Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

    Heeft er iemand ervaringen met deze lens?
    Bedoeling is er zowat alles mee te trekken.Min camera is een Nikon D300. Zowel portret als landschappen etc.
    Deze lens lijkt me wat vermits er niet zoveel vuil kan in kruipen zoals mijn Nikkor 18-200mm. Ik trek veel al rijdend van op mijn motorfiets dus... Mijn 18-200mm heeft al wat te lijden gehad betreft stof en vuil.
    Please let me know.
    Alvast bedankt ,
    Grtjs
    Kurt

  • #2
    Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

    Met portretten van deze lens zal je niet veel mensen een plezier doen. Ik denk dat een Nikkor 17-55 2.8 een betere keus is. Ik heb die altijd met heel veel plezier gebruikt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Met portretten van deze lens zal je niet veel mensen een plezier doen. Ik denk dat een Nikkor 17-55 2.8 een betere keus is. Ik heb die altijd met heel veel plezier gebruikt.
      +1 en de 17-55mm is weather sealed...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

        +1 voor de 17-55: lichtsterker, groter bereik, weathersealing
        De vervorming van de 16-35 ziet er soms niet te best uit vind ik

        Comment


        • #5
          Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

          Ik zou ook eerder voor de 17-55 F2.8 AFS gaan omdat het een interessanter bereik is op een DX camera, zeker als je er ook portretten wil mee gaan maken.
          De 16-35 F4 VR is wel een zeer goeie lens. Ik ben er zeer tevreden van maar gebruik ze als breedhoek zoom op een fullframe (waarvoor ze eigenlijk bedoeld is).
          Mooie kleuren, zeer goed microcontrast (dankzij de nano coating, zeggen ze) en scherp.
          VR is ook interessant. Toen ik ze kocht was ik de mening toegedaan dat VR op een breedhoek niet zo interessant is maar ik heb mijn mening moeten herzien. In donkere ruimtes is het handig om een groter diafragma te kunnen instellen om meer scherptediepte te hebben (ook op een breedhoek) + op veel plaatsen kan en mag je geen statief gebruiken.
          Er is vervorming op 16 en 17 mm (vanaf 18 mm is het prima) maar de vervorming is van een eenvoudig type zodat ze in Lightroom, PS of Capture NX volledig weg te werken is met 1 muisklik. Op een DX camera zal je zoiezo minder last hebben van de vervorming.
          't Is geen kleine lens maar ergonomische wel een leuke om te gebruiken.

          De 16-35 F4 is ook "weather sealed".

          Nikon has announced the worlds first image stabilized ultra-wide angle zoom for full frame cameras. The AF-S Nikkor 16-35mm f/4G ED VR lens includes a Silent Wave autofocus motor and VR II technology, which Nikon claims gives up to four stops benefit against camera shake when hand-holding. Other goodies include Nano Crystal coating to combat flare, a magnesium alloy barrel, and weather sealing.
          Last edited by timefreezer; 4 februari 2012, 17:20.

          Comment


          • #6
            Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

            Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
            In donkere ruimtes is het handig om een groter diafragma te kunnen instellen om meer scherptediepte te hebben (ook op een breedhoek) ]
            Heb jij de omgekeerdfe natuurkunde ontdekt? Is dat net zoiets als de antimaterie waar ze in Geneve zo naar zoeken?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Heb jij de omgekeerdfe natuurkunde ontdekt? Is dat net zoiets als de antimaterie waar ze in Geneve zo naar zoeken?

              'k Help hen meezoeken... maar nog niets gevonden.
              Neen. 'k Bedoel uiteraard een groter F getal (kleiner diafragma).

              Comment


              • #8
                Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

                Ok wel eens gedacht aan de veel goedkoere Sigma en Tamron tegenhangers van 17-50 mm 2.8 met beeldstabilisatie?
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Heb jij de omgekeerdfe natuurkunde ontdekt? Is dat net zoiets als de antimaterie waar ze in Geneve zo naar zoeken?
                  Weer een behoorlijk pittige en spijtige reactie van onze vriend hjanssen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

                    En er is al behoorlijk wat anti-materie geobserveerd hoor..het elementaire Higgs-Bosondeeltje daarentegen..
                    Maar daar is TS niet echt mee gediend.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

                      Ik ben bijzonder tevreden over m'n af-s 16-35 welliswaar op FF (d700). Scherpte, bereik etc...
                      Het is m'n favoriete lens om er mee op uit te trekken (landschappen, stad, reis ). Vervorming bij 16 mm is er wel maar stoort mij niet erg. Voor portret gebruik je wel beter iets anders, zoals afs micro 105...

                      grtz

                      Luc
                      verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                      Comment


                      • #12
                        Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

                        Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                        Het is m'n favoriete lens om er mee op uit te trekken (landschappen, stad, reis ). Vervorming bij 16 mm is er wel maar stoort mij niet erg. Voor portret gebruik je wel beter iets anders, zoals afs micro 105...
                        inderdaad, idem... ik combineer die dan met een 135mm lens voor portret... de 105 macro lens is niet echt ideaal...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

                          Een lens volledig gericht op full frame camera, kopen voor een crop camera lijkt mij zelden een slimme keus, in bijzonder in het breedhoek/standaardzoom bereik.

                          Een 17-55mm (of de Tamron variant) lijkt mij veel rationelere keuze.
                          Vooral als je zegt "er zowat alles mee wilt trekken".

                          Tenzij:
                          a. je per se VR nodig hebt
                          b. volgend jaar zéker overschakeld op FX.

                          Comment


                          • #14
                            Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

                            Het bereik van de 16-35 is op DX echt niet waar je voor betaalt. Bovendien is de lens vrij groot. Een 17-55 DX is voor dit doel wel de beste denk ik, maar je kunt ook gewoon een 18-55mm kitlens kopen en die wegmikken als het fout is gegaan. Rijdend op de motorfiets kun je toch niet gaan pixelpeepen. Hoe doe je dat trouwens? Motorrijden en dan al rijdend schieten? Afgezien van of het legaal is vraag ik me af of het veilig is, afgezien van het vermoedelijke aantal missers.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: ervaring Nikkor AF-S 16-35 mm f/4G ED VR

                              U zou versteld staan dat dit wel lukt. Ik doe dit al jaren en "voorlopig" zonder ongevallen. Legaal dat is wat anders maar daar gaat het hier niet over. Waarom dacht ik aan de 16-35 omdat het ten eerste een zeer goede lens is waar niet veel vuil kan ik kruipen. Zeer spijtig is wel het zoombereik en graag heb ik een VR lens omdat er snel moet gehandeld worden op de motor en gekiekt wordt al rijdend (bewegen!). De 17-55 heeft geen VR vandaar misschien. Ik vraag het hier omdat jullie er veel meer ervaring mee hebben dan ik.
                              Alvast bedankt voor de reacties. O ja prijs speelt natuurlijk ook een rol.

                              Comment

                              Working...
                              X