Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

    Hoi,

    ik zou graag een lens bijkopen, maar zie even door het bos de bomen niet meer... Ga ik sparen voor drie aparte lenzen 18-55, 55-70 en 70-200+, kies ik voor een (toch meer) allrounder 24-105, is er nog een andere lens dé perfecte aanvulling op de kitlens?
    Graag jullie advies!


  • #2
    Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

    Welke lens bij je past hangt af van budget, stijl van fotografie, kwaliteitseisen en onderwerp.

    Misschien helpt dit artikel je:

    Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

      Persoonlijk vind ik de 24-105 niet zo allround op een crop body als de 1000D. Persoonlijk mis ik de mm onder de 24.

      Ik heb de 24-105 in mijn bezit en vind hem niet prettig op de 7D (crop body), maar gebruik hem daarin tegen wel graag op de 5D II (Full Frame)

      Ik zou dan eerder kiezen voor een 17-55 of een 15-85 eventueel aangevuld met een tele als de 70-200 f/4 (Non IS of IS)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

        Bedankt! Ziet er een heel interessant artikel uit!
        Als je weet dat mijn budget momenteel rond de 400 euro ligt en ik graag landschappen fotografeer maar ook mijn kinderen in actie en binnens- en buitenshuis de honden, kan je dan iets adviseren?
        Ik spaar liever wat langer voor een kwaliteitslens dan dat ik een goedkope lens ga kopen in moet inboeten aan kwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Persoonlijk vind ik de 24-105 niet zo allround op een crop body als de 1000D. Persoonlijk mis ik de mm onder de 24.

          Ik heb de 24-105 in mijn bezit en vind hem niet prettig op de 7D (crop body), maar gebruik hem daarin tegen wel graag op de 5D II (Full Frame)

          Ik zou dan eerder kiezen voor een 17-55 of een 15-85 eventueel aangevuld met een tele als de 70-200 f/4 (Non IS of IS)
          Ik heb reeds een 18-55, gaat die 17-55 dan meerwaarde bieden? Ik ga eerlijk toegeven, ik heb mijn toestel nog maar pas en ben nog volop aan het leren!
          De 15-85 lijkt me wel wat, maar ga ik dan mijn 18-55 nog gebruiken?
          De tele lijkt me inderdaad een aanwinst maar nog niet meteen betaalbaar, vrees ik.
          Sorry als ik stomme dingen vraag maar bon... iedereen is ooit van nul moeten beginnen zeker?

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

            Zijn zeker geen domme vragen. Advies neem eens een kijkje op digitalefotografietips.nl en neem dan vooral op je gemak de basiscursus door (diafragma, sluitertijd en ISO)

            Hij je nog maar net bezig bent. Dan zou ik persoonlijk helemaal niks aanschaffen, maar lekker door blijven oefenen. Op moment dat je het allemaal door hebt zul je merken dat je veel makkelijker en sneller de juiste keuze kunt maken.

            Indien je enkel de kitlens hebt (18-55) dan zou je de 55-250 kunnen overwegen. Om zo een groter bereik te hebben.

            De 17-55 is een objectief dat lichtsterke en optische vele maler beter is. Helaas is deze fors aan de prijs. (ook tweede hands)

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              Zijn zeker geen domme vragen. Advies neem eens een kijkje op digitalefotografietips.nl en neem dan vooral op je gemak de basiscursus door (diafragma, sluitertijd en ISO)

              Hij je nog maar net bezig bent. Dan zou ik persoonlijk helemaal niks aanschaffen, maar lekker door blijven oefenen. Op moment dat je het allemaal door hebt zul je merken dat je veel makkelijker en sneller de juiste keuze kunt maken.

              Indien je enkel de kitlens hebt (18-55) dan zou je de 55-250 kunnen overwegen. Om zo een groter bereik te hebben.

              De 17-55 is een objectief dat lichtsterke en optische vele maler beter is. Helaas is deze fors aan de prijs. (ook tweede hands)
              Dankjewel! Ik ga zeker eens lezen op de site!
              Ik kan van een ex-collega zijn 18-135 overkopen voor 200 euro. Is dat een interessante lens (gezien het feit dat ik reeds een 18-55 heb) aan die prijs?

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

                Zoals aangegeven houd de centen lekker in de zak en ga veel oefenen. 18-55 in combinatie met de Canon 55-250 is een veel gebruikte starters set waar velen met veel plezier gebruik van maken en die gene die over zijn gestapt op beter glaswerk met veel plezier op terug kijken.

