Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge met telebereik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge met telebereik

    Ben op zoek naar een oplossing om zo mobiel mogelijk te zijn met mijn fotomateriaal. Zo kwam ik uit op de bridge-toestellen. Blijkbaar zit er op een Leica v-lux3 en de Olympus of Fuji X-S1 een stevige tele ingebouwd.
    Iemand ervaring met deze toestellen ? Kwaliteit beelden ? Gebruiksgemak ?
    Overweeg alles te verkopen en dan één goed bridge-toestel te kopen dat ik op mijn activiteiten in de natuur makkelijk kan meenemen en toch redelijke beelden kan schieten.

  • #2
    Re: Bridge met telebereik

    Binnenkort komt Fujifilm met de X-S1 kun je ook in RAW mee trekken.
    Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

    Comment


    • #3
      Re: Bridge met telebereik

      Het zoeken naar het compacte, en toch een redelijke tele is gelijk aan het sluiten van een compromis, maar ik kan je volgen. Ik koos voor een NEX 5N, dat geeft me RAW beelden te bewerken op Capture One, waar ik ook mijn bestanden van de Canon DSLR body's op doe. Geeft me wisseloptiek, als ik er wil gebruik van maken kan ik supercompact gaan met een 16 mm pancake, of kiezen voor de meer bulky maar toch zo goede 18-200 mm. Rekeninghouden met de crop van 1,5 geeft dit dus een bereik van 28 -300 mm.
      Dit alles op een 16 Megapixel APSC sensor in 3 X 2 verhouding en bruikbaar zonder probleem tot 3200 ISO, wat een compensatie is voor de F6,3 aan het eind van de tele.

      Tel bij dat alles nog is een perfect bruikbare videocamera in Full HD in dezelfde verpakking, voor mij was en is dit een "leefbaar" compromis !

      Toch gebruik ik de Nex nog steeds in combinatie van mijn Canon DSLR body's, en hun L optiek, maar het is zeker een aanwinst die je nooit mag onderschatten.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Bridge met telebereik

        Als je het over een bridge hebt met een grote zoom . . . Nikon komt binnenkort uit met de Nikon P510, deze gaat tot 1000 mm ( 42x zoom ) : http://www.letsgodigital.org/nl/2269...-coolpix-p510/
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Bridge met telebereik

          Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
          Binnenkort komt Fujifilm met de X-S1 kun je ook in RAW mee trekken.
          Expert review of the Fujifilm X-S1 camera with sample photos, test shots, videos and more...


          ik denk de beste DSLR - like camera die zal worden uitgebracht, alleen de prijs, da's wel even schrikken : http://www.cameranu.nl/nl/digitale-c...55_190_229654/
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Bridge met telebereik

            Nog een nadeel van dit toestel is het gewicht; een bridge weegt meestal rond de 500 gr. Deze Fuji is echter dubbel zo zwaar.

            Comment

            Working...
            X