Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking van camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijking van camera's

    Bestaat er ergens een vergelijkende website om camera's met elkaar te vergelijken? Bv de vergelijking van de ISO-prestaties van een 'nieuwe' canon 550D met een 'oude' 5D. Ook hoe het zit met het dynamisch bereik. Volgens mij zijn deze 2 factoren één van de belangrijkste vlakken waar voor een gemiddelde fotograaf er nog vooruitgang te boeken is voor de aankoop vanneen nieuw fototoestel. Al de rest zoals extra snelheid (fps) en extra aantal AF-punten, betere videoopnamemogelijkheden, GPS toepassingen, enz. zijn plezant om hebben maar de uitdaging ligt volgens mij bij de ISOkwaliteit en het dynamisch bereik van de toekomstige camera.

  • #2
    Re: Vergelijking van camera's

    Zoiets? Of begrijp ik je vraag niet goed?
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Vergelijking van camera's

      DxOMark.

      Heb 3 camera's gekozen om te vergelijken, klik.

      Dynamisch bereik en ISO prestaties is inderdaad heel belangrijk, alsook kleurweergave (hoeveel kleuren kan een sensor weergeven , color depth).
      Bij een hoog dynamisch bereik kan je uitgebrande delen of dichtgelopen schaduwen recupereren, met behoudt van detail en zonder ruis te ontwikkelen (donkere delen).
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Vergelijking van camera's

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        alsook kleurweergave (hoeveel kleuren kan een sensor weergeven , color depth).
        Dat is makkelijk: geen enkele, alleen luminantie....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Vergelijking van camera's

          Ok, hier kom ik al een heel eind verder mee. Bedankt!

          Comment

          Working...
          X