Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel is voor mij geschikt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel is voor mij geschikt?

    Ik zoek een goede, betaalbare spiegelreflex om mijn bridge-toestel te vervangen.
    Ik moet hiermee inventarissen vastleggen op locatie, dwz zo snel mogelijk van elk item een duidelijke foto maken. De lichtomstandigheden zijn dikwijls niet ideaal en aangezien dit soms 500 tot 1000 foto's per dag zijn kan ik ook geen opstelling voorzien.
    Daarnaast moet ik van kleine items (vb juwelen) duidelijke detailfoto's maken, dit wil ik met een ministudio en statief doen.
    Ik twijfel tussen de EOS600D en de Sony A55, die laatste vooral voor de 15 focuspunten tov 9 bij de EOS en als bonus de snelheid voor (motor)vakantiekiekjes.
    Wat ik me vooral afvraag is de zoeker, deze is bij Sony Electronisch, heb je dan zoals bij een compact een zwart scherm bij donkere omstandigheden? Ik maak dikwijls foto's binnen in machines en voertuigen waar alle licht van de flits moet komen maar met een gewone zoeker zie je toch ongeveer wat je doet.

    Alle tips zijn welkom!

  • #2
    Re: Welk toestel is voor mij geschikt?

    Bij heel donkere omstandigheden zie je met een EVF meer dan met een OVF. Het beeld wordt ruizig en hakkerig bij snelle bewegingen, maar je ziet ten minste iets. Bij een OVF is het pikdonker en zie je haast niks (hangt ook af vd lichtsterkte vd lens).

    Als je met een OVF ziet wat je doet, dan is het helemaal geen probleem met een EVF.
    Ik praat hier wel over de A77, een betere versie dan die in de A55.

    Als je een externe flitser gebruikt, met je wel opletten met de A55, zorgt voor problemen omdat je een zwart scherm krijgt. Bij de A65/A77 is dat opgelost.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment

    Working...
    X