Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D800

    Eerst en vooral: ik ben nieuw hier op het forum

    Hier komt de vraag:
    Hoe zijn jullie meningen over de aankomende Nikon D800 waarover volgende info reeds te vinden is op het web: http://www.expertreviews.co.uk/digit...s-discontinued

    Persoonlijk stel ik mij toch wat vragen bij die 36mp op die full frame sensor en de pixel size.

    Hoe staan jullie hier tegenover als het over de beeldkwaliteit gaat?

  • #2
    Re: Nikon D800

    Ongeveer dezelfde pixeldensiteit als de D7000, ik voorspel het volgende:

    1. Iets minder ruis op hoge ISO-waarden dan D7000.
    2. Een aantal gebruikers die hier op het forum gaat komen klagen dat hun beelden opeens minder scherp lijken op 100% vergeleken met hun D700. Mark my words
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D800

      Ik had liever de kleine D4 gezien... zoals de D700 de kleine D3 is, maar we zullen het moeten pakken zoals het komt... Voor landschap voor hoge iso
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Ik had liever de kleine D4 gezien... zoals de D700 de kleine D3 is, maar we zullen het moeten pakken zoals het komt... Voor landschap voor hoge iso
        Voor hoge ISO op zijn minst even goede waarden als de de D7000,dewelke in de lijn liggen van de D700,en dat bij 35MP,een megapixelwaarde die je zeker niet bij elke foto gaat nodig hebben en dus vaak downsizable is met als resultaat nog betere ISO waardes.En toch niet tevreden?


        Walter
        Last edited by Phororhacos; 6 februari 2012, 08:01. Reden: letter e teveel in downsizable
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D800

          Ik heb een keer een test gedaan met D3, D3s en D7000, alles met dezelfde 2.8 28mm ais lens om te kijken naar de hoeveelheid detail.
          Alles op iso 3200 met ACR neutraal ingesteld. de crops hieronder zijn ongeveer 80%, D7000 ongeveer 60%

          D3


          D3s


          D7000
          Last edited by Spanjaart; 5 februari 2012, 22:54.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Ik heb een keer een test gedaan met D3, D3s en D7000, alles met dezelfde 2.8 28mm ais lens om te kijken naar de hoeveelheid detail.
            Alles op iso 3200 met ACR neutraal ingesteld. de crops hieronder zijn ongeveer 80%, D7000 ongeveer 60%
            Met dank Rob,één beeld ( in dit geval 3 ) zegt meer dan 1000 woorden.

            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D800

              Valt ook op dat de D7000 een erg mooie "grain" heeft
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Ik heb een keer een test gedaan met D3, D3s en D7000, alles met dezelfde 2.8 28mm ais lens om te kijken naar de hoeveelheid detail.
                Alles op iso 3200 met ACR neutraal ingesteld. de crops hieronder zijn ongeveer 80%, D7000 ongeveer 60%
                Interessant, ziet er goed uit voor de d800
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #10
                  Re: Nikon D800

                  wat ik leer uit mijn twitterfeed is dat op iso 6400 de foto's (op't scherm van de camera) iets beter zijn dan de D700 op iso 6400!

                  en komt van fotografen die nu bij nikon zitten en het toestel in hun handen hebben!


                  maak best een stevig pc ter beschikking hebben!! met usb3

                  1 raw fotooken is 100MB
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #11
                    Re: Nikon D800

                    Bij www.pch.be te Brussel nu vrijdag tesamen met de D4 te bekijken en te bespreken ...
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #12
                      Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Bij www.pch.be te Brussel nu vrijdag tesamen met de D4 te bekijken en te bespreken ...
                      Bij PCH kan men blijkbaar enkel in het Frans en Engels terecht. Ik ga wel ergens anders kijken waar ze wel manieren hebben

                      Comment


                      • #13
                        Re: Nikon D800

                        Vandaag was ik aanwezig op de release bij Nikon en we hebben de D800 mogen testen.

                        Ik ben enorm onder de indruk van de iso prestaties, op iso 6400 heb je een beeld die ik nog uit geen enkele Nikon zien rollen heb ... (met uitzondering van de D4, die net iets beter zal scoren).

                        Voor de rest veelbelovende specificaties ... binnenkort zal ik wat beelden kunnen posten.
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #14
                          Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Modaal Bekijk bericht
                          Bij PCH kan men blijkbaar enkel in het Frans en Engels terecht. Ik ga wel ergens anders kijken waar ze wel manieren hebben


                          Ik ga regelmatig naar PCH, Nestor (ik vermoed dat hij de baas is want hij is er het langst) kan zeer goed nederlands. De twee andere behoorlijk. Ik handel mijn zaken er steeds in het nederlands af en steeds even vriendelijk behandeld.

                          Op de website is inderdaad enkel frans en engels beschikbaar.

                          Comment


                          • #15
                            Re: Nikon D800

                            Ik vind het spijtig...Ik wou overstappen naar de D800. Maar hij is minder snel in Frames met het batterijpak 6 frames daar de D700 8 frames haalde.
                            Ben wel benieuwd hoe de beeldkwaliteit is in de hoge ISO waarden.
                            2 x Nikon Z6 met wat glas
                            www.janvanginkel.be

                            Comment

                            Working...
                            X