Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconverter?

    Ik vertrek op safarie in kenia, en nu is mijn vraag of ik al dan niet gebruik zou moeten maken van een teleconverter.

    Ik werk met de Sigma 120-400mm F4.5-5.6 APO RF DG OS HSM op mijn sony alfa 290 en ik zou aan een 1.4 teleconverter kunnen geraken.

    Ik heb zelf nog nooit met een convertor gewerkt maar het zou mij wel wat mm's opleveren.

    ik heb wel al veel gelezen dat de kwaliteit van de foto naar achter gaat bij het gebruik hiervan.

    in hoeverre gaat de kwaliteit dus werkelijk naar achter?

    alvast bedankt

    Tijl

  • #2
    Re: teleconverter?

    Hoever de kwaliteit na achter gaat hangt veelal af van gebruikte objectief en extender af. Daar durf ik geen uitspraak over te doen, aangezien ik de door jou gebruikte combinatie niet ken.

    houdt er rekening mee dat je een stop inlevert met de 1.4 voorbeeld f/4 word f/5.6

    Comment


    • #3
      Re: teleconverter?

      Hoogstwaarschijnlijk is dat weggegooid geld.
      De beeldkwaliteit zal niet significant beter zijn dan croppen en je verliest 1 stop licht.
      Tevens werkt de autofocus niet meer waardoor je moet handfocussen.

      Comment


      • #4
        Re: teleconverter?

        ik moet er geen nieuwe kopen hoor, ik kan er een lenen.
        maar als het geen meerwaarde heeft moet ik er niet met zitten knoeien.

        bedankt

        Comment


        • #5
          Re: teleconverter?

          Lenen kan zeker geen kwaad. Zou zeggen doen. Wellicht voldoet het aan je wensen ?
          er zijn genoeg combinaties te noemen met extenders die gewoon weg erg goed zijn

          Comment


          • #6
            Re: teleconverter?

            Ik heb in de tijd nog een sigma 100-300 f4 gehad icm een 1.4 converter. Gaven nog perfecte foto's voor mij. Nu heb ik een 100-400 van canon en merk dat ik met 400 mm voldoende heb voor 99% van de gevallen op safari. Op jouw lens zou ik geen converter steken. Je hebt meestal met 400mm voldoende en in jouw geval verliest je autofocus en ik weet niet hoe de kwaliteit zal zijn.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: teleconverter?

              Mir gebruik je een Crop of Full Frame ?

              Comment


              • #8
                Re: teleconverter?

                Je gaat uw autofocus verliezen en dat is op Safari niet te doen... het moet meestal nogal snel gaan en dat gaat nu eenmaal niet als je manueel moet scherpstellen.

                Ik werk veel met een convertor op een vaste 300mm f4 en dat werkt prima , maar in uw geval gaat het geen meerwaarde geven vrees ik.


                groeten

                Rudy

                www.vogelsvanbelgie.be
                Mvg,
                Rudy
                www.vogelsvanbelgie.be

                Comment


                • #9
                  Re: teleconverter?

                  Ik ben afgelopen jaar naar Zuid Afrika geweest met een Canon 100-400, dat was ruim voldoende!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: teleconverter?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    Mir gebruik je een Crop of Full Frame ?
                    Ik gebruik crop.
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment

                    Working...
                    X