Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Demerbroeken in het wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Demerbroeken in het wit

    Ik ben vanochtend met een medefotograaf naar de Demerbroeken in Langdorp getrokken. Hierbij een panorama dat ik er genomen heb.


    Winter landscape by LaurentSt, on Flickr
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Demerbroeken in het wit

    Compo is mooi, maar de pano is niet zo mooi uitgevoerd.
    De overgangen zijn goed zichtbaar. Ik weet niet hoe je te werk gegaan bent, maar het lijkt alsof de belichting en zelfs misschien ook de witbalans verschillend is voor de verschillende opnames.
    Helemaal rechts zie je zwarte sneeuw, een stuk links ervan iets lichtere sneeuw, maar dan blauwer, en het stuk ernaast ziet nog lichter, en nog blauwer.

    De truuk is om alles manueel in te stellen, zodat elke opname gelijk ik. Om hoge contrasten te overbruggen, kan je dan elk shot meerdere keren maken met telkens een andere belichting, en later, na het stitchen, de drie belichtingen blenden.

    Er is wat werk aan, maar het resultaat zou beter moeten zijn.

    Edit : ik klik toevallig op jouw foto en kwam op Flickr. Ik snap dus niet hoe men zo'n foto "awesome" kan noemen... Ik ben wel nen strengen he ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Demerbroeken in het wit

      Idd je bent streng, maar wat je zegt klopt wel dus ik heb er geen enkel probleem mee, integendeel, ik apprecieer dat je er tijd en moeite in hebt gestoken. Als je natuurlijk zo'n prachtige foto's neemt als jou, dan verbleken andere foto's vrij snel

      Ik zal proberen om de foto opnieuw te bewerken om er een beter resultaat uit te krijgen.

      Dit was hoe ik de foto maakte:
      4 foto's in AV met vast diafragma, ISO en Witbalans zonnig
      Aanmekaar gesticht met Photoshop en de belichting geblend met Photoshop
      Dan verder bewerkt in Lightroom, witbalans aangepast, contrast, saturatie etc
      Blauw wat gepusht zodat de hemel wat meer kleur

      Ik denk dat het bij die laatste stap mis is gegaan, de witbalans zit niet helemaal perfect waardoor het blauwe op sommige delen van de sneeuw nog extra gesatureerd werden.
      Er is dus wel geen verschillende witbalansen over de foto's heen, dit lijkt wss zo doordat een deel in de zon is en een deel in de schaduw.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Demerbroeken in het wit

        Kwa comp vind ik het een hele mooie.

        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht

        Dit was hoe ik de foto maakte:
        4 foto's in AV met vast diafragma, ISO en Witbalans zonnig
        Hier is naar mijn idee het fout gegaan.
        IPV Av had je geheel manual moeten schieten. En dan de sluitertijd bepalen op het lichtse deel van de foto.

        Grt,

        Jos
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Demerbroeken in het wit

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          ..........



          Hier is naar mijn idee het fout gegaan.
          IPV Av had je geheel manual moeten schieten. En dan de sluitertijd bepalen op het lichtse deel van de foto.
          dat kan toch ook op AV...?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Demerbroeken in het wit

            In de Av stand ( Diafragma voorkeur ) zal de camera toch bij iedere foto de sluitertijd aanpassen op basis van de hoeveelheid licht.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Demerbroeken in het wit

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              .. Ik snap dus niet hoe men zo'n foto "awesome" kan noemen...

              Heel simpel... Sommige mensen kijken meer naar 'het geheel' en letten iets minder op technische details. Had jij dit niet opgemerkt was het mij niet eens opgevallen dat er wat mis was met deze foto...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jos82
                In de Av stand ( Diafragma voorkeur ) zal de camera toch bij iedere foto de sluitertijd aanpassen op basis van de hoeveelheid licht.
                Klopt volledig. Op Manueel werken, licht meten in de donkerste en in de lichtste partij, en aan de hand daarvan de verschillende belichtingen maken.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy

                  Heel simpel... Sommige mensen kijken meer naar 'het geheel' en letten iets minder op technische details. Had jij dit niet opgemerkt was het mij niet eens opgevallen dat er wat mis was met deze foto...
                  De verklaring ervoor is technisch, maar iedereen ziet toch dat de sneeuw verschillende kleuren en belichtingen heeft ?
                  Ik zou eerder zeggen "Sommige mensen kijken meer naar 'het geheel' en letten iets minder op details" ;-)
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment

                  Working...
                  X