Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpe fotos op BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onscherpe fotos op BD

    Hallo iedereen,
    Ik heb een vraagje
    Weet er iemand waarom mijn fotos op BD onscherper zijn dan een rechtstreeks en dezelfde link van de foto?
    En wat kan ik eraan doen?
    Voorbeeld


    En hier heb je een rechtstreekske link (dezelfde link als naar BD) naar mijn foto.


    Ik versta niet waarom het op BD niet zo scherp is.
    Kan iemand mij helpen met eventuele tips om toch scherp op BD te posten?
    Of heeft iemand een uitleg.

    Groeten
    Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

  • #2
    Re: Onscherpe fotos op BD

    Tussen die twee foto's zie ik geen verschil.
    Volgens de eigenschappen zijn ze allebei 840x585 pixels en is het bestand 162079 bytes groot.

    Maar het is wel mogelijk dat het origineel dat je naar flickr hebt doorgestuurd scherper is.
    Controleer eens hoe groot dat bestand is, waarschijnlijk wordt het door flickr verkleind om de datatransfer te beperken.
    Het ligt dan dus niet aan het forum, maar wel aan de website waar je de foto online hebt gezet om die hier te kunnen bekijken.

    De meeste gratis fotowebsites doen dit omdat datatransfer geld kost, en zo kunnen ze besparen op die kosten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Onscherpe fotos op BD

      zie ook geen onrustbarend verschil hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Onscherpe fotos op BD

        Ik constateer ook minder scherpte op het BD-forum in vergelijking met Pbase. Dikwijls afgevraagd hoe dat komt. Nu scherp ik mijn foto's voor BD nog iets meer op. Soms te veel voor Pbase.
        Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

        Comment


        • #5
          Re: Onscherpe fotos op BD

          Denk dat dat iets typisch voor forums/websites is,wanneer ik foto's upload naar airliners.net zijn deze ook zichtbaar minder scherp dan op mijn pc.Heb de oorzaak hiervan ook nog niet gevonden..

          Comment


          • #6
            Re: Onscherpe fotos op BD

            Ik heb het wel ondervonden met de laatste foto's die ik uploade voor BD.
            Als de foto's na mijn bewerking met photoshop (neat image ook) wil resizen voor bd. met BD sizer naar 900 pix. en op preview druk dan zie ik opeens het beeld verspringen naar een onscherper beeld (zeer goed te zien!).
            Kan het zijn dat ik wat verkeerd doe?
            Als ik dan het resultaat zie op bd en in mijn eigen map met afbeeldingen. amai groot verschil wel!
            groetjes
            http://500px.com/lishapics

            Comment


            • #7
              Re: Onscherpe fotos op BD

              Welke webbrowser gebruik je ?

              Ik gebruik Google Chrome en voor mij is de scherpte prima. Maar als ik jouw foto bekijk in Internet Explorer of Firefox, dan is die inderdaad wat soft.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Onscherpe fotos op BD

                Bedankt iedereen voor de reacties.
                Ik heb het eens geprobeerd zoals Alex606 zegt en inderdaad. De webexplorer speelt een enorme rol in de scherpheid.
                Ik zelf gebruik Firefox en mijn foto is hier minder scherp als de link.
                Want ik vroeg mij hier nu echt af of het nu bij mij alleen lag na de reacties van Black Bandit en Bouk want bij mij is er een groot verschil.

