Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze van flitser nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij keuze van flitser nodig

    Hallo Iedereen,

    Ik ben op zoek naar een flitser voor mijn Nikon D5000.
    Ik wil deze vooral gaan gebruiken voor het fotograferen van druppels en andere hoge snelheids onderwerpen, zoals in dit filmpje: http://youtu.be/JUtrNJN_4zY .. Ik wil hierbij ook een setje erbij kopen met ontvanger en zender om deze ook draadloos te kunnen gebruiken.

    Op internet ben ik deze flitser tegengekomen de Tumax DPT 386 AFZ N, hij kost nu €99 in plaats van €149..

    Kenmerken: Digitale gemotoriseerde zoom, Auto focus / TTL flash LCD display, Infrarode straal assisteert u bij het het meten in mindere lichtomstandigheden, 5 verschillende kracht niveaus van 1 / 1 tot 1 / 16, Ingebouwde slave functie, Ingebouwde reflectieplaatje en diffuser, Energie besparende functie en richtgetal: 42..

    Heeft iemand ervaring met deze flitser? of weet iemand een andere wat rond deze prijsklasse ligt, Max. €120?

    Alvast bedankt,
    Ludo

  • #2
    Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

    lijkt me wel ok... flash duration 1/1000-20.000

    1/1 - 1/16 vind ik wat weinig... maar je kan altijd ND filters toepassen...

    kijk ook eens naar de YN-560
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      kijk ook eens naar de YN-560
      Ziet er wel oke uit inderdaad. Maar kun je deze ook instellen op sterkte? Ik zie dat er niet bij staan.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door LBfoto Bekijk bericht
        Ziet er wel oke uit inderdaad. Maar kun je deze ook instellen op sterkte? Ik zie dat er niet bij staan.
        absoluut... puur manueel... 1/1 tot 1/128

        52€ via ebay... van china of hongkong
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          absoluut... puur manueel... 1/1 tot 1/128

          52€ via ebay... van china of hongkong
          Aah oke bedankt. Ik heb nog niet zo veel verstand van flitsers. Ga me nu de eerste aanschaffen.. Maar ik denk dat ik dan ook voor deze ga, lijkt me wel goed voor de dingen die ik wil.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

            als het je 1ste flits is, ga dan voor een (i)TTL flits zoals de SB-700

            Dit geeft je meer mogelijkheden om te beginnen
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              als het je 1ste flits is, ga dan voor een (i)TTL flits zoals de SB-700

              Dit geeft je meer mogelijkheden om te beginnen
              Deze ben ik ook al tegengekomen op het internet, maar ik vind em eigenlijk te duur.
              Hij kost +/-€250 ik wil het liefste niet meer uitgeven dan €120

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door LBfoto Bekijk bericht
                Deze ben ik ook al tegengekomen op het internet, maar ik vind em eigenlijk te duur.
                Hij kost +/-€250 ik wil het liefste niet meer uitgeven dan €120
                ben je van plan om je flits rechtstreeks op je toestel te gebruiken? (iTTL)
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  ben je van plan om je flits rechtstreeks op je toestel te gebruiken? (iTTL)
                  Ik wil de flitser zowel draadloos en rechtstreeks op het toestel gebruiken..
                  Ik heb net ook nog een andere flitser gevonden de Nissin Di622 Mark II. Deze ondersteund ook iTTL en kun je automatisch en handmatig gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door LBfoto Bekijk bericht
                    Ik wil de flitser zowel draadloos en rechtstreeks op het toestel gebruiken..
                    Ik heb net ook nog een andere flitser gevonden de Nissin Di622 Mark II. Deze ondersteund ook iTTL en kun je automatisch en handmatig gebruiken.
                    neem dan zeker een flitser die iTTL ondersteunt
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

                      je kan ook bij metz kijken maar voor 120 euro moet je niet teveel flitssterkte verwachten
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        je kan ook bij metz kijken maar voor 120 euro moet je niet teveel flitssterkte verwachten
                        De Nissin Di622 Mark II wat ik gevonden heb kost €140 en heeft een richtgetal van 44 kan ingesteld worden op 1/1 - 1/32 en ondersteund iTTL. Is deze flitser beter dan die van €120 van Metz?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp bij keuze van flitser nodig

                          Ik heb mij eerst een 2dehands SB-600 gekocht. Deze worden gemiddeld verkocht voor een 170 euro, maar met wat zoeken vind je ze goedkoper.
                          Naderhand is er nog een setje Cactus V4 triggers en een yongnuo YN-460II flitser bijgekomen.
                          Er zijn wel betere triggers te verkrijgen.
                          Niet dat ik te klagen heb, ze werken goed behalve op 1 kanaal, dan heb ik af en toe een misser.
                          Het grootste nadeel aan deze trigger is de batterij van de zender (A23 dacht ik),
                          dat is geen courante maat en dus wat duurder. (ze gaat wel even mee hoor)
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment

                          Working...
                          X