Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

    Hee,


    Vóór de examens had ik besloten om in de lesvrije week eindelijk een nieuw fototoestel te kopen, de EOS 600D met kitlens. Mijn examens zitten erop dus was ik wat aan het rondkijken voor prijzen.

    Ik kwam op de site van Redcoon uit, en vond daar de goedkoopste EOS 600D met 18-55 IS II kitlens. Dat voor 615 euro, wat een zeer goede prijs is in België.

    Jammer genoeg is hij daar niet direct leverbaar.

    Nu vond ik na wat verder zoeken hier en daar kits met een 18-55 IS, dus niet de IS II versie. Deze kosten een stuk minder, dus was ik gaan googlen en vond ik dat de IS II eigenlijk qua eigenschappen dezelfde is als een IS, behalve dan een ietwat andere behuizing.

    Mijn vraag is dus of dit waar is, want dan ga ik gewoon voor een IS ipv een IS II.

    Een extra vraag voor bonuspunten: als iemand suggesties heeft voor betere sites/winkels in België met betere prijzen, dan zijn die van harte welkom. Een nieuw toestel is namelijk een grote hap uit het budget van een student, dus elke euro telt.

    Suggesties voor andere toestellen zijn ook nog zeer welkom, al heb ik m'n zinnen al vrij hard gezet op die 600D. Maar ik ben hier de rookie, dus ik luister maar al te graag naar pro's.


    Dank bij voorbaat,


    Senne
    www.500px.com/sennevdb________________________________________________

  • #2
    Re: [NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

    Je zou eventueel voor de 550D kunnen gaan. 60 euro goedkoper en ongeveer hetzelfde, behalve dat je geen kantelbaar scherm hebt.

    Comment


    • #3
      Re: [NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

      TS,
      Wat ik hier en daar lees is dat de ruiseigenschappen van de 600D berbeterd zijn t.o.v. de 550D. Maar ik weet niet of je dat belangrijk vindt.

      IS is handig, het objectiefje wordt er door wel universeler. Immers, de volle opening van het kitlensje is maar klein!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: [NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

        tsja dat is idd een mooi prijsje

        kieze of 2weken wachten. of bij een andere winkel kopen (+- 615 zonder lens).
        Ik heb er zelf onlangs nog eentje gekocht voor +-700 met 18-55mm is II, cleaning kit en een draagtas. kwam van bij studio 73.

        Er zijn nog winkels die dergelijke combo deals hebben.

        tis een leuk toestel
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Ik zou wel gaan voor een versie II van de 18-55
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: [NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            TS,
            Wat ik hier en daar lees is dat de ruiseigenschappen van de 600D berbeterd zijn t.o.v. de 550D. Maar ik weet niet of je dat belangrijk vindt.

            IS is handig, het objectiefje wordt er door wel universeler. Immers, de volle opening van het kitlensje is maar klein!
            Bron aub?
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: [NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Ik zou wel gaan voor een versie II van de 18-55
              Wat is daarvan de reden?

              Comment


              • #8
                Re: [NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

                Hmm, dan zal het waarschijnlijk een kwestie van geduld zijn. Hopelijk is de 600d met IS II tegen eind februari dan weer perfect leverbaar, want die 615 euro is de beste prijs in BE.

                Alternatief was dus voor 620 de 600D met 18-55 IS en dan nog een 8GB SD Class 10 en wat accessoires via digitalrev.


                Maar ik veronderstel dat ik dan beter gewoon de IS II koop en wat geduld heb.
                www.500px.com/sennevdb________________________________________________

                Comment


                • #9
                  Re: [NIEUW] 600D + Kitlens, maar welke?

                  Ik heb gisteren de kit met 28-55 ISII gaan halen in mediamarkt voor 654€ ..
                  vond ik ook nog een mooie prijs.
                  gr
                  Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

                  Comment

                  Working...
                  X