Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiefoto's, welke lens + instellingen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communiefoto's, welke lens + instellingen.

    Hallo allemaal,

    Ik ben een beetje vroeg, ik weet het. Maar beter vroeg dan te laat!
    Ik ben van plan één van de komende weken enkele foto's te nemen voor kaartjes van mijn dochtertje haar eerste communie.
    Ik had gedacht aan een rustige achtergrond (iets van natuur), een beetje onscherp weergegeven. Als er tips zijn voor locaties in West-Vlaanderen, geef deze gerust door.
    De foto's zou ik nemen met mijn Sony Alpha 300 DSLR maar welke lens zou ik het best gebruiken en nog belangrijker welke instelling. Ik heb de keuze tussen 2 lenzen:
    de tamron 18-250mm en een Sony 50mm 1.8. Het is niet de bedoeling dat ik nog andere lenzen ga kopen of huren. Het moet één van die 2 worden. Ik heb ook nog een kleine opzetflits met richtwaarde 20 (Sony HVL-F20AM).
    Wel had ik graag een foto genomen waarop ze helemaal staat (met haar mooie kleedje).
    Ik denk met de 50mm 1.8, in A mode (maar weet wel niet welk diafragma) en zonder flits (wachten tot het eens een mooi weekend is misschien).
    Ik weet dat de ogen zeker scherp moeten zijn dus punt AF op een van de ogen, sluiterknop half indrukken en dan het gewenste kader zoeken. Heb ik dat goed voor?
    Dank u bij voorbaat voor het lezen en eventuele reactie's en tips.
    Ik ben al een eindje bezig maar ben altijd nog maar een beginner die veel tips en steun kan gebruiken.
    Canon

  • #2
    Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

    Welke instellingen is lastig aangeven. Dit is afhankelijk van de omstandigheden (bv. licht etc)

    Advies lees op digitalefotografietips.nl de basiscursus eens rustig door. Vooral het onderdeel de belichtingsdriehoek (Diafragma, sluitertijd & ISO) en oefen hier wat mee. ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
      Welke instellingen is lastig aangeven. Dit is afhankelijk van de omstandigheden (bv. licht etc)

      Advies lees op digitalefotografietips.nl de basiscursus eens rustig door. Vooral het onderdeel de belichtingsdriehoek (Diafragma, sluitertijd & ISO) en oefen hier wat mee. ;-)
      Dank u voor uw reactie!
      Deze site heb ik een 2 tal weken terug bij mijn favorieten gezet.
      Inderdaad een mooie en nuttige site!
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

        Advies ga wat spelen met diafragma. Ervaar wat dit met een foto doet. Dan ben je al een heel eind in de goede richting ;-)

        Comment


        • #5
          Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

          Van waar bent U ergens in W-VL? Ik ben ook van W-vl, en heb ook een "lentefeesteling".
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

            Inderdaad vooral oefenen. Ik denk dat die 50mm het scherpst is met diafragma op 3 à 4, correct me if I'm wrong.
            Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

            Comment


            • #7
              Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

              Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
              zonder flits (wachten tot het eens een mooi weekend is misschien).
              Bij een mooi weekend moet je vaak weer wel flitsen om de schaduwen de baas te zijn en je hebt ook weer last van knijpende ogen.

              Benut de sneeuw nu! En belicht 1á2 stops over.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

                Dank u voor de reactie's en info allemaal!
                Nu in de sneeuw gaat niet lukken: we hebben nog geen kleedje!!!
                Beter een (licht) bewolkte dag dan.
                Ik ben van de regio Waregem maar ik denk foto's te nemen in een bos of zo.
                Ik had gedacht aan het Bulskampveld in Beernem of ergens in Zeeuws-Vlaanderen.
                Tijd om te oefenen heb ik nog hé. Daarom nu al mijn vraag.
                Canon

                Comment


                • #9
                  Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

                  Waregem, ken je de zoo municipal in Rijsel? Niet ver en erg mooie setting voor je doel ... Zeker het omliggend domein waar je vrij toegang tot hebt (net als de zoo overigens).
                  Webstek in opbouw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                    Waregem, ken je de zoo municipal in Rijsel? Niet ver en erg mooie setting voor je doel ... Zeker het omliggend domein waar je vrij toegang tot hebt (net als de zoo overigens).
                    Nee, daar ben ik nog nooit geweest. Wel al over gehoord.
                    Dank u voor de tip!
                    Is er daar veel groen aanwezig?
                    Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

                      Mogelijke locaties:
                      - de Gavers
                      - de Bergelenput (Gullegem-Moorsele)
                      - een kinderboerderij (Moteweg 11 te Marke)
                      - de kust (keuze genoeg... tss de Panne en Knokke-Heist :-) )
                      - ...

                      Veel succes ;-)

                      Groetjes Liezeke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Liezeke Bekijk bericht
                        Mogelijke locaties:
                        - de Gavers
                        - de Bergelenput (Gullegem-Moorsele)
                        - een kinderboerderij (Moteweg 11 te Marke)
                        - de kust (keuze genoeg... tss de Panne en Knokke-Heist :-) )
                        - ...

                        Veel succes ;-)

                        Groetjes Liezeke
                        Dank u voor de tips!
                        De Gavers en de kust kennen we. Daar gaan we soms.
                        De Bergelenput en de kinderboerderij niet. Even opzoeken...
                        De kinderboerderij d'oude smelterij in Torhout kennen we goed (ook een aanrader).
                        Alleen vrees ik dat de achtergrond-compositie vlug druk zal worden in een kinderboerderij.
                        Groetjes,
                        Tom
                        Canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

                          Rijsel park rond municipal is gewoonweg en simpelweg geweldig mooi, bossen, delen van ruïnes, vestingsmuren, poorten, ... mooie locatie daar! EN gratis, veel parking, en leuk voor de kids ook effe beesies gluren gratis ook Enkel de "kermis" ervoor is betalend per attractie maar daar kies je voor (of niet).
                          Webstek in opbouw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                            Rijsel park rond municipal is gewoonweg en simpelweg geweldig mooi, bossen, delen van ruïnes, vestingsmuren, poorten, ... mooie locatie daar! EN gratis, veel parking, en leuk voor de kids ook effe beesies gluren gratis ook Enkel de "kermis" ervoor is betalend per attractie maar daar kies je voor (of niet).
                            Dank u voor de tip!
                            Ik ga even wat zoeken hierover op google.
                            Canon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Communiefoto's, welke lens + instellingen.

                              Wat heb je nu nodig voor een foto in de natuur een paar struiken en dat vind je in ieder stadspark. Misschien is het leuk om te wachten tot de krokussen en narcissen bloeien?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X