                Dus ik heb nu het forum van BD geopent met internet explorer en inderdaad mijn foto is zo scherp en er is geen verschil op de fotos die ik toonde.
                Ik vond het zelf raar dat ze op mijn pc veeeeeel scherper waren als het forum.
                Dus eindelijk is het mysterie van de onscherpe fotos verklaard.
                Zou ik nooit kunnen opkomen hebben (met dank aan Alex606)
                Dus geen firefox gebruiken om fotos te bekijken op het forum is een oplossing

                Heel erg bedankt iedereen

                Groeten Robin
                Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

                Comment


                • #9
                  Re: Onscherpe fotos op BD

                  Ik bekijk hier je foto op BD en die achter een link vanop mijn Mac in Safari, en merk geen noemenswaardig verschil qua scherpte.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onscherpe fotos op BD

                    Ik zie met Firefox 9 onder Win7 ook geen verschil hoor ...
                    Even met IE 9 en ook met Chrome vergeleken : enkel de kleuren op IE en Chrome zijn anders (geler dan Firefox) maar scherpte lijkt me toch hetzelfde hoor.
                    Kan ook aan mijn ogen liggen natuurlijk
                    Last edited by DominiekC; 6 februari 2012, 20:53. Reden: Aanvulling
                    Master the craft, and the art will follow.
                    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onscherpe fotos op BD

                      Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                      Ik zie met Firefox 9 onder Win7 ook geen verschil hoor ...
                      Even met IE 9 en ook met Chrome vergeleken : enkel de kleuren op IE en Chrome zijn anders (geler dan Firefox) maar scherpte lijkt me toch hetzelfde hoor.
                      Kan ook aan mijn ogen liggen natuurlijk
                      Dan versta ik mij er ook nie aan
                      Want hier is het ook firefox 9 onder win 7 en hier is het groot verschil
                      In ieder geval is het met IE beter bij mij.
                      Dus voor het forum gebruik ik IE en voor dagelijks gebruik heb ik liever firefox.
                      Groeten
                      Robin
                      Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onscherpe fotos op BD

                        Oorspronkelijk geplaatst door el_cottino Bekijk bericht
                        Dan versta ik mij er ook nie aan
                        Want hier is het ook firefox 9 onder win 7 en hier is het groot verschil
                        In ieder geval is het met IE beter bij mij.
                        Dus voor het forum gebruik ik IE en voor dagelijks gebruik heb ik liever firefox.
                        Groeten
                        Robin
                        Ik heb beide nog eens samen bekeken en zie echt geen verschil.
                        Maar ... bij het schuiven met de vensters om beide zo kort mogelijk bij elkaar op het scherm te krijgen was mijn IE window op een bepaald moment net iets te klein om de foto (van de rechtstreekse link) op maximale grootte te tonen, en dan kreeg ik een resize effect met behoorlijk veel scherpte-verlies.
                        Vandaar mijn vraag : ben je zeker dat je beide op maximale grootte kunt tonen in de beide omgevingen die je vergelijkt ? Bij mij lukt dat perfect omdat ik 1600*1200 pixels schermresolutie heb en jouw foto slechts 840*585 pixels meet, maar heb jij in de beide gevallen die je vergelijkt wel voldoende plaats om beide in volle resolutie te tonen (rekening houdend met alles wat nog rond je foto staat zoals bvb. de sidebar van je brouwser) ? M.a.w. wat is jouw schermresolutie ?
                        't Is maar een piste hé.

                        Terloops : het kleurverschil tussen beide is wat mij betreft toch niet gering. Achter dit linkje staat een vergelijkende schermkopie ... (op deze schermkopie mag je de scherpe wel niet beoordelen hé ).
                        Ik heb de foto achter jouw link ook gedownload en als ik die met bvb. Windows Photo Viewer bekijk komen de kleuren van Firefox perfect overeen met deze van de viewer ...
                        Last edited by DominiekC; 7 februari 2012, 21:31. Reden: Aanvulling
                        Master the craft, and the art will follow.
                        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onscherpe fotos op BD

                          Ik meen mij te herinneren dat iets gelijkaardigs ooit al eens gepasseerd heeft op dit forum.
                          Toen was het te wijten aan een zoom-functie in Firefox (die ook wordt bijgehouden als je FF afsluit).
                          Kijk even in je menu (hier in het Engels): View > Zoom > Reset op beide pagina's.
                          Have fun!
                          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                          Comment

                          Working...
                          X