Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 60D

    Hallo, ik ben nu ongeveer 2 jaar bezig met fotografie en ben momenteel in het bezit van een Samsung NX10, toffe camera en lever goede plaatjes op

    Maar toch ben ik soms teleurgesteld ook omdat dit geen DSLR is maar een systeemcamera

    Ik wil tegen mijn verjaardag 30 oktober, een nieuwe camera kopen, ik was aan het denken aan een Canon EOS 60D met de 18-135mm kitlens, een extra batterij en een battery grip
    dit samen zou mij een 1500 euro kosten, een redelijk dure investering dus voor iemand die 16 word

    Ik ben bereid om dit bedrag neer te tellen, maar dan wil ik wel zeker zijn dat de camera het waard is, en ook of de lens volstaat, later wil ik dan wel een telelens erbij kopen

    Iemand ervaring met dit toestel/lens/bettery grip?

  • #2
    Re: Canon EOS 60D

    Persoonlijk zou ik niet kiezen voor de 60D met het door jou voorgestelde objectief, maar voor bijvoorbeeld een 600D met wat beter objectief, maar nog makkelijker gewoon sparen t/m oktober. In die tijd kan er veel gebeuren op de dslr markt. ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 60D

      Bedoel je dan dat de camera niet goed is, of dat het objectief niet goed is? ik kan ook gewoon kiezen voor de body en er een beter objectief bijnemen? Heb je dan een voorstel qua objectief?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 60D

        Persoonlijk zou ik het objectief niet nemen. Persoonlijk zou ik kijken na een goedkopere body eventueel met beter objectief. Maar Canon 600D + 18-55IS is ook een leuke set om mee te starten, maar ook lang plezier van te hebben ;-) (zelfde sensor als de 60D)

        Advies doorzoek het forum eens. Er is echt heel veel informatie te vinden.

        Hier wat tips


        handig topic van tweeakters

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 60D

          De 60D is een geweldig toestel, maar zou je daar echt al je centen nu in gaan steken? Je schrijft zelf dat je nu een gewoon toestelletje hebt, dan zal een instapper al een flinke sprong voorwaarts zijn. Waarom niet voor een tweede-hands toestel XXXD of XXD? Er zijn veel erg goeie toestellen te vinden op de tweedehandsmarkt voor een prikje, mijn dochter is even oud als jij bent en heeft een 40D die we tweedehands aangekocht hebben paar weken terug. Prima toestel en prijsgewijs heel aanvaardbaar! Zeker overwegen! Momenteel heeft ze mijn doodgewone "oude" kitlens van de 350D erop zitten, niet "mega-waw" maar zeker genoeg om het toestel te leren kennen en om te voelen waar haar passie zit
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 60D

            Ik ben er toch bijna zeker van dat ik een 60D wil gaan kopen, misschien daalt de prijs een beetje tegen oktober? Ik maak er geen probleem van om zoveel geld neer te tellen, het is dan ook echt een enorme passie van me

            Echter wil ik dan ook wel dat ik geen miskoop doe door de kitlens erbij te nemen, ik wil kwalitatief hoogstaande beelden te zien krijgen, dus beter niet de kitlens erbij nemen?

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 60D

              Je zou voor een 550D (of 600 als je dat klapschermpje wilt) met 18-55 kitlensje kunnen gaan. Zo hou je wat geld om een beter objectief te kunnen kopen nadat je wat met die kitlens hebt geoefend.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 60D

                De 18-135 is helaas niet veel beter dan een kitlens
                Je kunt kijken na een
                Tamron 17-70
                Canon 17-55 (niet goedkoop. Wel één van de betere objectieven voor crop body)
                zo zijn er nog meer opties (advies door zoek het forum eens. Je staat versteld hoevaak deze vraag voorbij is gekomen)

                Het is niet de camera die de meest bepalende factor is voor het eindresultaat, maar dat is als eerste jij zelf met je kennis en kunde om de camera te bedienen. Vervolgens het objectief en als laatste de camera. 550D als de 600D zijn prima camera's hebben zelfs de zelfde sensor als de 60D als de 7D.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 60D

                  Het is niet dat ik nog niet kan werken met een DSLR, ik heb nu een 18-55mm en een 55-200mm voor mijn NX10, ik weet dus hoe er mee om te gaan, maar heeft u dan een tip voor een goed objectief?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 60D

                    Hier een mooi overzicht van objectieven met korte omschrijving en gelijk overzicht van prijzen van de diverse webshops. Tevens staan voor de meeste objectieven reviews op de site.


                    krijg stiekem het idee dat je zelf weinig zoek werk verricht ? ;-)

                    Maar de kitlens is ook nog niet zo verkeerd om mee te starten. Lekker tijd hier met fotograferen en dan uiteindelijk de juiste keuze maken voor een objectief die bij jou manier van fotograferen past.
                    Last edited by Superdaantje; 7 februari 2012, 20:08.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 60D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lode Vos Bekijk bericht
                      Het is niet dat ik nog niet kan werken met een DSLR, ik heb nu een 18-55mm en een 55-200mm voor mijn NX10, ik weet dus hoe er mee om te gaan, maar heeft u dan een tip voor een goed objectief?
                      Hangt er van af wat je ermee wilt doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 60D

                        Haha heel erg bedankt, nee ik heb al veel opgezocht, maar heel erg veel ken ik er niet van en ik dacht dat de 18-135 wel mooie beelden zou opleveren, maar blijkbaar dus niet?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 60D

                          Mijn vraag was meer eigenlijk of de camera leuk is om mee te werken en waar is voor zijn geld, of hij stevig is en gemakkelijk te bedienen, ik ben toch van plan om een bericht te posten over welk objectief ik er best bij kan nemen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 60D

                            Mijn keuze voor 1500 euro zou een 550D/600D zijn samen met een canon 17-55 f/2.8 IS USM. En daarna doorsparen voor een 70-200 f/4 USM.
                            www.elwee.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 60D

                              Toen ik op zoek ging naar een nieuw toestel ben ik de upper entry level van canon gaan vergelijken. Zowel de 550d, 60d als de 7d hebben dezelfde sensor. Maaaaar de 7d heeft een dubbele digic 4 processor. Deze laatste zijn sensor is hier dan op voorzien op een 8 bits (als ik mij niet vergis) uitlezing. Om even terug te komen tot de essentie, is er uiteindelijk niet zoveel verschil op het vlak van beeldkwaliteit tussen de 60d en de 550d. De 600d valt daar tussen in en gaat niet veel verschillen tot niets met de 550d. Ik vermoed meer een uitbreiding op de 550d. Een 550d maakt inderdaad wel meer ruimte voor een beter objectief. Wat het ef-s 18-135 is objectief betreft, mijn exemplaar is terug naar canon, men ef-s 18-55 is is scherper op open diafragma. . Op f8 is het wel scherp.
                              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X