Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens

    Ik zit de heletijd te kijken tussen de:

    Tamron 60mm
    Tamron 90mm
    Of de sigma 50mm

    Heeft iemand hier ervaring mee? Of enige tips?

    Alvast bedankt mvg

    Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

  • #2
    Re: Macro lens

    Geef aub meer informatie wat wil je gaan fotograferen en was is je budget.
    Dat maakt het adviseren makkelijker ;-)

    Sent from my MacBook Air using Safari

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens

      hallo

      DeTamron 90mm is een uitstekende lens plus dat je ook nog enige afstand tot
      je onderwerp kunt bewaren wat vooral handig is bij onder andere insecten,vlinders,..

      sardi51

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens

        Voor insecten vind ik persoonlijk een 150mm prettige werken. Heb nu zelf nu een 100L en dat vind ik voor vlinders soms toch iets te kort. Grijp tegenwoordig voor vlinders vaak na de 70-200.

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Voor insecten vind ik persoonlijk een 150mm prettige werken. Heb nu zelf nu een 100L en dat vind ik voor vlinders soms toch iets te kort. Grijp tegenwoordig voor vlinders vaak na de 70-200.
          Sluit mij aan, met een langere lens hebt je sneller resultaat.

          Comment


          • #6
            Re: Macro lens

            Is sneller ook beter? Snelheid is één iets, kwaliteit een tweede niet te vergeten deel van het totaalplaatje toch?
            Webstek in opbouw

            Comment


            • #7
              Mijn budget is ongeveer 400euro, de 150 en de 100L zijn iets te duur.. Ik wil graag insecten en bv paddenstoelen fotograferen. Mvg

              Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

              Comment


              • #8
                Re: Macro lens

                Tele is wel geen echte macro, maar resultaat vind ik zelf nog niet zo heel slecht. Bokeh van de 100L is wel iets mooier, maar de 70-200 doet het ook erg goed. Heb in Artis redelijke resultaten behaald.

                Je zou kunnen kijken na de;
                Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro
                Tokina AT-X 100mm PRO D 2.8 macro
                Canon EF 100 2.8 USM Macro

                hier vind je alvast meer info over de objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Macro lens

                  Ik heb de sigma 50mm macro. Het is een goede lens voor wat ik ze wil gebruiken, en nieuw te krijgen met een bescheiden budget, maar niet echt geschikt voor insecten, vlinders, ... omdat je te dich bij je onderwerp zou moeten komen.
                  Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macro lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                    Mijn budget is ongeveer 400euro, de 150 en de 100L zijn iets te duur.. Ik wil graag insecten en bv paddenstoelen fotograferen. Mvg

                    Sent from my GT-I9000B using Forum Runner
                    Een Canon 100mm 2.8 gaat tweedehands 325-350, voor iets meer vind je met wat geluk een Sigma 150 zonder IS.
                    De beeldkwaliteit dichtbij is toch zichtbaar beter dan van een telezoom.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macro lens

                      Op 22 januari is hier op het forum een 150mm sigma aangeboden voor 380 euro , deze lens zal waarschijnlijk aan al je verwachtingen voldoen .

                      Grtz .

                      Dirk .
                      Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macro lens

                        Ik heb ook ooit een sigma 150mm macro lens gehad. Prima macro lens voor een schappelijke ( 2e hands ) prijs.

                        En als tip wil ik meegeven :

                        Macrofotografie is niet eenvoudig, je moet veel geduld hebben en veel oefenen
                        Ik merkte als snel dat ik er het geduld niet voor had en macro fotografie niets voor mij was.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Zouden jullie eerder een 150 sigma tweedehands aanraden ipv 90mm tamron?

                          Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macro lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                            Mijn budget is ongeveer 400euro, de 150 en de 100L zijn iets te duur.. Ik wil graag insecten en bv paddenstoelen fotograferen.
                            Voor 400 euro zal zeker wat vinden, desnoods tweedehands.
                            Heb een paar maanden geleden een Sigma 180mm. macro lens gekocht voor minder dan 400 euro.
                            Een jaar geleden een 60mm. Nikkor voor 250 euro.
                            Ook de Sigma 150mm. zal je vinden voor minder dan 400 euro.

                            Voor paddenstoelen is 50mm. of 60mm. meer dan voldoende.
                            Ik neem steeds de 60mm. lens, voor paddenstoelen, is lekker licht, en handelbaar, je moet er namelijk kort bij de grond mee werken.

                            Voor insecten is 50-60mm. het wat krap, al fotografeer ik vaak insecten met 60mm.
                            Je hebt dan niet veel overschot, en moet alles uit de kast halen, om ietwat schuwe insecten, te fotograferen, op een goeie manier.
                            Voor vlinders en libellen, ben je beter af met meer millimeter.
                            Het bokeh van de lenzen met groter brandpunt afstand is ook mooier.

                            Een macro lens aanschaffen is keuzes maken.
                            Probeer een macro lens te huren of te lenen, vooraleer er een te kopen, je zal snel merken welk brandpuntafstand je het best ligt.

                            Ze hebben elk hun voor- en nadelen, de zowel de macrolenzen met kort brandpunt, als deze met lager brandpuntafstand.
                            Succes bij je keuze.
                            Nikon D7000, en wat glas.
                            http://blog.seniorennet.be/pacha/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macro lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                              Zouden jullie eerder een 150 sigma tweedehands aanraden ipv 90mm tamron?
                              Voor libellen en vlinders zou ik zeker gaan voor de 150mm.
                              Het bokeh zal ook mooier zijn.

                              Je zal aan de 90mm. Tamron ook veel plezier beleven, het hangt er allemaal vanaf, wat je er hoofdzakelijk zal mee doen.
                              En eigenlijk weet je het niet helemaal van tevoren, je hebt wel een idee,
                              maar gaandeweg kan je interesse in macrofotografie zich verleggen.

                              Het kan ook tegenvallen, want macro fotografie is niet makkelijk, er is doorzetting voor nodig.
                              Valt het echter tegen, dan geraak je de lens zonder al te veel financieel verlies, weer kwijt, en is er niks gebeurd.

                              Ik zou zeggen, hak de knoop door, en ga er voor.
                              Kies de lens waar je een goed gevoel bij hebt.
                              Last edited by pacha; 7 februari 2012, 22:20.
                              Nikon D7000, en wat glas.
                              http://blog.seniorennet.be/pacha/

                              Comment

                              Working...
                              X