Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over aankoop 580 EXII.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over aankoop 580 EXII.

    ik ga zaterdag mijn 580EX II bestellen bij konijnenberg.

    nu zag ik daarnet dat er een voordeelset staat op konijnenberg


    voor een kleine 40 euro meer krijg je er een viewfinder speedlite kit bij.
    ik ben dus van plan om aan strobisme te gaan doen maar heb hier momenteel nog weinig ervaring mee.

    nu vraag ik me af of het die 40 euro waard is en of die viewfinder toestanden al dan niet rommel zijn of "deftig" materiaal is om mee te beginnen.

    ik spaar ik gewoon beter door dan om een duurdere set aan te kopen later van tijd als ik meer ervaring heb?

    alvast bedankt voor de informatie.
    mvg david

  • #2
    Re: vraagje over aankoop 580 EXII.

    doorsparen voor een degelijkere set

    het enige nuttige in die set lijkt me de snoot

    koop ineens een degelijke statief, swivel, 2-in-1 reflectie/shoot-through paraplu & triggersetje
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over aankoop 580 EXII.

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      doorsparen voor een degelijkere set

      het enige nuttige in die set lijkt me de snoot

      koop ineens een degelijke statief, swivel, 2-in-1 reflectie/shoot-through paraplu & triggersetje

      mag ik u vragen eventueel eens zo'n setje te linken op konijnenberg?
      ik weet namelijk nog niet goed welke merken en fabrikanten deftig materiaal maken/leveren tegen een deftige kwaliteits/prijs verhouding, het aanbod is zo groot

      alvast bedankt.

      mvg david

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over aankoop 580 EXII.

        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        mag ik u vragen eventueel eens zo'n setje te linken op konijnenberg?
        ik weet namelijk nog niet goed welke merken en fabrikanten deftig materiaal maken/leveren tegen een deftige kwaliteits/prijs verhouding, het aanbod is zo groot

        alvast bedankt.

        mvg david
        er zijn met hopen mogelijkheden indd
        ik ga je niet onmiddellijk dingen via konijnenberg geven, dit mede omdat zij niet echt de betere statieven verkopen voor strobisme (hun eigen statief is m.i. rommel en spreek uit ervaring)

        Degelijk statief: Lumopro LP-605 (varianten hiervan zijn er ook op ebay te vinden), dit statief is te vinden bij cameratool


        PAraplu: ik zou gaan voor een diameter van ± 100 cm en dit wit-zwart (zo heb je shoot -through paraplu en zwarte cover om reflectie te gebruiken ook)

        Swivel: interfit, lumopro heeft vrij degelijke swivels (ebay vindt je er ook)

        Triggersetje: RF602, Phottix Strato II, ... (hangt ervan wat je wenst te doen)

        Lees zeker ook eens de sticky
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over aankoop 580 EXII.

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          er zijn met hopen mogelijkheden indd
          ik ga je niet onmiddellijk dingen via konijnenberg geven, dit mede omdat zij niet echt de betere statieven verkopen voor strobisme (hun eigen statief is m.i. rommel en spreek uit ervaring)

          Degelijk statief: Lumopro LP-605 (varianten hiervan zijn er ook op ebay te vinden), dit statief is te vinden bij cameratool


          PAraplu: ik zou gaan voor een diameter van ± 100 cm en dit wit-zwart (zo heb je shoot -through paraplu en zwarte cover om reflectie te gebruiken ook)

          Swivel: interfit, lumopro heeft vrij degelijke swivels (ebay vindt je er ook)

          Triggersetje: RF602, Phottix Strato II, ... (hangt ervan wat je wenst te doen)

          Lees zeker ook eens de sticky

          hartelijk dank voor de informatie, ben hier echt mee geholpen.

          mvg david

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over aankoop 580 EXII.

            de viewfinder kit is meer gadget dan ewa anders. Je kan het gebruiken maar heel beperkt en niet voor alles. Ik zou ook meer doorsparen en gaan voor dergelijk statief en plu.
            Ben nu voor mijn 2de setje voor een Jinbei JB-250 gegaan met plu van 85cm ( de set die ik nu bezit is quasi hetzelfde enkel statief is en cor 751 van interfit ) Geweldig statief maar nogal prijzig voor mij. Nu gaan we eens de Jinbei uittesten he

            Ik ben van mening dat je met een plu heel veel kan doen en zeker voor 15euro kan het al niet mislopen he.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment

            Working...
            X