Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbalfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voetbalfotografie

    Beste

    Ik ben nu nog iet wat aan het twijfelen tussen de

    - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM
    en de
    - Canon 100-400 mm f/4-5.6 L IS USM

    De bedoeling is voor beetj allround sport (buiten)
    de 70-200 mm L heb ik afgeschreven omdat ik qua bereik zou tekort komen

    Nu twijfel ik nog tussen die 2 ook omdat de mening verdeeld is over de 100-400 mm

    Sporten: Rally, cyclocross, voetbal etc..

    gr steve
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Voetbalfotografie

    Kan je ze niet ergens voor een dagje huren/lenen?

    Je geeft aan wat je wilt fotograferen, niet hoe je dat wilt doen.

    Niet alleen het onderwerp maar ook de stijl bepaalt het objectief.

    Ik ken een paar heel goede voetbalfoto's en crossfoto''s gemaakt met een supergroothoek!

    Je kan dus beter zelf aan de slag gaan en aan de hand van jouw stijl van fotografie een keuze maken .
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Voetbalfotografie

      Liefst close ups in actie met wazige achtergrond

      gr

      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
      Kan je ze niet ergens voor een dagje huren/lenen?

      Je geeft aan wat je wilt fotograferen, niet hoe je dat wilt doen.

      Niet alleen het onderwerp maar ook de stijl bepaalt het objectief.

      Ik ken een paar heel goede voetbalfoto's en crossfoto''s gemaakt met een supergroothoek!

      Je kan dus beter zelf aan de slag gaan en aan de hand van jouw stijl van fotografie een keuze maken .
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Voetbalfotografie

        dan raad ik je de 100-400mm van canon aan heb deze ook en maak er alle foto s sport me loopwedstrijden en rally .je kan hier een zien heb er een paar van mij op staan is gewoon pracht speeltje alleen wat duur
        groetjes benn

        Comment


        • #5
          Re: Voetbalfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          De bedoeling is voor beetj allround sport (buiten)
          de 70-200 mm L heb ik afgeschreven omdat ik qua bereik zou tekort komen
          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          Liefst close ups in actie met wazige achtergrond

          gr
          Voor sport in het algemeen zou ik een 70-200 F/2.8 aanbevelen. Specifieke situaties daargelaten zal het bereik van een 70-200, zeker in combinatie met een 1.6 crop camera, voldoende zijn. Lichtsterkte is met name in de winter (fietscross) of de zaal een pre; een zoomobjectief op F/4 of F/5.6 is in mijn beleving dan te weinig lichtsterk om de actie mooi te kunnen vastleggen.

          Comment


          • #6
            Re: Voetbalfotografie

            Is inderdaad lichtsterker, maar zelf met de 200 mm op cropcamera zou ik in veel gevallen niet toekomen qua mm als je in stadion zit denk ik.

            Tenzij iemand hier voetbal foto's kan laten zien met deze vanuit stadion :d

            gr
            steve

            Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
            Voor sport in het algemeen zou ik een 70-200 F/2.8 aanbevelen. Specifieke situaties daargelaten zal het bereik van een 70-200, zeker in combinatie met een 1.6 crop camera, voldoende zijn. Lichtsterkte is met name in de winter (fietscross) of de zaal een pre; een zoomobjectief op F/4 of F/5.6 is in mijn beleving dan te weinig lichtsterk om de actie mooi te kunnen vastleggen.
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: Voetbalfotografie

              TS,
              Je krijgt dus tegengesteld advies. Was te verwachten! Ga dus zelf op stap met een gehuurde of geleende lens en je wordt niet in verwarring gebracht door tegengestelde verhalen.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Voetbalfotografie

                sigma 100-300 de F4
                of
                sigma 120-300 f2.8

                Vooral de laatste vind ik een ideale keuze voor sport maar is iets duurder.

                De 100-300 f4 is f4 over de hele lijn en is super scherp.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Voetbalfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                  Is inderdaad lichtsterker, maar zelf met de 200 mm op cropcamera zou ik in veel gevallen niet toekomen qua mm als je in stadion zit denk ik.

                  Tenzij iemand hier voetbal foto's kan laten zien met deze vanuit stadion :d

                  gr
                  steve
                  Alles in het leven is een compromis.... Ben het met je eens dat 200 mm weinig is in een stadion; omdat je het over "een beetje sport" had dacht ik niet direct aan een stadion maar een amateurveld waar je dicht langs de zijlijn kunt staan. Dan is een 70-200 F/2.8 (II) echt wel genoeg om met een aantal mooie platen thuis te komen. Ikzelf gebruik laatstgenoemd objectief op een 1D Mark IV; op een 1.6 crop heb je nog wat meer bereik dan in mijn geval ... De 100-400 mm heb ik overigens ook maar vanwege de F/5.6 aan de telezijde laat ik die altijd thuis als het om veld- of zaalsport gaat.
                  Last edited by hapa; 6 februari 2012, 22:57.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voetbalfotografie

                    Het is eigenlik de bedoeling voor beetj allround sport

                    Bv, Cyclocross (2/jaar) rally (3/jaar) voetbal (stadion Club brugge ook paar) etc..

                    Qua verlichting in voetbalstadion valt denk ik toch nog mee of is dit niet voldoende denk je

                    gr

                    steve

                    Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                    Alles in het leven is een compromis.... Ben het met je eens dat 200 mm weinig is in een stadion; omdat je het over "een beetje sport" had dacht ik niet direct aan een stadion maar een amateurveld waar je dicht langs de zijlijn kunt staan. Dan is een 70-200 F/2.8 (II) echt wel genoeg om met een aantal mooie platen thuis te komen. Ikzelf gebruik laatstgenoemd objectief op een 1D Mark IV; op een 1.6 crop heb je nog wat meer bereik dan in mijn geval ... De 100-400 mm heb ik overigens ook maar vanwege de F/5.6 aan de telezijde laat ik die altijd thuis als het om veld- of zaalsport gaat.
                    Last edited by svanma; 6 februari 2012, 23:31.
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voetbalfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                      Alles in het leven is een compromis.... Ben het met je eens dat 200 mm weinig is in een stadion; omdat je het over "een beetje sport" had dacht ik niet direct aan een stadion maar een amateurveld waar je dicht langs de zijlijn kunt staan. Dan is een 70-200 F/2.8 (II) echt wel genoeg om met een aantal mooie platen thuis te komen. Ikzelf gebruik laatstgenoemd objectief op een 1D Mark IV; op een 1.6 crop heb je nog wat meer bereik dan in mijn geval ... De 100-400 mm heb ik overigens ook maar vanwege de F/5.6 aan de telezijde laat ik die altijd thuis als het om veld- of zaalsport gaat.
                      de 100-400 mm is een Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM en staat er bijna altijd bij mij op en dat is van af volgende week al het geval haspengouw rally en dit op een eos 50D
                      tot nu toe aleen maar goede ervaring me
                      gr benn

                      Comment

                      Working...
                      X