Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw glas van Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw glas van Canon

    Op de website Dpreview kan je de drie nieuw objectieven van Canon vinden. Heel wat mensen op het net hoopten reeds lang op een update van de 24-70mm2.8L....deze is er nu, maar echter nog steeds zonder stabilisatie. Er zijn ook een paar non-L primes bijgekomen .....een 24mm2.8 en een 28mm2.8. Deze beide primes heeft men wel van beeldstabilisatie voorzien.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Nieuw glas van Canon

    Die 24-70 zal wel een succes zijn, maar ik zie niet direct de zin in van die primes...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw glas van Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
      Die 24-70 zal wel een succes zijn, maar ik zie niet direct de zin in van die primes...
      Wel leuk dat ze eindelijk de non-L primes een update geven, en IS erbij is altijd leuk. Hopelijk volgen er nu nog een nieuwe 35/2, 50/1.8 en/of 50/1.4.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw glas van Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Wel leuk dat ze eindelijk de non-L primes een update geven, en IS erbij is altijd leuk. Hopelijk volgen er nu nog een nieuwe 35/2, 50/1.8 en/of 50/1.4.
        Dat zou interessant zijn.
        Last edited by Jefzor; 7 februari 2012, 17:43.

        Comment


        • #5
          Geef mij maar een nieuwe EF 50mm F/1.4 of 1.8 met USM, iets scherper vol open en meer aperture blades voor een betere bokeh.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw glas van Canon

            2299 voor die nieuwe 24-70, koopje.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              2299 voor die nieuwe 24-70, koopje.
              Love the sarcasm.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw glas van Canon

                Het lange wachten wordt nu beloond, deze komt er zeker en vast bij.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw glas van Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  2299 voor die nieuwe 24-70, koopje.
                  LOL, en dat zonder IS... gemiste kans als je 't mij vraagt... Hij moet al schrikbarend veel beter zijn dan de mk I wil 'ie interessant zijn tegen zo'n prijs... Al verwacht ik overigens niet dat dit de werkelijke winkelprijs zal worden...
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw glas van Canon

                    En 82mm als filterafmeting is ook niet bijster handig...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw glas van Canon

                      Wat me vooral opvalt is het reduceren van gewicht en lengte, moge dat nu net het nadeel zijn van versie 1
                      Lijkt me ook alsof het een compleet gesloten lens is, dus geen verlenging door zoomen zoals de vorige, is niet echt duidelijk op de foto ??
                      De versie 1 was op 24mm volledig uitgeschoven ...
                      Tevens 9 i.p.v. 8 diafragmabladen.

                      Dus een lenske dat snel de 24-105 f4 zou kunnen vervangen, alleen spijtig dat ze er geen IS hebben ingestoken anders was mijn keuze al gemaakt.

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw glas van Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                        Dus een lenske dat snel de 24-105 f4 zou kunnen vervangen, alleen spijtig dat ze er geen IS hebben ingestoken anders was mijn keuze al gemaakt.
                        Zelfde hier.

                        Persoonlijk vind ik het ook jammer van geen IS. Had hem dan zeker gekocht als kitlens.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw glas van Canon

                          Yes, dus inderdaad interne zoom !

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw glas van Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Lijkt me ook alsof het een compleet gesloten lens is, dus geen verlenging door zoomen zoals de vorige, is niet echt duidelijk op de foto ??



                            grts
                            Sieg
                            Daar vrees ik toch dat het tegenovergestelde waar gaat zijn. Indien het een gesloten objectief zou zijn dan zou er geen scheiding zitten achter het gedeelte waar de filterdraad op zit en de rest van de lens. Lijkt heel erg op de 24-105 wat dat betreft...vermoed sterk dat deze ook langer wordt naarmate je meer gaat zoomen.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw glas van Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Daar vrees ik toch dat het tegenovergestelde waar gaat zijn. Indien het een gesloten objectief zou zijn dan zou er geen scheiding zitten achter het gedeelte waar de filterdraad op zit en de rest van de lens. Lijkt heel erg op de 24-105 wat dat betreft...vermoed sterk dat deze ook langer wordt naarmate je meer gaat zoomen.
                              KLIK

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X