Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85 mm portretlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 85 mm portretlens

    Welke van de 2 volgende lenzen gaat je voorkeur uit

    canon 85mm 1.8 usm
    samyang 85mm 1.4

    groetjes
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: 85 mm portretlens

    De Canon heeft AF en de Samyang niet, deze is enkel MF. Als je AF nodig hebt dan zou ik dus voor de Canon gaan. Heb je het niet persé nodig dan heb ik goede dingen over de Samyang gelezen.
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #3
      Re: 85 mm portretlens

      Eigenlijk naar de Sigma 85/1.4......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 85 mm portretlens

        Ik heb nooit gesnapt hoe je zonder aangepast matglas kunt werken met zulke flinterdunne scherptediepte (85mm f1.4). Een portret wil ik scherp waar IK het scherp wil, geen mm ervoor of erna... en met MF zonder speciaal matglas lijkt het me onmogelijk om zo nauwkeurig te zijn, zeker als je met een cropsensor (en kleine zoeker) zit.

        Ik zou dus voor portretten voor de 85mm f1.8 gaan...
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: 85 mm portretlens

          Zelf gebruik ik de Canon 85mm1.8. Het objectief is zeer scherp met een bijzonder snelle af. Die samyang blijkt volgens tests ook niet slecht maar met slechts een prijsverschil van ong 70 euro zou ik toch liever een objectief gebruiken wat van autofocus voorzien is.
          Van de Sigma 85mm1.4 hoor je ook veel lof......maar de prijs is bijna 2,5 x hoger dan die van de Canon 85mm1.8. Denk je dikwijls de f1.4 van Samyang nauwkeurig te kunnen gebruiken zonder af ??? Ten tijde dat ik de Ef 85mm1.8 kocht was er nog geen Sigma of Samyang 85mm1.4.....indien men mij vandaag opnieuw voor de keuze zou stellen ik denk dat ik weer de Canon zou nemen....qua prijs, beeldkwaliteit en gebruiksgemak lijkt het mij de gunstigste van de 3.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: 85 mm portretlens

            Tot grote tevredenheid gebruik ik de Canon 85mm 1.8 op een fullframe; zeer scherpe portretlens.
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: 85 mm portretlens

              Ik ben ook tevreden met de canon 85mm 1.8.
              Maar op een cropcamera is 85mm teveel als je binnen portretten wil fotograferen.
              Daarom ben ik aan het uitkijken om een 50 of zelfs 30mm lens bij te kopen.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: 85 mm portretlens

                prijs / kwaliteit is de canon 85mm f1.8 een zéér goede lens met mooie dof en snelle AF, gebruik deze op fullframe en crop

                wordt bij mij vooral gebruikt voor portretjes en concerten

                met de andere lenzen heb ik geen ervaring

                Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment


                • #9
                  Re: 85 mm portretlens

                  Ik gebruik die 85 mm voor alles. Portretten binnen (dan staat er maar iets minder op) en buiten, voor straatfotografie,
                  voor landschappen, aan zee. Heb er enkel de 35 mm bij gekocht omdat ik op een bruiloft de party en dergelijke nonsens
                  moet fotograferen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 85 mm portretlens

                    De canon.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 85 mm portretlens

                      ik hoor niets dan loftrompetten over Samyang. Als de focusbevestiging werkt met die lens (ik heb eens gelezen dat dat niet bij alle Samyangs werkt) zou ik me niet door de MF laten afschrikken, zeker niet als de lens voor portretten is.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: 85 mm portretlens

                        Canon, no doubt. Super lensje voor een redelijk budget, te koop tweedehands vanaf 250 Euro. Na m'n 135 mm de meest gebruikte protretlens bij mij. De 135 is nog wat scherper en heeft minder last van paarse randjes bij fel contrast. (is ook het enige minpuntje van de 85mm)

                        Ch.
                        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                        Comment

                        Working...
                        X