Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voetbalwedstrijd foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voetbalwedstrijd foto's

    beste ikzelf shoot met een nikon d7000 met een sigma 2.8 - 70 / 200 lens, ik merk soms op dat bij druilig weer of tussen licht en donker ik mijn bal op de foto niet zuiver krijg ook de bewegende delen krijg ik niet zuiver (sluiers) - beste forumgasten - hoe komt dit en wat doe ik hieraan bij helder weer heb ik hier geen problemen mee

  • #2
    Re: voetbalwedstrijd foto's

    Welke ISO gebruik je bij helder weer ? En bij druilerig weer ?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

    Comment


    • #3
      Re: voetbalwedstrijd foto's

      wel bij goed weer 100 a 200 nu dit weekend gebruikte ik 400 maar da lukte niet
      kijk via link naar de foto's ze zijn ook niet te zuiver dus snap niet wat ik verkeerd doe

      Comment


      • #4
        Re: voetbalwedstrijd foto's

        Ik heb eens de exif van enkele foto's bekeken en je probleem is bewegingsonscherpte door te lage slutertijd tov je brandpuntafstand. Dus gebruik een sluitertijd die minstens zo snel is als de brandpuntsafstand van je objectief. En als je een crop camera hebt moet je je brandpuntafstand x1.6 doen.

        bvb een foto gemaakt op 100mm x1.6 = 160mm dus sluitertijd moet minimum 1/160ste zijn.

        Veel van je foto's hebben een te trage sluitertijd bij te grote brandpuntafstand.

        Staat je camera dan niet op de P stand zodat hij zelf diafragma en sluitertijd insteld ?

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: voetbalwedstrijd foto's

          Lichtmeten en dan een sluitertijd van 1/500ste inzetten en dan komt er gewoon een iso uit. Dan dit in M doen en op iets grijzig meten, dan raakt de lichtmeter ook niet in de war van al die kleurtjes.

          Let erop dat het 's avonds langzaam donkerder wordt dus belichting aanpassen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: voetbalwedstrijd foto's

            de P heb ik eigenlijk nog niet gebruikt kan dit vant weekend eens proberen kwist niet waarvoor hij diende ik dacht al dat het aan mijn toestel zelf lag was al op zoek naar den d700 en mijn d7000 weg te doen

            Comment


            • #7
              Re: voetbalwedstrijd foto's

              Trouwens welkom op het forum!
              Begin eens met wat te lezen over de basisregels van fotografie.
              Het is niet aan je toestel gelegen hoor , gewoon verkeerde instellingen.

              Veel succes !

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: voetbalwedstrijd foto's

                bedankt al voor de tip Mir
                welk boek schaf ik me het beste aan om de basis wat te leren

                grts
                johan

                Comment


                • #9
                  Re: voetbalwedstrijd foto's

                  Kijk eens uit naar het boek Digitale fotografie van Erik Mansvelders. Deze werd me in de tijd ook aanbevolen.
                  Moet je zeker vinden 2e hands. Er zullen wel al recentere boeken uitgegeven zijn maar de basis van fotografie is gelijk gebleven

                  mir
                  Last edited by mir; 31 januari 2012, 20:47.
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: voetbalwedstrijd foto's

                    Je kan gerust ISO 800 en hoger proberen, de D7000 is daar heel geschikt voor en dan gaat de sluitertijd automatisch sneller worden.
                    Jean Pierre.

                    Comment


                    • #11
                      Re: voetbalwedstrijd foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                      Je kan gerust ISO 800 en hoger proberen, de D7000 is daar heel geschikt voor en dan gaat de sluitertijd automatisch sneller worden.
                      Eventueel het diafragma op f/2.8 zetten, dat levert je nog 2/3 stops extra op.
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: voetbalwedstrijd foto's

                        dus mir als ik het goed begrijp best al eens proberen met hem op de P stand te zetten en dan de iso aanpassen

                        Comment

                        Working...
                        X