Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil Sigma 70-300 en canon 70-200 F4 USM ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil Sigma 70-300 en canon 70-200 F4 USM ?

    hallo, enkele jaren geleden begonnen met fotografie. Aanleiding was toen onze jongste zoon die toen begon met voetballen. Jaren gewerkt met een canon 350D met daarop een sigma 70-300 F4-5.6 APO DG. Van de foto's die ik daarmee gemaakt heb waren er niet echt veel waarvan ik echt tevreden was kwa scherpte en belichting. Ik heb altijd gedacht dat dit aan mij lag en dat is waarschijnlijk voor vele foto's ook het geval. Onlangs ben ik overgestapt naar een canon 7D en ik heb nu het gevoel dat ik ook toe ben aan een 'betere' telelens. Na want rondkijken kom ik terecht bij een canon 70-200 L F4 USM. Ik overweeg deze lens aan te kopen om de sigma te vervangen. Alleen twijfel ik nu of die 200mm gaat volstaan voor op een voetbalveld. Ik neem aan dat kwa scherpte de canon boven de sigma uitsteekt dus dat mag geen probleem zijn.
    Wie heeft ervaring met 1 of liefst beide lenzen.
    bedankt,
    Freddy
    Eos 7D, canon 28-135, sigma 17-70mm F2.8, canon 70-200mm F4, canon 85mm F1.8

  • #2
    Re: verschil Sigma 70-300 en canon 70-200 F4 USM ?

    Ik heb de 70-200 USM IS in m'n bezit en vind die qua bereik ruim voldoende om de voetbalmatchen van m'n zoon mee te fotograferen. Ik werk wel met de 500D dus door de cropfactor wordt deze lens voor mij iets van een 110- 300 qua bereik. Ben nu niet zeker of de 7D een fullframe is of niet,
    Geen idee of je overweegt om de IS versie aan te kopen, maar voor mij was dit wel een must, mede door het gewicht van de lens ( of af en toe een duw aan de zijlijn ) is dit superhandig !!! Niet direct voor sportfotografie maar voor andere zaken kan ik tot op 1/50 nog haarscherpe foto's maken uit de hand, wat waarschijnlijk zonder de IS niet mogelijk zou zijn.

    Cindy
    Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

    Comment


    • #3
      Re: verschil Sigma 70-300 en canon 70-200 F4 USM ?

      Ga naar het voetbeld met je camera en de Sigma erop, zet die op 200mm en je hebt het antwoord.

      Voor de andere zaken is IS wel handig.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: verschil Sigma 70-300 en canon 70-200 F4 USM ?

        Oorspronkelijk geplaatst door youngphotographer Bekijk bericht
        Ben nu niet zeker of de 7D een fullframe is of niet,

        Cindy
        De 7D is geen Full Frame maar crop (1.6)

        Zelf vind ik de 70-200 voldoende hiervoor op een crop body.

        Comment

        Working...
        X