Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude sluis (I)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude sluis (I)

    Oude sluis te Merelbeke.
    Feedback is altijd prettig en leerzaam...!

    verscherpte update


    origineel
    Last edited by Codon; 1 februari 2012, 23:25.
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

  • #2
    Re: Oude sluis (I)

    Vind hem wel wat hebben, knappe compo, en een mooi effect door de lange sluitertijd.
    Mischien als optie om een stuk lucht weg te croppen, om het onderwerp wat meer aandacht te geven.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Oude sluis (I)

      beetje veel lucht en wat bewegingonscherpte.
      maar kan dit plaatje toch waarderen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Oude sluis (I)

        Bedankt voor de feedback!
        De onscherpte zit mij eerlijk gezegd ook dwars, vooral omdat ik niet weet waar de oorzaak ligt en dus hoe ik het kan vermijden. Het is gemaakt op een degelijk statief, met mirror up en het was windstil. Met lange sluitertijd kun je wel wat beweging hebben in de bomen maar de 'vaste' objecten kunnen ook wel wat meer scherpte verdragen. De foto is op f10 gemaakt met een 18-105 kitlens + ND filter. Het is makkelijk om het materiaal de schuld te geven, maar in ieder geval zit f10 nog tamelijk dicht bij de optimale scherpte voor de lens. De downsampling naar 900 pixels breed doet ook af van de originele scherpte maar ik zie mensen waarbij dat niet het geval is (ttz, de foto's hebben een scherper gevoel op 900px breed), zit hier veel verschil op tussen software? Ik heb selectief aangescherpt maar wel voor de downsizing of doe je de aansherping beter erna?
        Als iemand wat tips heeft hoor ik ze graag want ik wil dit graag verhelpen...
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

        Comment


        • #5
          Re: Oude sluis (I)

          Ik doe mijn verscherping in 2 stappen meestal: 1 op de full size en nadien een heel lichte verscherping op de 900px foto...Heb de jouwe net eens door PS getrokken en je kan hier toch een scherp beeld van maken...

          btw: mooie foto trouwens met goede compo!
          ik ga hier ook eens moeten passeren
          Last edited by Cytochrome; 1 februari 2012, 11:06.
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: Oude sluis (I)

            even een naverscherpte update gepost... weer iets bijgeleerd, daar doen we het voor!
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Oude sluis (I)

              Je opening post beginnen met "feedback is altijd prettig en leerzaam"... betekent voor mij dat je misschien de optie "fotobeoordeling" had moeten overwegen... De foto zelf beaamt dat.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Oude sluis (I)

                update vind ik beter!
                facebook

                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Oude sluis (I)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                  Als iemand wat tips heeft hoor ik ze graag want ik wil dit graag verhelpen...
                  'k Heb een tijd geleden eens een topic gemaakt over eindverscherping.
                  Op onderstaande link terug te vinden.

                  Eindverscherping
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oude sluis (I)

                    @Mortierke: bedankt! Net getest en heel tevreden over die methode.
                    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                    500px FaceBook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oude sluis (I)

                      mooie update.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X