Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom D-lite 200 of 400 W

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom D-lite 200 of 400 W

    Ik had al lang plannen om een Elinchrom D-lite set te kopen en eindelijk gaat het ook gebeuren.

    Nu twijfel ik vooral tussen de 400 en 200 w versie.

    Mijn beschikbare ruimte is ongeveer 6.5 m lang en 5.5 m breed.

    Ik overweeg om er later ook een grote soft- of octobox bij te kopen.

    Ik wil zeker geen licht te kort komen maar uiteraard ook niet telkens licht te veel hebben.

    Welke raden jullie aan voor deze oppervlakte?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Elinchrom D-lite 200 of 400 W

    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
    Ik had al lang plannen om een Elinchrom D-lite set te kopen en eindelijk gaat het ook gebeuren.

    Nu twijfel ik vooral tussen de 400 en 200 w versie.

    Mijn beschikbare ruimte is ongeveer 6.5 m lang en 5.5 m breed.

    Ik overweeg om er later ook een grote soft- of octobox bij te kopen.

    Ik wil zeker geen licht te kort komen maar uiteraard ook niet telkens licht te veel hebben.

    Welke raden jullie aan voor deze oppervlakte?
    Ik heb de 400 Watt , en daar een octagon 140cm van Walimex op , en echt subliem.
    Dus ik zou gaan voor de 400
    Groeten , VDSDigit@l

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom D-lite 200 of 400 W

      6,5 lang en 5,5 breed... Da's slechts iets groter dan mijn studio (= zo'n 6m bij 4,20m) Ik heb ook een set van 400Ws en ik heb er regelmatig spijt van dat ik geen 200Ws heb gekocht. Ik heb voor mijn gevoel regelmatig teveel vermogen.

      Misschien een beter alternatief; een set met 1x 200Ws & 1x 400Ws?
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom D-lite 200 of 400 W

        =1 stop verschil ;-)
        Ik heb zelfs al tabletop productfotografie gedaan met een 400Ws set
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom D-lite 200 of 400 W

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          =1 stop verschil ;-)
          Ik heb zelfs al tabletop productfotografie gedaan met een 400Ws set
          Bij het fotograferen van kleine producten kan ik mij dat wel goed voorstellen. Als ik op mijn product-tafel kleine objecten fotografeer heb ik vaak kleine diafragma's nodig voor voldoende scherpte-diepte en dan is al het licht erg welkom. Een 400Ws is dan niet persé overbodige luxe. Maar als ik een model fotografeer wil ik niet altijd moeten werken op f8 of f11 en ik heb in mijn studio niet onbeperkt de ruimte om de afstand model-lichtbron te vergroten. Nog even los van het feit een grotere afstand ook een ander soort licht creëert die niet altijd gewenst is... Ik zou daarom ook gaan voor een set van 1x200Ws + 1x 400Ws als ik TS was. Sterker nog, ik wou dat ik dat destijds zelf ook had gedaan....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Helemaal eens met MarkL. Afhankelijk van je doel moet he je keuze bepalen. Maar met modellen is iets anders dan producten.

            Ik heb ook een setje 400W. Maar een extra lamp 200W staat in bestelling.

            Ook mijn advies is een set 200/400W te kiezen. Maar reken erop dat het ook niet je laatste aanschaf zal zijn ;-)

            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

            Comment

            Working...
            X