . Het was destijds een kei duur toestel (1600 euro,met onderwaterhuis )
      Graag meer info ?? Mail.me gerust .
      Groetjes
      Luc
      Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met een Canon PowerShot S100 als onderwater camera?

        @Lazy_Charles: Zo'n toestelletje dat tot 10m kan is tof om te snorkelen, maar niet om te duiken. Zo'n toestel zou mijn eerst volgende duik (in Nemo33) al niet overleven. ;-)

        @lucske_40: Mooie foto!

        Tijdens mijn Advanced Open Water proeven, heb ik een Olympus toestel (weet niet meer welk type) gebruikt voor het Digital Underwater Photography gedeelte, maar ik was daar alles behalve tevreden over! Dit toestel was enorm traag, het duurde echt meer dan een seconde voor dat hij een foto nam na het indrukken van de sluiterknop, echt hatelijk.

        Ik heb al enkele andere compact cameraatjes gehad, waar ik niet tevreden over was, nu hou ik het nog enkel op Canon (en Nikon als het moet). 'k ben trouwens Canon gewoon, ik gebruik reeds een EOS 450D en een PowerShot S3IS en die laatste vind ik nu te zwaar en te groot tijdens het klimmen en toerskiën, dus die mag vervangen worden.

        Die Olympus C5050 lijkt me trouwens even log als mijn PowerShot S3IS, dus nee dank u, zoals ik net zei, hij moet ook bruikbaar zijn tijdens andere sporten.

        Voordat ik nog aanbiedingen krijg, even melden dat ik een nieuw toestel wil (heb namelijk een factuur nodig)! ;-)

        Nog even vermelden dat ik vooral op zoek ben naar ervaringen met de PowerShot S100, maar aan de mensen hierboven, toch bedankt voor de reacties.
        Last edited by Juma; 10 februari 2012, 08:17.
        Canon 7DmkII, Canon 450D, Canon PowerShot S110

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met een Canon PowerShot S100 als onderwater camera?

          die sw1010 zit om te duiken wel in een onderwaterhuisje hoor. even goed mijn tekst lezen dan merk je het wel
          Lucske 40, je hebt toch mijn nickname gezien. Waarom verwonderd je het dan nog dat ik wel regelmatig vollopers heb?

          en nu afsluiten in de wgaen en op weg naar Frankfurt. Misschien heb ik over enkele weken toevallig eens wat energie over om een leuke owfoto te plaatsen
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment

          Working...
          X