Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit 55-250mm IS II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteit 55-250mm IS II

    Is de lens canon 55-250mm IS II een goede kwapliteit om rallyfotografie mee te doen en ook cyclocross etc...? Of is het beter om onmiddellijk een Canon EF 70-200mm f/4.0L USM te kopen?

    alle info is welkom

    gr
    steve
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: kwaliteit 55-250mm IS II

    Hoi,

    De 55-250 is een goede lens, ik heb de eerste versie.
    Daar kun je goed mee werken, maar wil je een 'Luxe" 70-200, die is echt wel beter, maar meer als 2 x zo duur.
    Ik hoop deze in de toekomst wel te kopen, maar moet nog ff sparen.
    Succes
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: kwaliteit 55-250mm IS II

      Ok bedankt. Want het is de bedoeling om wat rally's te doen. en ik hlas op veel plaatsen dat de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM daar goed voor geschikt is. en zo was ik aan het twijfelen of ik met de 55-250 ook goeie foto's ga hebben.

      gr.

      Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
      Hoi,

      De 55-250 is een goede lens, ik heb de eerste versie.
      Daar kun je goed mee werken, maar wil je een 'Luxe" 70-200, die is echt wel beter, maar meer als 2 x zo duur.
      Ik hoop deze in de toekomst wel te kopen, maar moet nog ff sparen.
      Succes
      Paul
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: kwaliteit 55-250mm IS II

        Advies kijk eens op flickr en dan specifiek in de 55-250 groepen. Meeste foto's zijn voorzien van EXIF informatie dus erg informatief ?
        Please post your photos taken with the Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens. Comments and opinions are welcomed! Enjoy!


        hier ook een aardig topic

        Comment


        • #5
          Re: kwaliteit 55-250mm IS II

          Informatief is het zeker maar weet nog niet precies of het ook goed dient voor rally fotografie.

          thx

          gr.

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Advies kijk eens op flickr en dan specifiek in de 55-250 groepen. Meeste foto's zijn voorzien van EXIF informatie dus erg informatief ?
          Please post your photos taken with the Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens. Comments and opinions are welcomed! Enjoy!


          hier ook een aardig topic
          http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=459569
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: kwaliteit 55-250mm IS II

            Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
            Informatief is het zeker maar weet nog niet precies of het ook goed dient voor rally fotografie.

            thx

            gr.
            De 55-250 is een goede lens, ik heb hem zelf ook, maar voor sport is hij toch wat minder geschikt door het gebrek aan een snelle focusmotor. Hierdoor heb je minder goede foto's dan bvb met een 70-200 f4L. Ik bedoel dus dat het niet onmogelijk is om goede foto's te nemen van rally en cyclocross met een 55-250, maar het is alleszins een stuk lastiger dan met een 70-200 f4L. Ik zou dan ook voor deze gaan, als je budget het toelaat.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: kwaliteit 55-250mm IS II

              Ok. zal dan nog even wachten en voor de 70-200 gaan. en is deze geschikt voor allerlei sportfotografie bv dus rally, cyclocross, voetbal, etc...

              gr

              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              De 55-250 is een goede lens, ik heb hem zelf ook, maar voor sport is hij toch wat minder geschikt door het gebrek aan een snelle focusmotor. Hierdoor heb je minder goede foto's dan bvb met een 70-200 f4L. Ik bedoel dus dat het niet onmogelijk is om goede foto's te nemen van rally en cyclocross met een 55-250, maar het is alleszins een stuk lastiger dan met een 70-200 f4L. Ik zou dan ook voor deze gaan, als je budget het toelaat.
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: kwaliteit 55-250mm IS II

                Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                Ok. zal dan nog even wachten en voor de 70-200 gaan. en is deze geschikt voor allerlei sportfotografie bv dus rally, cyclocross, voetbal, etc...
                Voor voetbal ga je met de 200mm niet voldoende bereik hebben vrees ik.
                Voor cyclocross en rally kan je met 200mm wel uit de voeten.
                Maar zoals ik al aangaf in één van je andere topics die je hier over lopen hebt
                Is meer bereik altijd handig meegenomen, zeker op rally's (maar niet noodzakelijk)

                Comment


                • #9
                  Re: kwaliteit 55-250mm IS II

                  ok bedankt. rally en cyclo is belangrijkst. moest ik bv eens naar voetbal gaan fotograferen zou ik eens proberen met de 250 eens kijken wa dat geeft. en anders nog een 70-300 mm bijkopen wss

                  gr
                  steve

                  Oorspronkelijk geplaatst door _Dave_ Bekijk bericht
                  Voor voetbal ga je met de 200mm niet voldoende bereik hebben vrees ik.
                  Voor cyclocross en rally kan je met 200mm wel uit de voeten.
                  Maar zoals ik al aangaf in één van je andere topics die je hier over lopen hebt
                  Is meer bereik altijd handig meegenomen, zeker op rally's (maar niet noodzakelijk)
                  Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: kwaliteit 55-250mm IS II

