Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 18-200mm lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke 18-200mm lens

    Hallo allemaal,

    Ik heb momenteel een Canon 18-55mm en een Canon 55-250mm lens, maar gezien ik het lenzen wisselen op reis nogal lastig vind, zou ik me graag een 18-200mm lens willen kopen.

    Ik twijfel echter tussen de Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS en de Sigma 18-200mm f 3.5-6.3 DC OS II . De Canon lens is de originele natuurlijk, maar de Sigma lens is iets kleiner en een stukje lichter.

    Heeft er iemand ervaringen met deze lenzen?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • #2
    Re: welke 18-200mm lens

    In het Duitse tijdschrift Colorfoto heeft wel eens een vergelijking gestaan.

    De Canon variant heeft mij nooit weten te bekoren. Zeer matig wat betreft scherpte en vervorming. Daarnaast werd de beloofde maximale opening bij 200 mm niet gehaald.

    De Sigma ken ik niet.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: welke 18-200mm lens

      De Canon is van de twee simpelweg de betere, maar haalt het niet bij het setje wat je al hebt.....
      Beetje vooruit denken en wisselen is veruit de beste variant .

      Comment


      • #4
        Re: welke 18-200mm lens

        Oorspronkelijk geplaatst door maanzand Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

        Ik heb momenteel een Canon 18-55mm en een Canon 55-250mm lens, maar gezien ik het lenzen wisselen op reis nogal lastig vind, zou ik me graag een 18-200mm lens willen kopen.

        Ik twijfel echter tussen de Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS en de Sigma 18-200mm f 3.5-6.3 DC OS II . De Canon lens is de originele natuurlijk, maar de Sigma lens is iets kleiner en een stukje lichter.

        Heeft er iemand ervaringen met deze lenzen?

        Alvast bedankt voor jullie reactie!
        Je zult we moeten inleveren in kwaliteit. Als je dat niet erg vind dan is de Canon variant een optie.

        Zelf mag ik graag reizen en ik vind wisselen geen probleem. Persoonlijk zou ik de 18-200 afraden. En de twee objectieven goed te leren inzetten.

        Comment


        • #5
          Re: welke 18-200mm lens

          Ik heb ook de beide standaard kitlenzen, en heb toch ook nog niet zo lang geleden de 18-200 van Canon bij aangekocht, als reislens. Kwa scherpte valt ze nog wel mee vind ik, maar voor wat betreft CA valt ze me toch wat tegen. (maar dat wist ik al uit de reviews) Als reislens, is ze echter zeker goed genoeg. Het gros van mijn vakantie-foto's zijn enkel als herrinnering bedoeld, en daarvoor is deze lens meer dan goed genoeg. Als ik er echt op uit trek met fotografie als doel, neem ik wél mijn 'L''s mee...

          Comment


          • #6
            Re: welke 18-200mm lens

            Toch kan je je afvragen of het wel handig is een reflex + 18-200 vakantiezoom op reis mee te zeulen terwijl de optische prestaties van 'een beetje compactcamera' nauweliks of niet slechter zullen zijn.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: welke 18-200mm lens

              Oorspronkelijk geplaatst door maanzand Bekijk bericht
              De Canon lens is de originele natuurlijk, maar de Sigma lens is iets kleiner en een stukje lichter.
              Er is niks origineler aan de Canon lens en volgens mij is de Sigma zelfs origineler.......
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: welke 18-200mm lens

                Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                Ik heb ook de beide standaard kitlenzen, en heb toch ook nog niet zo lang geleden de 18-200 van Canon bij aangekocht, als reislens. Kwa scherpte valt ze nog wel mee vind ik, maar voor wat betreft CA valt ze me toch wat tegen. (maar dat wist ik al uit de reviews) Als reislens, is ze echter zeker goed genoeg. Het gros van mijn vakantie-foto's zijn enkel als herrinnering bedoeld, en daarvoor is deze lens meer dan goed genoeg. Als ik er echt op uit trek met fotografie als doel, neem ik wél mijn 'L''s mee...
                Als de vakantie foto's enkel herinnering zijn, waarom dan dslr meenemen en geen goede compact ? Dit zou dan mijn keuze zijn.

