Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste camera!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De eerste camera!

    Hej!

    Ik heb nu een vrij oude Compact Camera van samsung die vervangen mag worden,
    Dus dacht ik eindelijk iets te kopen wat deftig iets kan fotograferen,

    Mijn budget is rond de 150 euro,
    Sinds et best iets deftig is dacht ik aan tweedehands van een oudere toestel,

    Bijv von ik dit http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI...:X:RTQ:US:1123


    Vin jij deze goed of zo ik beter gwn een nieuwe kopen?
    Of weet jij een betere of zelfs een Reflex camera ?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: De eerste camera!

    Kreeg gister dit privebericht. Nog meer mensen lastig gevallen door deze spammer?

    Jan

    Oorspronkelijk geplaatst door dr.luigi
    Goeiedag!
    Ik ben vrij nieuw op deze forum,

    Ik ben hier terecht gekomen omdat ik een nieuwe camera zo willen kopen maar ik ken er vrijwel weinig van.

    Mijn budget is rond de 150 euro dus zoek ik tweedehands op Ebay,
    Ik heb een voorkeur natuurlijk voor een Reflex camera maar ik denk dat je die zelfs niet tweedehands kunt vinden voor 150 die nog deftig is,

    Ken jij er wel laat et me weten!

    Of je kent iets anders binnen dit budget,

    Erg bedankt als je de tijd vind om mij te helpen!

    Comment


    • #3
      Re: De eerste camera!

      Idd,
      Ik heb verschillende mensen gecontacteerd voor hulp,

      Een paar hiervan hebben me verwezen om een Topic te maken,

      Sry als je dit al ziet als spammen,
      Ik zie als spammer toch heel wat anders hoor lol...

      Ik vraag vriendelijk mensen om hulp en jij beschuldigt me als een spammertje :? ...
      Ik ben nieuw, Ik kan hier niemand, en sinds de biedingen die ik op oog had bijna afliepe moet ik paar actievere mensen contacteren die wat wisten in deze hobby.

      Naja.

      Niet iedereen is zo behulpzaam zal ik maar aannemen? ...

      Comment


      • #4
        Re: De eerste camera!

        Het beste wat je kunt doen is op internet wat testen lezen, kijk bijvoorbeeld eens op www.kieskeurig.nl, gebruik Google.
        Ik denk dat het voor iemand anders moeilijk is deze keuze voor jou te maken, aangezien jij zelf ook het beste weet wat je allemaal ermee wil gaan doen.

        Daarbij komt het ook nog dat het niet alleen de camera is die bepaald of je mooie foto's krijgt, maar ook de persoon achter de camera....

        Veel succes met je keuze.

        Gr

        Peterr

        Comment


        • #5
          Re: De eerste camera!

          Ik zou je ook afraden om via ebay een (compact)camera te kopen.
          Je moet zo een toestel vast hebben gehad en zelfs kunnen testen voor je overtuigd kan zijn van je aankoop.

          Via 2dehands.be kan je al makkelijker rechtstreeks in contact komen met verkopers en de camera zelf teseten.

          Ik weet niet wat je precies verwacht van je camera en waarom je voorkeur uitgaat naar een reflex?
          Voor 150 euro weet ik niet goed of een camera je echt een grote meerwaarde gaat bieden t.o.v. die oude compact.
          Een nieuwe zal sneller zijn, een hogere resolutie hebben, en erop vooruitgegaan zijn in algemene beeldkwaliteit, maar qua mogelijkheden zullen die ongeveer gelijklopen denk ik.
          Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

          Comment


          • #6
            Re: De eerste camera!

            Wat voor gebruik heb je in gedachten/ wat voor foto's zou je ermee willen maken waar je huidige toestel niet voldoet?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: De eerste camera!

              Ik zo graag een nieuwe kopen omdat deze verschrikkelijke fotos maakt,

              Je kan niks van details zien en verschrikkelijk onscherp,
              Never liked that thing :P

              Comment


              • #8
                Re: De eerste camera!

