Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Ziet er in eerste instantie goed uit.........nu afwachten wat deze camera kan.

    Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

  • #2
    Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    In ieder geval slim dat ze de oude naam "OM' weer van stal gehaald hebben!
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Ik zou liever het toestel compacter gezien hebben: de vormgeving doet een klein pentaprisma vermoeden terwijl noch dat prisma noch een spiegelhuis aanwezig zijn.
      De EVF is vrij laag geplaatst, dus had het toestel een stuk minder hoog een hoekig kunnen zijn zoals bij de Nikon 1 serie. Retro is leuk, maar als het de functionaliteit in de weg staat....
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
        Lelijk eendje
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          IK heb nog altijd een OM-1, heb jarenlang een om-4 gebruikt en ben nog altijd verkikkerd om de vormgeving.
          Echter... in het digitale tijdperk ... geef me dan toch maar de E-5.
          ik zie niet echt hoe dit het (helaas) beperkte marktaandeel van Olympus kan opkrikken.
          Als ze nu eens iets deden aan de beperkingen van het four thirds systeem (ik ben heel erg tegen mijn zin overgestapt naar een ader merk)

          Comment


          • #6
            Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Lelijk eendje
            Ik had er ook meer van verwacht ...

            peter
            www.peterlaurent.be

            Comment


            • #7
              Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Lelijk eendje
              Ik vind van niet. Ziet er strak en degelijk uit.

              Opvallend en tegendraads eendje, dat wel. Heb ik niets op tegen.

              Comment


              • #8
                Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Ik vind van niet. Ziet er strak en degelijk uit.

                Opvallend en tegendraads eendje, dat wel. Heb ik niets op tegen.
                Dan hebben wij een andere smaak.. meer is dat niet
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  En hier zónder de twee optionele grips:




                  Duidelijk geshopped, maar 't geeft alvast een idee hoe de body zonder de extra grips eruit ziet. Kans is er dat er in het "spiegelhuis" een pop-up flitser zit.

                  Interessante camera. Benieuwd naar de prestaties (AF...)

                  Maar hoe meer ik kijk naar het "origineel" hierboven, hoe meer ik verdenk dat het een photoshop collage is. Sommige randen, schaduwen en lichtvlakken voelen niet normaal aan... en het objectief is er 100% duidelijk op gephotoshopped.
                  Last edited by caleido; 7 februari 2012, 00:24.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    't Ziet er een heel leuke camera uit:

                    With the launch of the E-M5, Olympus harks back to one of its most fondly-remembered camera systems - the Olympus OM range of 35mm SLRs. The E-M5 is the first camera in an OM-Digital lineup that will run alongside the PEN series and, according to the company, its Four Thirds models. For reasons of clarity, it should be stated that this isn't a continuation of the old OM line - the OM-D models won't be SLRs and are based around Micro Four Thirds, not OM lens mounts. However, they do embody the spirit of the much-loved camera line - a small, well-built camera designed for enthusiasts. And, particularly in silver and black form, the E-M5 is one of best looking cameras we've encountered in some time.


                    ik vind het vooral leuk dat ze naast een leuk design heel veel aandacht hebben gehad voor de ergonomie bijna ieder knopje is programmeerbaar.) Meteen is de OM-5 ook de eerste systeemcamera en de lichtse camera met verwisselbare lenzen die weather sealen heeft...

                    Deze ga ik zeker in de gaten houden...!
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                      Als ze nu eens iets deden aan de beperkingen van het four thirds systeem (ik ben heel erg tegen mijn zin overgestapt naar een ader merk)
                      welke beperkingen ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Het ding staat ook al gewoon op de site van Olympus : link.

                        Het grootste nadeel van Olympus vind ik hun nogal radicale afkeer voor de "gewone" DSLR. Ze hebben er nu nog 1 hele dure... Voor iemand die de pech heeft wat materiaal te hebben, valt dat behoorlijk tegen...
                        m4/3 heb ik nog niet echt gebruikt, dus ik zou ook niet weten wat de nadelen van die serie zouden zijn. Heb wel de indruk dat het systeem wel meer succes begint te krijgen : ook andere objectievenbouwers dan Olympus en Panasonic beginnen er lenzen voor te ontwikkelen.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Het ding staat ook al gewoon op de site van Olympus : link.

                          Het grootste nadeel van Olympus vind ik hun nogal radicale afkeer voor de "gewone" DSLR. Ze hebben er nu nog 1 hele dure... Voor iemand die de pech heeft wat materiaal te hebben, valt dat behoorlijk tegen...
                          m4/3 heb ik nog niet echt gebruikt, dus ik zou ook niet weten wat de nadelen van die serie zouden zijn. Heb wel de indruk dat het systeem wel meer succes begint te krijgen : ook andere objectievenbouwers dan Olympus en Panasonic beginnen er lenzen voor te ontwikkelen.
                          Op zich hoeft dat geen probleem te zijn: OM-D met de oude of nieuwe FT adapter en de gewone 4/3 lenzen zijn bruikbaar. Voor meer grip kan je altijd de nieuwe grip toevoegen al dan niet samen met de extra batterijhouder. Flitsen van Olympus / Panasonic zijn ook gewoon te gebruiken.

                          Ik denk alleszins dat ik op termijn deze OM-D ga aanschaffen en dan wordt de EP-3 backup

                          Comment


                          • #14
                            Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            heb het nog niet uitgepluist maar AF zou heel snel zijn met dit toestel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              heb het nog niet uitgepluist maar AF zou heel snel zijn met dit toestel.
                              Als de AF minstens even goed is als bij de E-P3 zit het goed

                              Comment

                              Working...
                              X