                Ik probeer zelf de hobby fotografie te combineren met reizen. Kies de landen er ook beetje op uit. Strand vakantie zou ik zelf al snel geneigd zijn enkel een compact mee te nemen. (dit soort vakanties al jaren niet meer gehad) Ik ben meer van het rondreizen en combineer dat met mijn hobby fotografie. Van de laatste paar reizen zelfs wat foto's verkocht.

                18-200 is een ideale reis objectief als je de mindere kwaliteit voor lief neemt en als wisselen van objectieven niet prettig vind tijdens de vakantie.

                Comment


                • #9
                  Re: welke 18-200mm lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  De Canon is van de twee simpelweg de betere, maar haalt het niet bij het setje wat je al hebt.....
                  Beetje vooruit denken en wisselen is veruit de beste variant .
                  ook mijn gedacht.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke 18-200mm lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    In het Duitse tijdschrift Colorfoto heeft wel eens een vergelijking gestaan.
                    Dit blad heeft ook een prachtige SITE (zie bestenlisten) , waar camera's en objectieven, naar mijn idee op een objectieve manier worden vergeleken. Het mooie van deze site is dat een bepaald objectief op verschillende camera's is getest.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke 18-200mm lens

                      Dank je Johan!

                      Let wel, Colorfoto let niet op bokeh. En juist dat zorgt ervoor dat een foto plezierig oogt.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke 18-200mm lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door maanzand Bekijk bericht
                        Hallo allemaal,

                        Ik heb momenteel een Canon 18-55mm en een Canon 55-250mm lens, maar gezien ik het lenzen wisselen op reis nogal lastig vind, zou ik me graag een 18-200mm lens willen kopen.

                        Ik twijfel echter tussen de Canon EF-S 18-200 3.5-5.6 IS en de Sigma 18-200mm f 3.5-6.3 DC OS II . De Canon lens is de originele natuurlijk, maar de Sigma lens is iets kleiner en een stukje lichter.

                        Heeft er iemand ervaringen met deze lenzen?

                        Alvast bedankt voor jullie reactie!

                        Als je toch een allroundlens wil zou ik zeker voor deze gaan,



                        Maar wat is er nu verkeerd aan om af en toe eens van lens te wisselen, die lenzen die je nu in je bezit hebt zullen even goed zijn laat staan beter!
                        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke 18-200mm lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                          Ik heb ook de beide standaard kitlenzen, en heb toch ook nog niet zo lang geleden de 18-200 van Canon bij aangekocht, als reislens. Kwa scherpte valt ze nog wel mee vind ik, maar voor wat betreft CA valt ze me toch wat tegen. (maar dat wist ik al uit de reviews) Als reislens, is ze echter zeker goed genoeg. Het gros van mijn vakantie-foto's zijn enkel als herrinnering bedoeld, en daarvoor is deze lens meer dan goed genoeg. Als ik er echt op uit trek met fotografie als doel, neem ik wél mijn 'L''s mee...
                          Reislens: een objectief voor luie fotografen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke 18-200mm lens

                            Voor het geld dat zo'n 18-200 kost, zou ik me een compact aanschaffen. Veel verschil zul
                            je niet merken, integendeel, en dan ben je echt comfortabel uitgerust.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke 18-200mm lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Reislens: een objectief voor luie fotografen.
                              Als jij nog staat te wisselen heb ik mijn foto al gemaakt. Ik heb vroeger heel wat spontane shots gemist terwijl ik stond te wisselen. Je moet zo'n lens gebruiken voor wat ze bedoeld is. Ik heb overigens meer dan 15 EF-lenzen, dus een wissel meer of minder boeit me niet. Onder de juiste omstandigheden dan.

                              Ik heb een 'goede' compact (Canon G9) maar het kwaliteitsverschil blijft toch wel erg groot. Is voor mij meer een nood backup.

                              Comment

                              Working...
                              X