Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 500/4G - eind maart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 500/4G - eind maart

    http://presscentre.sony.eu/content/D...4&NewsAreaID=2

    SAR geeft ook een prijsindicatie... €13.000.
    Gelukkig ben ik geen telefanaat . De reële prijs in de winkel zal na een tijdje wel wat lager liggen natuurlijk.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Sony 500/4G - eind maart

    Wow! En in het wit!

    Wel knappe lens geworden! Was ondertussen al gewend aan het zilver, maar wit past natuurlijk wel in het rijtje 300 en 70-200
    Had wel graag een foto met zonnekap gezien (de zilvere was niet mis...nu nog benieuwder!)

    Comment


    • #3
      Re: Sony 500/4G - eind maart

      € 13.000.... Ik had het zelf al gepost op een Brits luchtvaartforum, en daar vielen ze ook achterover van de prijs. Zou best wel eentje willen, maar ik zou 'm te weinig kunnen gebruiken. Behalve voor dieren, sport en airshows kan je hier weinig mee doen. Bij dat laatste is de mogelijkheid om die brandpuntsafstand goed te gebruiken dan nog beperkt. Een 500mm is niet zo verschillend van 400mm...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Sony 500/4G - eind maart

        Ik denk dat het voor velen in eerste instantie interessanter wordt om een tweedehands 600/4 te kopen voor een €5000, in afwachting van een tweedehands 500/4-tje later .
        Of een Sigma 500mm hé.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Sony 500/4G - eind maart

          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Wow! En in het wit!

          Wel knappe lens geworden! Was ondertussen al gewend aan het zilver, maar wit past natuurlijk wel in het rijtje 300 en 70-200
          Had wel graag een foto met zonnekap gezien (de zilvere was niet mis...nu nog benieuwder!)
          Ze ziet er alvast super uit, inderdaad .

          Ik ben wel benieuwd naar testresultaten in vergelijking met iets wat ik ken, bv. een Minolta 400/4.5.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony 500/4G - eind maart

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            € 13.000.... Ik had het zelf al gepost op een Brits luchtvaartforum, en daar vielen ze ook achterover van de prijs. Zou best wel eentje willen, maar ik zou 'm te weinig kunnen gebruiken. Behalve voor dieren, sport en airshows kan je hier weinig mee doen. Bij dat laatste is de mogelijkheid om die brandpuntsafstand goed te gebruiken dan nog beperkt. Een 500mm is niet zo verschillend van 400mm...
            Ik zou mij niet té vastpinnen op deze prijs, (ok Sony's lenzen zijn vaak dicht bij de adviesprijs ) maar deze prijs is wellicht overgenomen (lees omgerekend) van de japanse site... In Japan zijn alle prijzen omgerekend veel hoger dus...mijn schatting is eerder in de buurt van 10 000 euro

            Dat is zowat de prijs van de nieuwe Canon 500 f4 II

            Comment


            • #7
              Re: Sony 500/4G - eind maart

              Die overigens evenzeer 'overpriced' is ...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Sony 500/4G - eind maart

                Dit bevestigt alleen mijn idee over Sony: goedkopere bodies maar wel duurder glas. Mijn Nikon 600/4VR lijkt ineens een koopje!

                Moge de potentiële kopers er wel zeer veel plezier aan beleven

                Comment


                • #9
                  Re: Sony 500/4G - eind maart

                  Dit is nu zo een lens die iedereen wil zien uitkomen, maar niemand kan die betalen.
                  Nu hebben de Canon/Nikon boys weer een reden minder om te klagen over het lensaanbod.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony 500/4G - eind maart

                    Ja, maar hoe oud is je 600/4 VR, Frank ? Ik zie dat de 500/4 VR (II) van 2007 dateert, dus als die van een vergelijkbare periode is denk ik dat fotomateriaal toen nog niet zo duur was, of wel ?
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony 500/4G - eind maart

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Ja, maar hoe oud is je 600/4 VR, Frank ? Ik zie dat de 500/4 VR (II) van 2007 dateert, dus als die van een vergelijkbare periode is denk ik dat fotomateriaal toen nog niet zo duur was, of wel ?
                      Aangekondigd in augustus 2007, maar pas mondjesmaat leverbaar vanaf de lente van 2008 Ik had veruit de eerste in België.

                      De prijzen zijn weinig veranderd tegen toen (hooguit 500Euro extra). Ik heb toen wel gebruik gemaakt van zo'n lenteactie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony 500/4G - eind maart

                        Ik dacht dat de prijzen zo sterk waren omhoog gegaan, met name voor high-end fotomateriaal zoals de duurdere lenzen...

                        (Dat heb ik toch gemerkt toen ik in 2010 de 24-70 CZ wou aanschaffen - van de ene dag op de andere van 1600 euro naar net geen 2000 euro toen .)
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony 500/4G - eind maart

                          €2.000 ? Dat heb ik gemist denk ik.
                          Vandaag kost die toch weer 1600 à 1700, niet ?
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony 500/4G - eind maart

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Dit bevestigt alleen mijn idee over Sony: goedkopere bodies maar wel duurder glas.
                            Hmmm, toen ik laatst die vergelijking maakte (ruim een jaar geleden denk ik) voor een heel stel gelijkaardige lenzen, dan was de conclusie toch verschillend.
                            Misschien moet ik die cijfertjes maar eens updaten dan. Sinds ik eerder teveel dan te weinig fotospul heb, volg ik de prijzen niet meer zo...
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony 500/4G - eind maart

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              €2.000 ? Dat heb ik gemist denk ik.
                              Vandaag kost die toch weer 1600 à 1700, niet ?
                              Ja, dat was in het voorjaar van 2010. Bij Konijn (edit: in België) stond hij op een moment aan een dikke 1500, en toen ging hij naar bijna 2000...

                              (Toen zag ik in dat het zoveel geld niet waard was, vooral als je het maar weinig kan gebruiken...)
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X