Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compacte bridge als 2e camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compacte bridge als 2e camera

    Hallo,

    Ik heb al een tijdje een canon 7D die prima is voor mij
    Mijn vriendin heeft een of ander ixusje van 5 jaar oud dat onderhand wel aan vervanging toe is.

    Nu zijn we aan het denken om een iets degelijker tweede toestel te kopen om voor mijn vriendin te gebruiken als hoofdcamera en voor mij als tweede camera.

    De wensen:
    - RAW
    - zo compact mogelijk maar geen compactje, dus liefst met zoeker
    - vaste lens met een degelijke zoomrange
    - makkelijke te gebruiken voor mijn vriendin, die best mooie foto's trekt en een stapje hoger wil dan haar ixusje maar niet zo hoog als in alles in te moeten stellen enzo, maar liefst wel met de opties dat het wel kan voor wanneer ik hem gebruik.

    ik was aan het denken aan de canon g1x of nikon p500.
    de g1x is compacter maar de nikon heeft dan weer veel meer zoom...

    suggesties, tips, aanraders?
    ik ken heel weinig tot niks van dit segment en er is zoveel keuze dat het moeilijk wordt om door het bos de bomen nog te zien
    Last edited by arten; 6 februari 2012, 19:41.
    500px

  • #2
    Re: Welke compacte bridge als 2e camera

    helemaal niemand?
    500px

    Comment


    • #3
      Re: Welke compacte bridge als 2e camera

      Een M4/3 met panasonic 20mm pancake?

      Comment


      • #4
        Re: Welke compacte bridge als 2e camera

        buiten dat die compact is voldoet die toch aan geen enkele van de eisen :/
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Welke compacte bridge als 2e camera

          Oorspronkelijk geplaatst door zeekonijn Bekijk bericht
          Een M4/3 met panasonic 20mm pancake?
          Goede keuze, of een Sony Nex 5n of Nex c3 met 16mm pancake. Olympus PEN's zijn ook wel de moeite naar het schijnt.
          Autofans.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke compacte bridge als 2e camera

            de nex-en en varianten vallen af:

            - zo compact mogelijk maar geen compactje, dus liefst met zoeker (hebben de nexen niet)
            - vaste lens met een degelijke zoomrange (de rede waarom het geen nex etc moet zijn, op deze camera willen we een vaste lens met degelijke zoomrange, we willen niet van lenzen wisselen)
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Welke compacte bridge als 2e camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
              de nex-en en varianten vallen af:

              - zo compact mogelijk maar geen compactje, dus liefst met zoeker (hebben de nexen niet)
              - vaste lens met een degelijke zoomrange (de rede waarom het geen nex etc moet zijn, op deze camera willen we een vaste lens met degelijke zoomrange, we willen niet van lenzen wisselen)
              Waarom een vaste lens? Nex-7 heeft vaste zoeker.
              Mss de Fujifilm Finepix X100? Maar dan zit je weer met die zoom.
              De combo zoom, viewfinder, vaste lens, compact is moeilijk. Panasonic heeft er wel, maar die zijn dan weer niet meer zo compact.
              Autofans.be

              Comment


              • #8
                Re: Welke compacte bridge als 2e camera

                Heb een Canon Powershot G12. Heel tevreden mee: wat groter en zwaarder dan een standaard compactje, maar mooie foto's (Raw formaat mogelijk) en je kan (als je wilt) volledig manueel instellen.
                Vaste lens, maar wel geen (bruikbare) zoeker. LCD schermpje is daar en tegen wel draaibaar in alle richtingen en dicht te klappen (bescherming). Ook kan je een soort van "buis" op monteren waar je verschillende filters (bv polarisatie, ND) op kan zetten. Leuk om met camera te spelen!
                Zoom: tja, er zijn krachtigere zoomende (compacte) toestellen, maar slecht is het ook weer niet.
                Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compacte bridge als 2e camera

                  Misschien was mijn vraag dan niet goed gesteld maar vooral zoom / viewfinder is belangrijk.
                  ik weet dat je dan minder compact uitkomt dan bv een nex (al is die met een 18-200 niet betaalbaar _ ook niet meer zo compact)...

                  vaste lens met degelijke zoom en viewfinder is een must dus is missschien een betere vraag:
                  wat is de beste en liefst zo compact mogelijk bridge camera of gelijksoortig?

                  bv: de p500 of de g1x dacht ik zelf aan?
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compacte bridge als 2e camera

                    Denk ook aan 2e toestel. Canon sx40 hs 35x zoom leek mega cool maar manual mode sucks blijkbaar. En toen van Fujifilm X-Pro1 gelezen. Hmmmmm.... Maar dan eerst de lotto winnen.
                    I reject your reality and will substitute it with my own.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke compacte bridge als 2e camera

                      DigitalRevTV review vd G1 x: http://www.youtube.com/watch?v=aptmk...84FUAAAAAAAJAA
                      Autofans.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke compacte bridge als 2e camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                        ik was aan het denken aan de canon g1x of nikon p500.
                        Ondertussen is de Nikon P510 aangekondigd . . . van 24 mm tot 1000 mm . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke compacte bridge als 2e camera

                          Kijk eventueel ook voor de samsung nx5, dat ziet er mij een redelijk toestel uit dat wel al een en ander kan
                          4/3 sensor en raw mogelijkheid bvb

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke compacte bridge als 2e camera

                            Misschien heb je met de volgende link een beter zicht (ik alvast niet, keuze wordt nog moeilijker) Toch opmerkelijk dat de Fujifilm FinePix HS20 EXR op de tweede plaats staat. Hebben er hier ervaring mee?

                            http://snapsort.com/explore/best-sup...-months-recent

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke compacte bridge als 2e camera

                              ik ben eens met de vriendin gaan kijken en het gaat dan toch eerder een compact toestel worden

                              de twee hoofdkandidaten op dit moment zijn de G12 en de s100
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X