                Een nieuwe camera wil niet zeggen dat de foto's beter of scherper worden, dit ligt in vele gevallen aan de fotograaf (vooral bij onscherpe foto's). Ik wil daarmee niet zeggen dat het aan jou ligt, maar het is een mogelijkheid. Ik weet niet wat jouw ervaring is, maar het lezen van wat boeken en de verschillende mogelijkheden van de camera leren kennen en beheersen kan al tot betere resultaten leiden.
                Als je echt betere kwaliteit wil, zou ik zeker geen tweedehands toestel op ebay kopen. Zorg ervoor dat je het toestel eerst hebt kunnen testen, of ga gewoon naar een winkel en test er een paar.
                Met het opgegeven budget zal een (recente) DSLR waarschijnlijk niet mogelijk zijn.
                Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                Comment


                • #9
                  Re: De eerste camera!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                  Een nieuwe camera wil niet zeggen dat de foto's beter of scherper worden, dit ligt in vele gevallen aan de fotograaf (vooral bij onscherpe foto's). Ik wil daarmee niet zeggen dat het aan jou ligt, maar het is een mogelijkheid. Ik weet niet wat jouw ervaring is, maar het lezen van wat boeken en de verschillende mogelijkheden van de camera leren kennen en beheersen kan al tot betere resultaten leiden.
                  Als je echt betere kwaliteit wil, zou ik zeker geen tweedehands toestel op ebay kopen. Zorg ervoor dat je het toestel eerst hebt kunnen testen, of ga gewoon naar een winkel en test er een paar.
                  Met het opgegeven budget zal een (recente) DSLR waarschijnlijk niet mogelijk zijn.
                  Het ligt zeker aan et cameratje hoor,

                  De camera heeft niet zoveel opties waardoor je et kan verbeteren :P
                  En helemaal uitgezoomt zelfs doe je hem op de tafel ofso zodat hij stil blijft staan zijn de fotos erg slecht,

                  Naja, ik denk dat et beste gwn maar een nieuwe compact zal zijn?

                  Comment


                  • #10
                    Re: De eerste camera!

                    Oorspronkelijk geplaatst door dr.luigi Bekijk bericht
                    ....

                    Naja, ik denk dat et beste gwn maar een nieuwe compact zal zijn?
                    denk dat je beter een nieuw toetsenbord kan kopen.
                    deze werkt niet goed.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: De eerste camera!

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      denk dat je beter een nieuw toetsenbord kan kopen.
                      deze werkt niet goed.
                      grt,bouk.
                      Bouk, jij hebt precies ook nog niet veel contact gehad met de sms wereld van de jongeren.
                      Dit is ongeveer hun schrijfwijze en soms nog erger en nog meer onleesbaar voor niet-ingewijden

                      Comment


                      • #12
                        Re: De eerste camera!

                        Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
                        Bouk, jij hebt precies ook nog niet veel contact gehad met de sms wereld van de jongeren.
                        Dit is ongeveer hun schrijfwijze en soms nog erger en nog meer onleesbaar voor niet-ingewijden
                        Door zijn kromme taalgebruik dacht ik dat het een spammer was die "Google Vertalen". gebruikt. Maar dat zou betere resultaten opleveren....

                        Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: De eerste camera!

                          Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
                          Bouk, jij hebt precies ook nog niet veel contact gehad met de sms wereld van de jongeren.
                          Dit is ongeveer hun schrijfwijze en soms nog erger en nog meer onleesbaar voor niet-ingewijden
                          Ik heb zo'n dnkrbrn gevoel dat Bouk precies weet waar het om gaat

                          Comment


                          • #14
                            Re: De eerste camera!

                            Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
                            Bouk, jij hebt precies ook nog niet veel contact gehad met de sms wereld van de jongeren.
                            Dit is ongeveer hun schrijfwijze en soms nog erger en nog meer onleesbaar voor niet-ingewijden
                            zie et en gwn hier toch niet tussen staan...
                            _______
                            112 help me ld lekker ding
                            2day (today) vandaag nx niks
                            2morrow (tomorrow) morgen plz (please) alsjeblieft
                            8er achter pw prettig weekend
                            ajb alstjeblieft thx (thanks) bedankt
                            bbq barbeque tm tot morgen
                            brb (be right back) ben zo terug tz tot morgen
                            d8 dacht u (you) je/u/jou
                            cu (see you) tot ziens w8 wacht
                            cu l8er (see you later) tot straks w88 wachten
                            ff even w8 ff wacht even
                            hst hoe is het ww waar en wanneer
                            id idee xje ik zie je
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: De eerste camera!

                              Ik noem dit gewoon gebrek aan respect. Gewoon de moeite niet doen om de zaken te schrijven zoals het hoort.
                              En ja, ik heb kinderen die dat zo ook durven schrijven, maar toch niet naar mij toe!
                              Fotografie is leren kijken.
                              http://johanluyckx.weebly.com

                              Comment

                              Working...
                              X