                Zelf met veel plezier gebruik gemaakt van de 18-55 + 55-250
                Last edited by Superdaantje; 30 januari 2012, 21:33. Reden: Linkje tweakers price watch

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                  Zoals aangegeven houd de centen lekker in de zak en ga veel oefenen. 18-55 in combinatie is een veel gebruikte starters set waar velen met veel plezier gebruik van maken en die gene die over zijn gestapt op beter glaswerk met veel plezier op terug kijken.

                  Zelf met veel plezier gebruik gemaakt van de 18-55 + 55-250
                  inderdaad. ik heb die ook altijd gebruikt en verkies deze boven een 18-135 IS. dus zoals Daantje zegt. centen bijhouden en sparen en veel oefenen.
                  Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

                    Superbedankt voor het advies! Ik ga dan eerst nog maar wat oefenen met de 18-55 en ondertussen wat sparen voor die 55-250.
                    Ik ga zeker ook die site met digitale fotografietips eens grondig gaan bestuderen.
                    Heel erg bedankt!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

                      Een 55-250 IS is dikwijls te vinden in de rubriek "aangeboden".
                      Dan zou je nog genoeg over moeten hebben voor de "fantastic plastic" ofte de 50mm f1.8


                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

                        50mm f/1.8 is een leuk objectief als je hem afstopt f/2.8. Echter is het wel verstandig om de basis van fotografie onder de knie te hebben alvorens je aan de slag gaat met een dergelijk lichtsterk objectief. (bv. Diafragma, sluitertijd en ISO)

                        Tevens moet een een vastbrandpunt bij je passen. En dit is niet voor iedereen het geval. Zelf vond ik het bv weg gegooid geld op een crop body. De 50mm lag alleen maar in de kast stof te vangen en is uiteindelijk dan ook verkocht.
                        Nu ik een FF erbij heb twijfel ik wel weer om een 50mm f/1.2 aan te schaffen. Vorige week even met de f/1.2 gespeeld en was toch wel behoorlijk onder de indruk op FF

                        Persoonlijk zou ik eerst lekker gaan spelen met alle instellingen en de basis goed onder de knie krijgen. En op een gegeven moment loop je ergens tegen aan of mis je iets en dan kun je altijd nog over gaan tot een koop. Bijvoorbeeld je mist het tele bereik (bv. 55-250 of 70-200) of je wilt meer lichtsterkte (bv 50 f/1.8 of 17-50 -17-55)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

                          Ik heb nu drie jaar een EOS 1000D. Enkele weken geleden heb ik de kitlens verkocht en een 17-85 f4-5.6 IS USM aangeschaft, dit is uiteraard een verbetering.
                          Als zoomlens heb ik een oude (wel nieuwstaat verkerende) 70-210 f3.5-4.5 USM kunnen kopen voor minder dan 200€. Als een 70-200 F4-L te duur kan je er eentje zoeken, maar ze zijn schaars. De lens is zeer goed, een witte L-lens staat natuurlijk wel sjieker.
                          Van een EOS IX (analoog toestel) heb ik nog een 24-85 f3.5-4.5 USM (nieuwstaat) kunnen vinden voor een prikje, ook zeer goed maar dan moet je je kitlens zeker bijhouden.

                          Met eerste 2 lenzen kan je al veel, de 24-85 heb ik gekocht omdat ze goedkoop was en het diafragma goed meevalt.

                          Voor mij is het een hobby maar geen prioriteit. Ik maak graag een toonbare foto, professioneel hoeft het niet te zijn. L-lenzen e.d. zal ik kopen aan een prijs dat het schandalig is om ze niet te kopen.
                          Zoals boven aangegeven kan je best wat spelen en oefenen, je noden zullen dan wel duidelijk worden.
                          Sony Cyberchot DSC-WX60, Nokia 3210

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Een 55-250 IS is dikwijls te vinden in de rubriek "aangeboden".
                            Is dat geen ongunstig teken?

                            Kijk ook eens naar een Tamron 70-300 USD VC een heerlijk lens, ook licht, en niet te duur.

                            Dat stukje tussen 55 en 70mm zal je niet missen en sparen voor een 55-70 lens gaat heel erg lang duren.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 1000D + kitles 18-55 aanvullen met???

                              Bedankt voor alle tips! En laat maar komen wie er nog wat aan toe wil voegen. Ik lees alles ijverig en probeer als een spons alles in me op te nemen.

                              Comment

                              Working...
                              X