Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom receiver en reportageflitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom receiver en reportageflitsers

    Kan je met een Elinchrom receiver een Canon Speedlite EXII 430 en een Yongnuo 560 aansturen of zijn deze niet compatibel?

    Als ik het goed voor heb, heb je dan een speciale hotshoe nodig. Klopt dit?

    Iemand wat meer info hierover?

    Ter info is om reportageflitsers te gebruiken in combinatie met D-lite set.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Elinchrom receiver en reportageflitsers

    je kan toch gewoon een RF602 er parallel op aansluiten? of de YN560 als slave instellen? lijkt mij duur om een extra skyport aan te kopen hiervoor... die toch nieks speciaals doet.

    die skyports moet je dan ook nog met een PC kabeltje aantlsuiten...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom receiver en reportageflitsers

      Hoi Koen,

      Ben effe niet goed mee.
      In de d-lites zit een receiver ingebouwd. Bedoel je dan dat ik de d lites ook kan aansturen met de RF602 en de elinchrom trigger niet gebruik of kan je buiten de elinchrom trigger tegelijkertijd een rf602 trigger gebruiken?

      Alvast bedankt
      Tim

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      je kan toch gewoon een RF602 er parallel op aansluiten? of de YN560 als slave instellen? lijkt mij duur om een extra skyport aan te kopen hiervoor... die toch nieks speciaals doet.

      die skyports moet je dan ook nog met een PC kabeltje aantlsuiten...
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom receiver en reportageflitsers

        Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
        Hoi Koen,

        Ben effe niet goed mee.
        In de d-lites zit een receiver ingebouwd. Bedoel je dan dat ik de d lites ook kan aansturen met de RF602 en de elinchrom trigger niet gebruik of kan je buiten de elinchrom trigger tegelijkertijd een rf602 trigger gebruiken?

        Alvast bedankt
        Tim
        de d-lites hebben een skyport receiver... en je kreeg er een skyport transmitter bij...
        je hebt dus 4 opties:
        • geen skyport gebruiken en die vervangen door goedkope RF602's (1 trigger en een 4tal receivers, er zit een 3.5mm jack op de d-lites)
        • skyport gebruiken voor alles, dus dan koop je extra receivers en kabels bij (is vrij duur)
        • skyport voor de d-lites en de andere flashes in slave mode (dat kan je nu al doen)
        • skyport voor de d-lites en een RF602 trigger tegelijk aansluiten via PC kabeltje of een phottix strato of cactus V5 met daarop dan de skyport (stapelen)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom receiver en reportageflitsers

          Ok bedankt heb 2 RF 602 bijbesteld.
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Elinchrom receiver en reportageflitsers

            skyport voor de d-lites en de andere flashes in slave mode (dat kan je nu al doen)
            Is de d-lite dan de master voor de reportageflitsers? Of stuurt de skyport ook de repo-flitsers aan als ze op hetzelfde kanaal staan?

            Snap de logica niet helemaal.

            Ik heb een Canon 430EXII en een Metz 48 AF1

            Comment

            Working...
            X