Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitslicht in ogen van een hond, schadelijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitslicht in ogen van een hond, schadelijk?

    Ik hoop dat ik met mijn vraag in dit forumonderdeel terecht kan, ...

    Ik ben een hobbyfotograaf en heb me een hele tijd terug wat studioflitsers en achtergronddoeken aangekocht om me ook binnen bezig te houden met mijn hobby. Wat ik bijvoorbeeld echt leuk vind is om mijn hond te fotograferen, ... Nu hoor ik toch wel van een vriend van me, die in Nederland een cursus volgt, dat daar zou zijn opgemekrt dat het helemaal niet goed is voor dieren, en dan vooral voor honden in het algemeen om hen te fotografgeren met flitslicht, dit zou 'schadelijk' kunnen zijn voor de hond.

    De uitleg, als hij die juist begrepen heeft, is dat honden een andere soort van hoornvlies zouden hebben en dat die daar niet goed tegen kunnen. Ik ben eerlijk gezegd best verschoten van dit nieuws dat hij me meldde, ... want nu durf ik mijn hond eerlijk gezegd niet meer als model te gebruiiken met mijn studioflitsers (met softbox erover), ...

    Wie weet hier meer over, is dit werkelijk zo dat dit niet goed is voor de ogen van de hond? Is dit een urban legend? Of is dit alles werkelijk waar en kan ik er dan ook beter mee stoppen?

    Ik kan natuurlijk ook mijn dierenarts eens contacteren, maar ik wilde dit ook even hier op dit forum onder de aandacht brengen, .. Misschien zijn hier mensen die de ware waarheid kennen hieromtrent? Graagt jullie reacties.

  • #2
    Re: Flitslicht in ogen van een hond, schadelijk?

    direct in hun ogen flitsen is idd niet goed, zelfs niet voor mensen of gelijk welke ogen.
    het is idd waar dat honden een veel gevoeliger netvlies hebben dan mensen die zich ook niet zo snel hersteld.