Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De oude doos: Mamiya M645J

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De oude doos: Mamiya M645J

    Hoi,

    Vandaag heb ik een aanbod gekregen om voor een prijs van 300 een Mamiya M645J te kopen. (analoog dus). (met een prisma-zoeker, extra filmhouder, en een normale lens)
    Ik werk zwart wit, meestal op 36mm formaat. En ben sinds kort ook bezig met 6x6 (met een Super Ikonta). Is het de moeite om rechthoekig middenformaat aan te schaffen bij deze verzameling? En is dit toestel hier dan een goed toestel voor?

    Dank bij voorbaat zou ik zo zeggen!

    Jasper

  • #2
    Re: De oude doos: Mamiya M645J

    voor een 100-150 meer kan je regelmatig de RB67 met standaardlens (90mm f/3.5, als ik me niet vergis) kopen. Daarop passen ook 645 ruggen en eventueel ooit een digitale rug.

    300€ voor de M645J vind ik nu ook geen buitengewone aanbieding.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: De oude doos: Mamiya M645J

      Toch niet zo'n prijsje? Oh, ik dacht dat een mooie prijs was (aangezien er ook een prisma zoeker bij zat enzo).

      En die waar jij over spreekt, die werken toch ook met gewoon 120 film éh?

      Comment


      • #4
        Re: De oude doos: Mamiya M645J

        Ik lees ook even forums enzo... En er staat toch geschreven dat die B67 nogal zwaar is... het is wel voor foto-shoots buiten enzo... Vind het argument van verschillende ruggen wel sterk natuurlijk (vooral voor in de toekomst misschien ooit een digitale )

        Comment


        • #5
          Re: De oude doos: Mamiya M645J

          Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
          Toch niet zo'n prijsje? Oh, ik dacht dat een mooie prijs was (aangezien er ook een prisma zoeker bij zat enzo).

          En die waar jij over spreekt, die werken toch ook met gewoon 120 film éh?
          Ik heb verleden jaar mijn 645 met ttl-prisma, 45/2.8, 80/2.8 en 200/4, motordrive, 2 inserts 120 en 2 inserts 220 verkocht voor 400€. Alles in mint condition.
          Had 1,5 jaar op diverse sites gestaan, maar niemand had interesse wegens niet-autofocus.
          Uiteindelijk kwijtgeraakt aan een BD-forumlid.
          Op fotobeurzen zie je zelfs werkende 645-bodies te koop voor 90€.

          Comment


          • #6
            Re: De oude doos: Mamiya M645J

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Ik heb verleden jaar mijn 645 met ttl-prisma, 45/2.8, 80/2.8 en 200/4, motordrive, 2 inserts 120 en 2 inserts 220 verkocht voor 400€. Alles in mint condition.
            Had 1,5 jaar op diverse sites gestaan, maar niemand had interesse wegens niet-autofocus.
            Uiteindelijk kwijtgeraakt aan een BD-forumlid.
            Op fotobeurzen zie je zelfs werkende 645-bodies te koop voor 90€.
            Oei, dat lijkt ongeveer de gemiddelde prijs van enkel de 45mm 2.8 lens op ebay.

            @ TS: welke lens is er eigenlijk bij, ik heb al veel goeds gezien van de 80mm 1.9, maar er zijn verschillende normale lenzen voor Mamiya.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: De oude doos: Mamiya M645J

              Het is inderdaad maar een gewone 80mm 2.8 lens...

              Ik heb al eens opgezocht enzo... Maar ik vind geen goedkopere toestellen, zoals dat jullie zeggen... Foto-beurzen heb ik echter nog nooit gedaan *hoofd in schaamte.
              Dus ik zoek zeker eens op waar er zijn in het korte!
              Maar goedkoper dan 300 heb ik echt nog niet gevonden.

              Comment


              • #8
                Re: De oude doos: Mamiya M645J

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Oei, dat lijkt ongeveer de gemiddelde prijs van enkel de 45mm 2.8 lens op ebay.
                Ben nu nog niet op Ebay gaan kijken, maar mijn lenzen waren MF.
                Iedereen die op mijn advertenties reageerde, vroeg of het AF-lenzen waren.
                Niemand was geïnteresseerd in de MF-lenzen, behalve de uiteindelijke koper.

                Comment


                • #9
                  Re: De oude doos: Mamiya M645J

                  En ik moest je ze nog hebben . (analoog heeft altijd al voor mij betekent: ALLES manueel)

                  Comment


                  • #10
                    Re: De oude doos: Mamiya M645J

                    Ik heb je raad gevolgd: voor 450 heb ik een RB67 gekocht, met vier lenzen, een grip en verschillende ruggen.

                    Nu een heel deel van deze zaken verkopen!! (aangezien ik niet alles nodig heb).

                    Comment

                    Working...
                    X