Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.8 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.8 IS

    EF 24-70mm F 2.8L II USM
    Niet meteen "wow" zou ik zeggen, de meesten verwachten een IS op de nieuwe 24-70 maar dus niet het geval, denk de upgrade niet echt de moeite gezien onderstaande hoge lanceringsprijs.
    Ik zie wel dat veel mensen hun 24-70 2.8L opeens verkopen ondanks een topobjectief met mooie bokeh.... strange.

    EF 24mm F 2.8 IS USM
    Er is reeds de 24 1.4L I & II die sneller zijn met hun f1.4, dus zie niet echt het voordeel in van deze lens, behalve als lowbudget tegenover de L's, maar persoonlijk heb ik dan liever een 2e hands 1.4L.
    Ook IS op zo'n korte afstand lijkt gewoon een commerciële zet

    EF 28mm F 2.8 IS USM
    Tja 4mm minder breed dan hierboven, what can I say

    Prijs
    De EF 24-70mm F 2.8L II USM is beschikbaar vanaf april 2012 en heeft als adviesverkoopprijs € 2579,-
    De EF 24mm F 2.8 IS USM is beschikbaar vanaf juni 2012 en heeft als adviesverkoopprijs € 859,-
    De EF 28mm F 2.8 IS USM is beschikbaar vanaf juni 2012 en heeft als adviesverkoopprijs € 829,-.

    Artikel: http://www.canon.nl/For_Home/Product..._f2.8L_II_USM/
    Last edited by CanonYouCan; 9 februari 2012, 21:11.

  • #2
    Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

    Ik denk niet dat die lenzen zo populair zullen zijn.
    Zo prijzig.... en IS op 24-28mm is eigenlijk klein beetje overbodig.

    Comment


    • #3
      Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

      Toen ik dit topic zag, kreeg ik het warm en koud tegelijk!!! Oh nee waarom heb ik nu toch net die 24-70 gekocht...

      Na het gelezen te hebben: oef niets aan de hand, chance dat ik niet gewacht heb!!
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

        beetje onzinnig en vooral te duur voor wat het maar is voor mij.
        overkill. ze mogen ze houden.

        Comment


        • #5
          Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

          [Mod-LesC]Volgens mij is deze info al gepubliceerd in:
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


          Tenzij je mij van het tegendeel kunt overtuigen, wordt deze topic later afgesloten[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

            Wel de titel "nieuw glas" en de topic-info en trefwoorden waren wat algemeen om terug te vinden en niet zo overzichtelijke post, vandaar niet op gelet.
            Ook is dit vorig topic moeilijk te vinden in de zoekresultaten voor wie info opzoekt om één van deze lenzen aan te schaffen, een overzichtelijk forum met duidelijke topics is zeker een pluspunt

            Comment


            • #7
              Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

              Ik dacht dat de nieuwe 24-70 aan 1500 euro zou gaan, nog veel geld eigenlijk...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik dacht dat de nieuwe 24-70 aan 1500 euro zou gaan, nog veel geld eigenlijk...
                Inderdaad... ik was in die range al aan 't kijken naar Tamron of Sigma. maar de nieuwe Sigma (met HSM motor ook) kost ook al 1000 €, net als de Canon I zelf. Tamron is iets goedkoper maar ook niet veel. En heb vandaag een nieuw en deftig exemplaar in een vitrinekast gevonden voor 839 €. Terug garantie, gelijk op CPS ingegeven ook,... en hopelijk met dit exemplaar meer geluk dan met het vorige (en dan bedoel ik daar voot een deel voor dat ik er geen zotte dingen mee moet uithalen).

                EDIT: en dan is er nog de filtermaat...
                Last edited by Yourt; 9 februari 2012, 22:07.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  Inderdaad... ik was in die range al aan 't kijken naar Tamron of Sigma. maar de nieuwe Sigma (met HSM motor ook) kost ook al 1000 €, net als de Canon I zelf. Tamron is iets goedkoper maar ook niet veel. En heb vandaag een nieuw en deftig exemplaar in een vitrinekast gevonden voor 839 €. Terug garantie, gelijk op CPS ingegeven ook,... en hopelijk met dit exemplaar meer geluk dan met het vorige (en dan bedoel ik daar voot een deel voor dat ik er geen zotte dingen mee moet uithalen).
                  €839? Nieuw? Mag ik weten waar?
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                    Waw! 24-70 2.8 voor zoveel geld?
                    Persoonlijk vind ik het voor die 'range' veel te veel geld. Daar gaat toch maar een max budget van 1000 a 1500 in voor mij. Voor die prijs koop ik liever een 70-200 2.8 is mk II
                    Misschien is deze http://www.canonrumors.com/2012/02/t...-vc-announced/ een interessante voor de toekomst. Ik ga deze in ieder geval opvolgen
                    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                      Dat is nogal een waanzinnig bedrag voor een 24-70/2.8. Vraag mij af of het geen vergissing betreft. Zelfs bij Nikon was de adviesprijs nog onder de 2000 euro.

                      edit: zie nu dat deze lens overal aan deze prijs wordt vermeld. slik.
                      Last edited by Leopard; 10 februari 2012, 09:57.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                        Wat een absurde prijzen !
                        Ze mogen die 24mm en 28mm steken waar de zon nooit schijnt (allebei tegelijk) !
                        It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                          Ik vraag me trouwens af of de 24-70 versie 2 veel beter is dan de versie 1 !!!!

                          2000 euro voor een lens vind ik (te)veel geld, tenzij natuurlijk voor een 500 mm of zo.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Ik vraag me trouwens af of de 24-70 versie 2 veel beter is dan de versie 1 !!!!

                            2000 euro voor een lens vind ik (te)veel geld, tenzij natuurlijk voor een 500 mm of zo.
                            als het een upgrade is zoals de 70-200 f2.8 L IS naar de mkII versie denk ik wel dat er mensen zullen toehappen.
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                              Ik zelf twijfel nog om de 24-105 te vervangen voor een 24-70, zodat ik het bereik van 16 t/m 200mm op f/2.8 heb, maar gezien de verwachte prijs zal het niet de nieuwe 24-70 worden. Had stiekem gehoopt op een IS versie, aangezien dat niet geval is vraag ik me af of het de meer prijs ten opzichte van de versie I het wel waard is.
                              Voor mij op dit moment niet. Ik houd het voorlopig even bij de 24-105

                              Comment

                              Working...
                              X