Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vivitar // Admiral/Panagor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vivitar // Admiral/Panagor

    Hallo iedereen,

    Ik heb sinds kort twee oude lenzen in mijn bezitting gekregen [bijlage afbeeldingen] die graag zou willen gebruiken op mijn Canon EOS 450D.
    Zijnde de :
    • ADMIRAL/Panagor ... - 200mm f3.5 (weet het niet precies niet vermeld)
    • Vivitar 75-205mm f3.8


    Na enig opzoekingswerk vond ik http://www.youtube.com/watch?v=cSmA7Ox-ojY dus blijkbaar moet het wel kunnen om deze te combineren.

    Nu mijn vraag: Weet er iemand welke mount ik heb en bijgevolg welke adapter ik zal nodig hebben?
    Zijn er ook mensen die hiermee ervaring hebben?

    Enkele foto's:







    De foto's zijn te groot, gelieve deze conform de regels aan te passen.
    Per topic mag je maximaal drie foto's posten in dit forum.

    RF
    Mod
    Last edited by Red Falcon; 6 februari 2012, 07:05.

  • #2
    Re: Vivitar // Admiral/Panagor

    Het bekijken gaat veel gemakkelijker als je wat kleinere bestanden gebruikt.
    Op de zoom zag ik een Nikon vorkje.
    Scrollen ging erg lastig vanwege grootte bestand maar ik dacht dat een ander objectief geschikt is voor Canon FD. Dus niet EOS tenzij je verloopring gebruikt.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Vivitar // Admiral/Panagor

      Toch maar het reglement eens lezen.Je foto's zijn te groot en teveel in aantal !
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Vivitar // Admiral/Panagor

        Even wat info:
        Vivitar en Panagor zijn 3th party leveranciers die voor alle destijd courante mounts leverden, zegt dus niets over eventueel adapteren.
        Probeer eventuele lettercodes op of bij de bajonet te vinden , post dat hier.

        Wij vertellen dan wel of het kan en/of zin heeft....

        PS, ik vemoed dat om Nikon en Pentax mounts gaat , deze zijn beide met adapters te gebruiken op EOS

        Comment


        • #5
          Re: Vivitar // Admiral/Panagor

          ik heb eens een oude lens die ik liggen had geprobeerd op mijn nikon , een vivitar 75-205/1:3.8 met nikonvating het is een non AI lens . maar de resultaten bevielen wel , is wel manueel focus


          Uploaded with ImageShack.us



          Uploaded with ImageShack.us



          Uploaded with ImageShack.us

          De eerste twee zijn genomen op 75mm de derde op 180mm
          Last edited by koen1950; 2 maart 2012, 10:42.

          Comment


          • #6
            Re: Vivitar // Admiral/Panagor

            Een update na enig opzoekingswerk:

            Na veel rond te vragen en zelf na een speciaal zaak te zijn geweest kreeg ik meer negatieve reacties dan positieve.

            "Er zal niets anders opzitten dan een nieuwe te kopen."
            "Wij verkopen geen converters."
            "Nog nooit van gehoord..."

            Deze lenzen zijn nu niet de duurste, maar ook zeker niet de goedkoopste.
            Op internet vond ik een identificatie procedure die aan de hand van het serienummer kon bepalen welke fitting de Vivitar lens had.
            Bleek dat de mijne een lens was die paste op de toenmalige Minolta MD/M.

            Niet veel later op Google:
            Minolta to eos adapter

            Gevonden en gekocht!
            ! -- Let wel op dat je de adapters aanschaft die een extra correctielens ertussen hebben steken, deze zijn wel duurder, maar ik denk dat er meer plezier aan zal beleven. -- !

            Duurde wel verschrikkelijk lang voor het toekwam (China) en was dus al te zenuwachtig toen het uiteindelijk in de brievenbus zat.
            En ja hoor! Het past er zo op!
            Alles van aperature tot ISO is manueel in te stellen, maar dat stoort me niet.
            Het is tenslotte zo dat je het leert!
            En de foto's zijn natuurlijk ook echt haarscherp !
            (Ik zou er willen tonen, maar blijkbaar mag er op een fotoforum geen grote kwaliteitsvolle foto's gepost worden... )
            Enigste nadeel: de externe flits is verschrikkelijk verward, want hij leest natuurlijk geen gegevens van de lens. Had enige moeilijkheden om hem correct in te stellen.

            De Panagor/Admiral blijft een probleempje, maar ook hier geef ik de moed niet op.
            Ik ben van plan om nog is bij iemand te gaan die meer verstand heeft van oude lenzen.
            En natuurlijk laat ik dan de resultaten weten

            Comment


            • #7
              Re: Vivitar // Admiral/Panagor

              Naar mij eerlijke mening heeft het geen zin om Minolta MD's te willen gebruiken op DSLR camera's wegens de noodzakelijke adapter (en dus niet converter) met correctielens.
              Er is meer dan genoeg te vinden dat zonder zo'n lens aan te passen is:
              M42 of P-draad
              Pentax K
              Nikon F
              Olympus OM
              Leica
              Contax

              Comment

              Working...
              X