Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

    Hallo,

    Welk ander merk maakt ook TTL triggers/receivers voor Nikon naast Pocketwizard. Heb wat zitten zoeken maar vind niet meteen iets.

    Alvast bedankt!

    Gr.
    Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

  • #2
    Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

    op dit moment is pixel voor zover ik weet de enige
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

      Phottix Odin ?
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

        Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
        Phottix Odin ?
        Heu is die niet enkel voor canon?
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

        Comment


        • #5
          Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
          Heu is die niet enkel voor canon?
          Gelijk heb je!!
          (de Nikon versie zou op komst zijn!)
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

            Cactus, bij www.gadgetinfinity.com ?
            www.fotocath.be
            Alles van waarde is weerloos.

            Comment


            • #7
              Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

              Oorspronkelijk geplaatst door Cath Bekijk bericht
              cactus ondersteunt voor zover ik weet geen TTL

              enkel ttl-passthroughe voor als je een TTL-flits bovenop de cactus zender plaatst die beide op je toestel staan
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

                RadioPopper PX system. Wel nogal prijzig, en een beetje "weird": wordt bvb met velcro vastgeplakt op de flash. Eigenlijk is het het geen echte trigger, het stuurt gewoon de E-TTL of I-TTL signalen van de master flash door.
                Last edited by dleemans; 31 januari 2012, 22:43.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

                  Waarom iTTL triggers als je op de meeste Nikon camera's al CLS hebt? Met mijn Phottix Odin en Canon apparatuur merk ik toch dat ik e-TTL uit zet en op manual ga werken. Met de Odin heb ik dan wel de luxe dat ik vanaf mijn camera de flitsers remote kan bedienen. (nadeel is dat ik minder beweeg en mijn buik weer groter wordt )
                  Maar om antwoord te geven. Phottix hou ik scherp in de gaten: Versie voor Nikon en firmware update voor Canon. Volgens importeur Benèl komt de Pixel King voor Nikon rond februari/maart uit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

                    Bedankt allemaal voor de info. Blijkbaar zal ik nog effe moeten wachten tot de phottix odin voor nikon op de markt komt.
                    Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

                      Oorspronkelijk geplaatst door stessel Bekijk bericht
                      Bedankt allemaal voor de info. Blijkbaar zal ik nog effe moeten wachten tot de phottix odin voor nikon op de markt komt.
                      Ze zijn bij Phottix nu aan het testen met een aantal prof fotografen met de Nikon Odin. Het zal daarom niet meer lang duren voordat de Odin voor Nikon op de markt komt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

                        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                        Ze zijn bij Phottix nu aan het testen met een aantal prof fotografen met de Nikon Odin. Het zal daarom niet meer lang duren voordat de Odin voor Nikon op de markt komt.
                        eindelijk......
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

                          langs de andere kant.....als ik zie wat de prijs is voor de canon versie (de nikon versie zal wel ni goedkoper zijn) zit je ni ver meer af van de PW kes ;........
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            langs de andere kant.....als ik zie wat de prijs is voor de canon versie (de nikon versie zal wel ni goedkoper zijn) zit je ni ver meer af van de PW kes ;........
                            Ik heb eens zitten rekenen

                            De Pocketwizard TT1 en TT5 is een mooi trigger systeem maar ik zal een statement maken waarom de Odin veel goedkoper is: De Phottix Odin kun je nu krijgen voor €289,95. Een Pocket Wizard systeem kost:
                            TT1= € 189,00 en een TT5 € 199,00 totaal voor een set €388,-
                            Maar dan ben je er nog niet AC3 ZoneController heb je dan nog nodig € 84,95 maakt €472,95 verschil met Odin van maar liefst €138,-

                            En heb je extra receivers nodig. De Odin receivers kosten los €109,95 en een TT5 blijft €199,- verschil van €89,05 per extra receiver. Wil je er een aantal manual triggers er bij kopen, Phottix Strato kost €42,95 een Pocketwizard plus II € 184,00

                            Dus PW is echt een stuk duurder vooral als je meer dan één receiver wilt hebben,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ander TTL trigger/receiver voor Nikon dan pocketwizard

                              Kun je de hyperSync offset ook tweaken bij de Odin ?
                              Want dat maakt juist de TT1 aantrekkelijk.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X