Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5DmkIII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5DmkIII?

    Begin het wachten nu echt wel beu te worden ... Zou het volgende week zover zijn?!

  • #2
    Re: 5DmkIII?

    Als er al een aankondiging zou zijn, dan nog zal het maanden duren voordat je de eerste 5D Mark III zult kunnen aanschaffen. Gezien het feit dat je het wachten beu bent, is het advies om de tijd te doden met het maken van foto's met je huidige body ....

    Comment


    • #3
      Re: 5DmkIII?

      Zit ik daar zo lang op te wachten en nu twijfel ik weer. Is toch echt wel aan de dure kant ...
      Ik heb nu een 400D, zou een 60D ook al een serieuse verbetering zijn of mag ik daar niet te veel van verwachten? Voor mij is vooral het dynamisch bereik en de iso belangrijk.

      Comment


      • #4
        Re: 5DmkIII?

        Ik begrijp niet helemaal hoe de belevering is. Ik heb de MK3 al enige weken in huis, tot volle tevredenheid overigens.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: 5DmkIII?

          Ik heb hem een maand en een half geleden besteld! Nog altijd niets van hun gehoord,dus ben ik maar zelf naar de winkel geweest en toen ik vroeg hoe ver het zit met de leveringen.. Ik sta momenteel op de zestiende plaats!
          JUIJ!

          Jammergenoeg heb ik al me voorschot betaald!
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

          Comment


          • #6
            Re: 5DmkIII?

            Ik heb de mijne bij Art&Craft besteld.. Maar heb gezien dat Canon gestopt is met de leveringen.. Door die Light-leak-bug..
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

            Comment


            • #7
              Re: 5DmkIII?

              Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
              Zit ik daar zo lang op te wachten en nu twijfel ik weer. Is toch echt wel aan de dure kant ...
              Ik heb nu een 400D, zou een 60D ook al een serieuse verbetering zijn of mag ik daar niet te veel van verwachten? Voor mij is vooral het dynamisch bereik en de iso belangrijk.
              Als de high ISO performance (lees: minder ruis bij hogere ISO waardes) belangrijk is, dan is een fullframe camera bijna een must. Ikzelf heb een 550D en zou ook graag hebben dat de high ISO performance beter was. Maar een 60D/7D is nauwelijks/niet beter dan de 550D als het op high ISO performance aankomt. Als de 5D Mark III te duur is, kan je misschien de 5D Mark II overwegen?
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #8
                Re: 5DmkIII?

                Bedenk wel dat het verschil tussen de 5D MK2 en 5D MK3 meer is dan betere ruisprestaties.

                Ik heb gemerkt dat bij snel bewegende voorwerpen, auto's met snelhied van 80 km/uur, de AF perfect werkt. Daarnaast zijn de AF punten beter verdeeld over de zoeker. De zoeker info is beter afleesbaar en het dynamisch bereik is vergroot.

                Ik heb net een filmpje gemakt bij 3200 ISO, in het donker en belicht met schemerlap. Ziet er gewoon erg fraai uit. Ook a3+ printje, 6400 ISO, is gewoon ruisvrij.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: 5DmkIII?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                  Ik heb de mijne bij Art&Craft besteld.. Maar heb gezien dat Canon gestopt is met de leveringen.. Door die Light-leak-bug..
                  Van waar heb je die info als ik vragen mag?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5DmkIII?

                    Oorspronkelijk geplaatst door driesoger Bekijk bericht
                    Van waar heb je die info als ik vragen mag?
                    Even zoeken op het net en je vind er veel over terug
                    Hieronder alvast een linkje ;


                    Indien dit realiteit is dan hebben ze een probleempje bij Canon

                    grts
                    Sieg

                    edit ; blijkbaar erkend door Canon ; http://www.petapixel.com/2012/04/13/...e-5d-mark-iii/
                    Last edited by Sieg; 14 april 2012, 23:27. Reden: edit
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5DmkIII?

                      Het zal vrees ik nog een tojdje duren! Als ik hem maar heb voor me verjaardag.. 4juni!
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5DmkIII?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Even zoeken op het net en je vind er veel over terug
                        Hieronder alvast een linkje ;


                        Indien dit realiteit is dan hebben ze een probleempje bij Canon

                        grts
                        Sieg

                        edit ; blijkbaar erkend door Canon ; http://www.petapixel.com/2012/04/13/...e-5d-mark-iii/
                        Er zal wel iemand een sigaar gaan krijgen denk ik…

                        Kan dit topic niet beter bij het andere 5DMKIII topic gevoegd worden?

                        Grtz,
                        Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5DmkIII?

                          Nu persoonlijk vind ik de wachttijd op de Canon 5D Mark III geen probleem, al snap ik dat het geduld van velen - inclusief mezelf - op de proef wordt gesteld vanwege het lange wachten op de body.

                          Langs de andere kant, voor deze som geld wil ik liever nog even wachten en een camera ontvangen die geen hardware issues heeft. Het wachten zal uiteindelijk wel beloond worden!

                          Hebben anderen, diegenen de de 5D mark III al hebben, last van deze light leakage?

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5DmkIII?

                            Oorspronkelijk geplaatst door driesoger Bekijk bericht
                            Nu persoonlijk vind ik de wachttijd op de Canon 5D Mark III geen probleem, al snap ik dat het geduld van velen - inclusief mezelf - op de proef wordt gesteld vanwege het lange wachten op de body.

                            Langs de andere kant, voor deze som geld wil ik liever nog even wachten en een camera ontvangen die geen hardware issues heeft. Het wachten zal uiteindelijk wel beloond worden!

                            Hebben anderen, diegenen de de 5D mark III al hebben, last van deze light leakage?
                            Cancel dat maar, ik heb hem vandaag in ontvangst mogen nemen

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5DmkIII?

                              Ik zit met een serieus dilemma..

                              Mark 2 = €1800, Mark 3 = 3500 euro..
                              Dat is bijna het dubbele.. Is de Mark 3 dit waard?
                              Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                              Comment

                              Working...
                              X