Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

    Hallo,

    Ik ben bezig met concertfotografie en is echt mijn ding (2 hobbies tegelijk eigenlijk). Heb nu een tamron 17-50 mm 2.8 ervoor en als ik frontstage ga is dit perfecte lens voorlopig maar soms heb ik wel zoom nodig en daarom deze aanschaf. Nu mijn vraagje. Ik heb een D7000 en is deze lens compatibel op mijn toestel want is al een oldskool lens maar om al meteen een 70-200mm aan te schaffen is het wel wat te duur voorlopig. Op wat moet ik letten want aangekocht via marktplaats en ik mag nu helft betalen en bij ontvangs de rest maar ik wil hem dan goed testen voor ik rest betaal. Tips? Info? Heeft deze een vr?

    Dank je allen!

    Btw ga binnenkort wel mijn tamron 17-50mm verkopen voor een nikkor 17-55mm 2.8 want vind tamron wat traag bij scherpstellen. Dank je allen!
    Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

  • #2
    Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

    helft op voorhand en er na de rest: u wordt in de zak gezet.

    dat is de beste tip die ik kan geven. Lens gaat nooit toekomen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

      Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
      helft op voorhand en er na de rest: u wordt in de zak gezet.

      dat is de beste tip die ik kan geven. Lens gaat nooit toekomen.
      Ja ik heb dat zelf voorgesteld. Die persoon ging morgen lens al posten. Dus ga ik afwachten voor ik betaal denk ik. Dan betaal ik maar ineens erna alles. Maar aub ontopic blijven. Ook alvast dank voor de tip
      Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

        ik zou het niet doen... die lens vind je vandaag hier in belgie ook!
        Dergelijke lens is erg zwaar, opsturen zonder oorspronkelijke verpakking lijkt me niet aangewezen (en die verpakking bestaat niet meer, wie zou dat nog hebben!)

        voor pakweg 250€... dan kan je ze ter plaatse afhalen en uittesten! Gewoon een beetje geduld... en hier ééntje kopen of er zelf omgaan!

        immers... wat ga je doen als de lens niet goed vind? terug sturen? Geld terug?

        als je een beperkt budget hebt, gok daar dan niet mee...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ik zou het niet doen... die lens vind je vandaag hier in belgie ook!
          Dergelijke lens is erg zwaar, opsturen zonder oorspronkelijke verpakking lijkt me niet aangewezen (en die verpakking bestaat niet meer, wie zou dat nog hebben!)

          voor pakweg 250€... dan kan je ze ter plaatse afhalen en uittesten! Gewoon een beetje geduld... en hier ééntje kopen of er zelf omgaan!

          immers... wat ga je doen als de lens niet goed vind? terug sturen? Geld terug?

          als je een beperkt budget hebt, gok daar dan niet mee...
          Ik vind toch niet snel een lens aan die prijs... 350€ das minste wak hier kon vinden. Ik ga gewoon afwachten tot ik hem heb en dab betalen dus loop ik toch geen enkel risico maar hoe kan ik nu die lens het beste uittesten?
          Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

            Oorspronkelijk geplaatst door liverpoolboy1308 Bekijk bericht
            Btw ga binnenkort wel mijn tamron 17-50mm verkopen voor een nikkor 17-55mm 2.8 want vind tamron wat traag bij scherpstellen.
            hou er dan al maar rekening mee dat die schuifzoom ook niet meteen uitblinkt in snel scherpstellen...

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

              Oorspronkelijk geplaatst door jerko Bekijk bericht
              hou er dan al maar rekening mee dat die schuifzoom ook niet meteen uitblinkt in snel scherpstellen...
              Is het zo "erg" gesteld dan met die schuifzoom?
              Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

                Oorspronkelijk geplaatst door liverpoolboy1308 Bekijk bericht
                Is het zo "erg" gesteld dan met die schuifzoom?
                Een probleem met scherpstellen is hat vrij trage scherpstellen, maar ook dat het onderwerp in de DOF verdwijnt en dat je hem dan volledig mist bij het terugscherp komen en de lens dan weer een volle slag gaat maken. Ik had dan nog het probleem dat vaak op de grens van de focuslimiter zat en die nus niet kon gebruiken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Een probleem met scherpstellen is hat vrij trage scherpstellen, maar ook dat het onderwerp in de DOF verdwijnt en dat je hem dan volledig mist bij het terugscherp komen en de lens dan weer een volle slag gaat maken. Ik had dan nog het probleem dat vaak op de grens van de focuslimiter zat en die nus niet kon gebruiken.
                  Ok, geen schuifzoom voor mij dan. Jammer dak die 70-200mm vrII net gemist heb hier op forum... (
                  Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

                    Oorspronkelijk geplaatst door liverpoolboy1308 Bekijk bericht
                    Is het zo "erg" gesteld dan met die schuifzoom?
                    Nee, ik wou niet meteen dramatisch gaan doen, maar omdat je zelf al aanhaalde in je eerste post dat "traag scherpstellen" voor jou een ergernis kan zijn....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

                      Oorspronkelijk geplaatst door jerko Bekijk bericht
                      Nee, ik wou niet meteen dramatisch gaan doen, maar omdat je zelf al aanhaalde in je eerste post dat "traag scherpstellen" voor jou een ergernis kan zijn....
                      neenee, ik ben blij dak dit weet... ik haat echt die trage scherpstellingen... dank je voor advies...
                      Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

                        Is de draaizoom een beter alternatief? heb er eentje opt oog voor 425€ (4j oud)
                        Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

                          Oorspronkelijk geplaatst door jerko Bekijk bericht
                          hou er dan al maar rekening mee dat die schuifzoom ook niet meteen uitblinkt in snel scherpstellen...
                          Op welke body?????
                          Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
                            Op welke body?????
                            Ikzelf heb een d7000
                            Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

                              De draaizoom is een beter alternatief.
                              De AF-D draaizoom is toch sneller dan de schuifversie.
                              425€ is toch wel een lage prijs. Daarvoor vind je ze normaal niet!
                              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X