Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter X2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconverter X2

    Vraagje i.v.m. teleconverter...
    Ik wil graag een teleconverter aankopen om te gebruiken op m'n Sony Alpha 350 & 850. Dit in combinatie met volgende objectieven: Sony 28-75 f:2.8 en een Sigma 70-200 f:2.8.
    Gisteren was ik in de mogelijkheid om er eentje uit te proberen, namelijk een Kenko teleconverter X2.
    Tot mijn ontgoocheling funtioneerde deze converter helemaal niet in combinatie met mijn body's/lenzen. Het autofocussysteem bleef constant zoeken en corrigeren, van enige foto te maken was helemaal geen sprake. De converter werkte wel op een Sony 200 in combinatie met diverse Minolta lenzen.
    Enig idee waar het probleem aan te wijten kan zijn? Heeft het soms iets te maken met het feit dat mijn beide lenzen f:2.8 zijn?
    Ik wil in elk geval zeker zijn dat één en ander naar behoren werkt vooraleer ik me zo'n converter aanschaf. Of werkt het alleen met de Sony-converter, welke jammer genoeg nogal duur is ?
    Benieuwd of iemand me kan helpen.
    Dank vooraf voor alle reacties!

  • #2
    Re: Teleconverter X2

    Waarom zou je een converter op de 28-75 willen zetten?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Teleconverter X2

      Eigenlijk zou ik deze converter willen gebruiken met de combinatie Sony Alpha 350 + de Sigma lens 70-200. Dit geeft me het meeste voordeel qua tele.
      Maar omdat het niet lukte ben ik ook eens gaan proberen met m'n Sony 28-70 en Alpha 850.
      Geen van deze combinaties schijnt te werken...
      Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het f van mijn lenzen...

      Comment


      • #4
        Re: Teleconverter X2

        Met het f-getal zal het niks te maken hebben denk ik, f2.8 lenzen zijn juist diegenen waar TC's het best met werken. Waarom probeer je geen Sigma 2x TC? Toch opletten met 2x TC, zeker in combinatie met zoomlenzen gaat de scherpte een héél pak achteruit
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Teleconverter X2

          Bij mijn 70-200 werkt een 2x van Soligor gewoon en met veel licht zelfs op een 80-400.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X