                    Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                    ok bedankt. rally en cyclo is belangrijkst. moest ik bv eens naar voetbal gaan fotograferen zou ik eens proberen met de 250 eens kijken wa dat geeft. en anders nog een 70-300 mm bijkopen wss

                    gr
                    steve
                    je kan ook opteren voor een extender te kopen voor die 70-200

                    met de 2x ga je onmiddellijk naar 140-400, wel maar opening F8
                    een andere optie is de 100-400
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: kwaliteit 55-250mm IS II

                      Zie toch aardig wat sport foto's voorbij komen met de 55-250. En deze zien er niet verkeerd uit. Voor meer geld is er natuurlijk altijd beter te koop.
                      Ja 70-200 f/4 IS en de f/2.8 (Non IS en IS) zijn geweldig objectieven maar zijn erg aan de prijs. Zelfs tweede hands. Mijn 70-200 f/4 IS voor zo'n 740 euro verkocht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kwaliteit 55-250mm IS II

                        Dus best is het eens proberen met de 55-250 mm en als die niet goed genoeg is naar mijn mening dan gwn voor betere gaan.

                        gr
                        steve

                        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                        Zie toch aardig wat sport foto's voorbij komen met de 55-250. En deze zien er niet verkeerd uit. Voor meer geld is er natuurlijk altijd beter te koop.
                        Ja 70-200 f/4 IS en de f/2.8 (Non IS en IS) zijn geweldig objectieven maar zijn erg aan de prijs. Zelfs tweede hands. Mijn 70-200 f/4 IS voor zo'n 740 euro verkocht.
                        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: kwaliteit 55-250mm IS II

                          Ik heb voor de voetbal van mijn zonen (spelen nog niet op een voll. veld) de 70-200 2.8 usm gekocht en heb daar nog geen moment spijt van gehad.


                          met de 55-250 zal je zeker goede kiekjes maken van sportevenementen, maar soms is het leuker als je achtergrond toch wat waziger kan zijn, zeker als er wat meer beweging op de achtergrond is. (door de achtergrond wat waziger te hebben geef je natuurlijk wat meer aandacht aan het onderwerp dat je wenst vast te leggen. Langs de andere kant is het bij koers en rally vaak zo dat, volgens mij, een groot deel van de sfeer door de reacties van de toeschouwers wordt gemaakt, dus in dit geval zou ik ze er soms wel bij willen.

                          Beide lenzen hebben verschillende pro's en contra's en het is enkel door ze te gebruiken dat je daarachter zult komen.

                          daarom raad ik je aan om mensen te vinden waarvan je beide lenzen eens kan lenen en testen bijvoorbeeld. dan kan je daarna nog altijd je keuze maken. sommige lenzen kan je zelfs gaan huren bij konijn bijvoorbeeld.
                          Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: kwaliteit 55-250mm IS II

                            ja deze lens is wat boven budget :d

                            ik denk dat ik eens zal proberen met mijn 55-250 mm geeft het niet het gewenste effect dan komt er een Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

                            gr
                            steve

                            Oorspronkelijk geplaatst door arcbenne Bekijk bericht
                            Ik heb voor de voetbal van mijn zonen (spelen nog niet op een voll. veld) de 70-200 2.8 usm gekocht en heb daar nog geen moment spijt van gehad.


                            met de 55-250 zal je zeker goede kiekjes maken van sportevenementen, maar soms is het leuker als je achtergrond toch wat waziger kan zijn, zeker als er wat meer beweging op de achtergrond is. (door de achtergrond wat waziger te hebben geef je natuurlijk wat meer aandacht aan het onderwerp dat je wenst vast te leggen. Langs de andere kant is het bij koers en rally vaak zo dat, volgens mij, een groot deel van de sfeer door de reacties van de toeschouwers wordt gemaakt, dus in dit geval zou ik ze er soms wel bij willen.

                            Beide lenzen hebben verschillende pro's en contra's en het is enkel door ze te gebruiken dat je daarachter zult komen.

                            daarom raad ik je aan om mensen te vinden waarvan je beide lenzen eens kan lenen en testen bijvoorbeeld. dan kan je daarna nog altijd je keuze maken. sommige lenzen kan je zelfs gaan huren bij konijn bijvoorbeeld.
                            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: kwaliteit 55-250mm IS II

                              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                              Dus best is het eens proberen met de 55-250 mm en als die niet goed genoeg is naar mijn mening dan gwn voor betere gaan.

                              gr
                              steve
                              Persoonlijk zou ik eerst lekker starten met een 55-250 (eventueel tweedehands)
                              Ik heb zelf een 70-200 f/2.8 IS II. Absoluut een wereld objectief, maar omdat nu te gaan adviseren. Vind ik wat te ver gaan

                              Je kunt ook door sparen voor de 70-200 f/4, maar ik persoonlijk vind IS toch wel heel erg prettig op een tele objectief. En zou deze dan ook niet willen missen. Ken genoeg gebruikers die erg te vrede zijn met de non IS, maar nadat ze een middag met een f/4 IS hadden geschoten toch wel erg gecharmeerd waren van de IS. En enkele spijt hadden dat ze toch niet voor de IS versie zijn gegaan.

                              Het wel of niet missen van IS is voor ieder persoonlijk.

                              Comment

                              Working...
                              X